skal man bare lukke øynene

 

Skal man bare lukke øynene, legge seg ned i snøen og drømme om sommer og sol og varme. Hvitvin på stranda og parasoll-drinker på kvelden og lomma full av “pesetas”…Ligge der og kjenne på smaken av oliven, gresk salat og Mythos ved bassengkanten. Kjenner svetten piple og svale seg ned i et hav så salt og rent..Er det det vi skal – vi lukker øynene og drømmer – lenge lenge og pirker seg i tenna med resten av parasollen til drinken….

 

Sånn går nu dagan…lenge lenge…

 

Vet dere neste gang jeg skal til syden blir det minst 14 dager! Da skal jeg leve livet og ha norsk flagg på bordet hver eneste kveld! Spille høy musikk på rommet slik at naboene ikke får sove og kanskje be inn noen på gresk rødvin, snacks og sitte og surre halva natta! Reisefoten dirrer her jeg sitter – den har ikke vært i bruk i årevis nå…Hvordan er det igjen, det å sjekke inn på en flyplass – har man mista teken og hvor mange timer må man møte opp i forveien tenker jeg…Vel den tid den sorg. Blir ikke denne måneden heller! Vi står han av, men det koster ingenting å lukke øynene og drømme og mimre og dagene som har vært og dagene som kommer…🌈

 

 

 

 

Det kommer en tid …

18 kommentarer
      1. God morgen… I dette snørike landet vårt.. Så er det ikke akkurat solsengvær💚💚 nå..
        Men i drømmen ❤️ nyt dagen.. Klem.

    1. Godt å drømme seg bort litt denne kalde vinteren. Og jeg gjør det innimellom jeg også, selv om jeg er glad i vinter 😉
      Herlig innlegg! Vi får glede oss til sommeren, og håpe at vi snart kan reise igjen. Jeg kan godt tenke meg 14 dager – 3 uker på et varmt sted selv jeg. ☺
      God lørdag. Klem 🥰❤

      1. God lørdag og tusen takk…Ja, når ting blir normalt etterhvert så ønsker jeg å reise bort lenge.
        En uke blir for kort nå, da man er sulten på sol og varme og bad i Middelhavet..
        Deilig å drømme litt – tror det er litt sundt jeg!
        Klem..

    2. åh som jeg savner sommeren og gleder meg til vi skal reise igjen. Ikke at vi reiser så mye, men nå under denne pandemien så har jeg merket hvor viktig en liten tur bort i ny og ne er. Behøver ikke reise til syden, vi har et lite sydenområdet rett utenfor døra. Men det er klart, litt pesetas hadde vært hyggelig å brukt på en god paraplydrink ❤

      1. Tusen takk, ja jeg elsker å reise. Men det blir så som så nå..Blir for mye pes.
        Sånt gidder jeg ikke. Bra du har litt “syden” rundt deg. Vi får bare drømme videre – litt til.
        Kos deg med lørdagen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg