Slappe av med to streker under svaret

 

Regnet sildrer ute…Faktisk litt deilig, finner roen..

 

Slapper av skikkelig med to streker under svaret..

 

Pusle litt her inne, bake litt, rydde litt og går tur ut den døra når jeg føler for det selv..Ikke når man må! Skal man på jobb så man passe klokka, gjøre det og det…henge i stroppen..høye skuldre…sitte med bena på skrivebordet kan ikke jeg gjøre i hvertfall..Gjøre arbeidsoppgavene, ikke la det hope seg opp. Se våken og uthvilt ut, være kledd! Være hyggelig, smile og hilse…Man må være hele dagen man er på jobb, man er underlagt andre mennesker fra morgen til arbeidstiden slutt. Sånn er det for de fleste som jobber vil jeg tro, hvis man ikke er sin egen sjef da…Men det blir jeg vel når jeg blir pensjonist om et par år! 💛 Være sjefen i mitt liv med stor S..

 

Jeg har jo mye fri jeg, så skal ikke klage..Men som alle andre så liker jeg fridager. Påsken er fridager…Gjøre hva man vil…Jeg er ikke den typen som ber masse folk eller går i selskaper og deltar sammen med folk! Men jeg liker folk, masse folk – men trenger ikke snakke med dem..Men jeg elsker å gå i Oslo og det tyter med folk rundt meg – det er rett og slett herlig…! 

 

Slappe av for meg er å gjøre noe, gjerne jobbe med kroppen. Male huset, holde på i hagen..vaske gulver, vaske tøy, rydde..lage mat, bake, gå turer, blogge (da sitter jeg), gå i butikker for å snoke, rett og slett gjøre ting som jeg slipper å sitte på baken! Hvis du skjønner, sitte sånn rett og ned er ikke noe for meg…Er jeg ute så sitter jeg rolig i 15 minutter det tar å drikke kaffen og så vil jeg jobbe litt med noe igjen…På denne måten fyller jeg energi i lageret mitt! Og når kvelden kommer da synes jeg det er kos å sitte ned med litt, med en kopp te, et blad eller noe…Gleder meg til tidlig kveld, og dager som jeg gjør det jeg selv vil fra morgen til kveld…Det er det jeg kaller å slappe av…💛 Gjøre noe, styre seg selv! Men når klokka blir 2200 og utover så er jeg sliten……sliten av dagen og hode, kropp og sjel ønsker hvile! Jeg er trøtt og kroppen er veldig sliten! Da er jeg lykkelig…..💛 Da stuper jeg i seng og sovner som en sten..

 

Det er dette jeg kaller å slappe av…

 

Nyt dagene på din måte! 

 

13 kommentarer
    1. Ja det var jenta si det.. som kunne slenge beina på bordet og la alt bare flyte avsted. 🤗 Har nok skjønt at energi avler energi hos deg. Og her fikk vi en vakker beskrivelse. 🤗 Godt at du har et snilt sovehjerte. 🤗 nyt dager, og aller helst med vårsolens varme som omfavner deg. 🤗

      1. God ettermiddag og påske til den karen…så hyggelig hilsen…
        Korrekt jeg mye lage meg energi for å få energi…rart det der, men sånn er jeg skrudd sammen!
        Andre nyter å slappe av i en sofa – jeg kan nyte det jeg også…men det er på kvelden…litt før sengetid…
        Da er kroppen klar for ro og hvile…Kos deg med kveld og påskeklem fra meg 💛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg