skogens ro på en søndag – noen ganger er det helt all right

 

Da ble det kvelden igjen da. Har prøvd å finne ro i skogen i dag! Det blåste noe helt sykt. Kald ekkel vind. Så la turen litt i le. Men jammen var det kaldt altså! Skikkelig vondt i øra her hjemme etterpå, enda jeg hadde lue! 

 

 

Det er noe ro over slike bilder.

 

 

Et teppe av tyttebærlyng! 

 

 

En pytt

 

 

Utvekster på en gammel stubbe! 

 

 

Fred og ro og harmoni. Noen dager greit med bilder som er “sakte” på en måte. Stillestående. Egentlig liker jeg best bilder av sjø og elv og liv! Byliv er jeg også glad i..Og horisonter og så blomster så klart, men noen ganger er det helt all right! Som Odd Børretzen og Lars Martin Myhre synger! Den er så fin..

 

 

“Jeg har mange, mange ganger –
Mange, mange, mange ganger –
Hatt lyst til å skrive en vise om livet –
In the morning –
Altså, skrive en vise om livet om morgenen,
Ja ikke livet bare om morgenen –
Men det er særlig om morgenen jeg tenker på sånt,
Men jeg mener: det er’kke lett – det vil si –
Jeg fikk til refrenget. Og det ble sånn.
Ta ta ta ta ta ta ta ta ta ta ta ta ta ta ta ta
Ta ta ta ta ta ta ta ta ta –
In the morning –
Og denne visa skulle altså handle om livet,
Men jeg mener – livet- det er så svært – og langt!
Men jeg tenkte – jeg tenkte at –
Jeg kunne kanskje sammenligne livet med å være i båt –
Om sommeren. Jeg har ganske god greie på det, for jeg er
Ganske mye i båt om sommeren –
Og det er ofte forferdelig ubehagelig.
Og sånn er livet også – ofte – særlig om morgenen –
Når det regner – og det regner mye om sommeren – i båt – og i livet.
Da drypper det fra dekket og ned på loffen,
Og det er skorpe på leverposteien, og alt er’kke bare vått –
Det er dertil totalt hensiktsløst – og dyrt og jeg tenker da:
Hvorfor er jeg egentlig her? Langt fra folk – omgitt av stein
Og vann og fiks. Hvorfor er jeg ikke et helt annet sted?
På Theatercaféen, kanskje, hvor du kan sitte helt tørt ved bordet
Og se på folket i regnværet ute i Stortingsgata som løper etter
Trikken hvis den trikken i det hele tatt kommer den dagen.
Kanskje den er lagt ned? Men inne kommer kelneren med det du
Ber om – og måker – jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen:
Jeg hater måker! De skriker! Og oppfører seg som dyr, og jeg tenker:
Sånn er livet også ganske ofte –
Som en våt morgen med dyr som skriker og drypper,
Og det er skorpe på leverposteien,
Og skorpe både på det ene og det andre.
Sånn er livet. – Og sånn er det å være i båt også –
Særlig om morgenen – noen ganger. –
Men noen andre ganger – eller for å si det på en annen måte –
Noen ganger – i båt om morgenen – og i livet også – forsåvidt –
Noen ganger er det all right
Noen ganger er det all right
Noen ganger er det helt all right
In the morning
Noen ganger er det all right
Noen ganger er det all right”
God kveld i stua! Noen ganger er det helt all right…
8 kommentarer
    1. For meg er det jo en sånn tur som er allright – heeelt allright….! Ligner igrunn skauen jeg var i – både den igår og den idag – og brant bål…:! Fine bilder, vennen <3

      1. Hehe….dette er deg det! Vedlig. Fant en fin bålplass også. Så en annen gang kanskje jeg fyrer opp asså….hehe…Klem til deg også vennen.

      1. Tusen takk, vinden var sur og kald i dag ja….Sikkert bra for deg å slappe av inne i dag. Koselig med besøk hos deg da..Og besøk må man hygge seg med.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg