siste dag med gjengen – les: ut på tur med sekk for en stund

 

God kveld, blir litt bilder fra turen som jeg gikk i dag! Bakenfor meg er Kjøkøya.

 

 

Innover i skogen det gikk!

 

 

Et tre som slo ut håret lissom<3 

 

 

Gjennom skogen. Jeg parkerte på Lunde og gikk gjennom skogen ved Ødegården. Jeg hadde tenkt med en tur til Tømmerhella og Stenbukta. Tror jeg er i nærheten av Tømmerhella her. ikke vært her før. Så ble helt satt ut av utsikten fra dette huset. 

 

 

Jeg “stjal” meg til å ta bilde av hagen og mer utsikt. Jeg som elsker sånt landskap, fant plutselig drømmehuset og drømmehagen <3 

 

 

Med strand og utsikt til Kjøkøya. 

 

 

Her er jeg i Stenbukta. Tar bilde av brua over til Kjøkøya. Denne øya hører til Fredrikstad og Kråkerøy. Det er ikke en del av Hvalerøyene. Beste kameraten til eldste sønn bodde på denne øya. Så har kjørt noen ganger over den brua kan du si. Og barna som bor der går på skolene her på Kråkerøy. Men må ta skolebuss eller bli kjørt for å komme til skolen. Har syklet der jeg, men ikke gøy for fortau er utrolig smale og det kjøres mange biler over der som skal til Hvaler! 

 

 

Dette huset stod tomt. Hadde jeg hatt penger skulle jeg kjøpt det og brukt det til hytte rett og slett, men blir med drømmen – igjen…..<3 

 

 

Pynt utenfor i en hage.

 

 

Så havnet jeg i Trolldalen på Kråkerøy. Gikk veien hjemover. Men i dag var det nordavind og veldig kald altså. Så var kjempekaldt hjemover. Ikke veldig koselig, men sånn er livet. Ut på tur må man jo…

 

 

Vel hjemme ble det pizza. Hadde denne i fryseren, så da gikk det greit. 

 

 

Nok en dag er på hell og i morgen er det jobb igjen. Denne påska har jeg fått slappet av synes jeg. Og det er jo bra. Gått turer og laget mat og kosa meg her hjemme på kveldene…Måtte ikke noe! 

 

Solliv <3 

18 kommentarer
    1. Spennende og herlig tur du hadde 😀 Flott avslutning på påska 🙂 I dag var det skikkelig hustrig her ,,, måtte ut med snøfresen.. enda en gang…… Gikk ras nå i kveld oppe i bygda, på andre sida av den tunnelen jeg skrev om i går.. så der ble veien stenget men tror ikke noen ble tatt av raset

    2. God morgen…Tusen takk, fin tur, men kaldt å gå tur i sånne omgivelser med den sterke nordavinden.
      Ras? Får håpe alt gikk bra! Kos deg med dagen..Får håpe du snart ser mindre snø…

    3. Måtte le litt når jeg tok turen innom deg nå..starta litt likt med overskrifta mi i dag..men det var før jeg så innlegget her altså..hehe… For et flott sted du var på tur..elsker steder ved sjøen 🙂 Tenk om du kunne kjøpt det stedet billig og skapt deg drømme hytta ja..og sitti i trappa der med morgenkaffen.. enn så lenge får du kose deg med dræmmen… Klem <3

      1. Tusen takk, hehe…Vi får drømme videre….og kose oss med drømmen. Går helt greit det altså! Men var fine plasser. Kaffe der og stupe ut og ta morgenbadet <3 <3 <3 herlig herlig…

    4. For en deilig plass begge disse husene lå på😊
      Jeg skjønner ikke hvordan et sånn flott sted som der røde huset bare kan stå å forfalle.

      1. Deilige o´plasser. Veldig rart med dette røde huset. For bare tomta her er verdt mange millioner. Hvis man har arvet et slikt sted, så bør man ta et grep! 🙂 Ikke skjønner jeg hva som har skjedd her akkurat

    5. Så flott tur! 🙂 Det er rart med det, det står mange slike falleferdige hus rundt om kring i landet vårt. Og noen på de nydeligste plasser. Trist å se, at det ikke blir tatt vare på. Takk for turen.

      1. Tusen takk, veldig trist å se. Men rundt kysten her på Kråkerøy så er det ikke ofte man ser slikt. For det er veldig populært å bo ved sjøen og dyrt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg