skyggen på livets landevei

 

God kveld fine lesere! Dere husker det med skyggen – korte skygger gir oss masse D-vitaminer…lange skygger null og niks…Men det er deilig å være ute uansett tenker jeg og dagslys trenger alle..Minst 2 timer pr. dag skal være bra! Og da sover vi godt til natta. Får vi da håpe.

 

 

På rekke og rad stod de der! De er fine å se, men uff så farlige…

 

Jeg gikk tur i dag, i dette flotte været. En tur jeg har gått veldig mange ganger..Så er godt kjent! Plutselig var jeg en halvmeter utenfor stien og fant ikke tilbake! Utrolig rart og samme hvordan jeg prøvde å komme meg inn på stien så bommet jeg…Det var så mange andre stier å følge og jeg kom ut av skogen på et helt annet sted.

 

Da slo det det meg, hvor lett det er å komme utenfor stien i det virkelig liv også…Et feiltrekk så kan det få fatale følger..På den veien kan nye venner dukke opp, som ikke har gode hensikter! De kan lokke med ting du har aldri har sett før! Eller gjort før…Så fort gjort kan det være, hvis man ikke har 100 % kontroll på veien fremover – livet! <3 Det var dette jeg gikk og tenkte på de jeg prøvde å hauke meg inn på rett kjøl igjen! Det var bekker og jorder og kratt og vått og glatt! Så fort gjort….Å komme vekk fra skogens sti.

 

 

 

 

 

 

 

 

Så masse flott mose, på tide å ta med litt hjem og tørke…Fint å ha til jul!

 

Kos deg masse med kvelden

22 kommentarer
    1. Det der er jammen sant – litt flaks lissom at en ikke har ramla utfor et stup elno på livets sti…..! Fine tanker og refleksjoner her – og fine bilder! Fikk noe å tenke på – klem <3

      1. Ja, veldig fort gjort…trå litt feil og så finne fort tilbake igjen..så man fortsetter
        å gå den stien hvor man er trygg og god <3
        Veldig rart, for denne stien kunne jeg…plutselig var jeg over midtstreken…og ut i bushen!

        God klem og god kveld… Deilig og fint vær i dag, litt magisk den siste lørdagen i oktober.

      1. Tusen takk, man må gå den stien der det er folk flest ja, det er der vi skal gå…!
        Utenfor er det risiko…
        God morgen til deg 🙂

    2. Fine refleksjoner og bilder! Er best å holde seg på stien, både i naturen og livet, skal man komme trygt fram og dit man har tenkt seg. Mose plukker jeg også, men mest til pynt på gravsteder. Lurt å tørke og ha inne til pynt også.👍

      1. De stiene som er lagt opp er tryggest når det gjelder livet og i skogen..
        Det er jo derfor det er sti, den leder oss frem til riktig sted.
        Mose er kjekt, så må ta med en pose neste gang jeg er på de kantene..
        God morgen…Kos deg masse med dagen og den ekstra timen 🙂

    3. Flotte bilder og refleksjoner. Snart gjort å gå seg vill. Her var det en turist tynnkledd som forvillet seg på fjellsiden. Her leta dem lenge på gal side og plutselig dukket det opp et par som kunne hjelpe. Mannen var bra nedkjølt. Best å holde seg der man er kjent.

      1. Oj, det var en skremmende historie fra virkeligheten..
        Så bra at det dukket opp hjelp underveis, så fort kan det skje..
        Tusen takk og fin kveld til deg <3 klem..

    4. Så flott innlegg, og tankevekkende. Når det er så fint utenfor stien som hos deg på bildene, så går det jo fint, men det kan være mange skumle stup og kløfter utenfor stien, så det er lurt å holde seg på den. 🙂
      Har lest meg opp hos deg, og duhar som vanlig mange fine innlegg og bilder!
      God søndag! Klem <3

      1. Tusen takk for hyggelig melding,,ja denne skogen er ikke skummel og bratt…
        Men det er lurt å følge stier der det er tryggest vil jeg tro..
        Fort gjort å ta til venstre der man skulle ta til høyre! Man MÅ følge med..
        Ha en flott kveld, klem <3

    5. Det kan være spennende å vike fra stien, men da må man se seg for. Nydelig høstbilder, og det er mye sopp ute om dagen. Jeg har for første gang fått masse hvit sopp ved bedet mitt på baksiden, som ikke er spiselig men fin å se på. Ha en fin søndag, klem 🤗

      1. Tusen takk, stier og den vanlige veien er tryggest…
        Er man andre steder, må man følge med..
        Masse sopp, fine å se på..Men jeg kjøper på butikken…God kveld og klem..

    6. Sanne ord. 🤗 det er nok mye flaks og tilfeldigheter at man har tråkket de stier man har gjort. Men det nytter ikke mimre om «tapte» veikryss. Det er kun veivalg fremover vi kan ha i innflytelse på. Nydelige bilder. 🤗

      1. Tusen takk, Det ble sånn og veien gikk man og veikryss har det blitt!
        Rart å tenke på og så fort gjort å gå feil vei…
        Ha en fin kveld,,,,,klem <3

    7. Det er fort å havne utenfor egen sti og at man møter mennesker på veien som ikke gjør godt for oss. Litt flaks er godt å ha med seg både helsemessig og i valgene man tar.
      Veldig fine bilder fra stien din. Det må love godt det.🤗🤩

      1. Tusen takk, ja og jeg er den som liker meg på stien!
        Utenfor kan det være ting som ikke er bra…og menneskene kan skape ting i livet som
        ikke er kjekt…Man må følge med hvor man tråkker, både i skogen og livet generelt…
        Ha en fin dag! 🙂

      1. Filmer er jeg dårlig på å se, aldri hørt om eller sett..
        Men sikkert av interesse…Skal sjekke ut! Takk…
        Jeg er nok den som liker meg på faste stier og veier 🙂

        1. Det er en komedie fra 1993, den var veldig populær i sin tid, handler om en som våkner samme dag hver dag. Alle stier og veier var jo ny for en selv første gangen en gikk der.. 😜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg