Så mye tjener jeg på bloggen!

 

God kveld lesere! 

 

Jeg satt og lo for meg selv en dag, jeg googlet..Jeg googlet noe helt annet, men ble sittende å lese om vedkommende som hadde tatt “doktorgrad om rosabloggerne”. De var styrtrike, de tjente masse penger og fikk hauger med sminke og klær tilsendt hver uke i posten. Slik at de kunne markedsføre produktene..Slik ble det skrevet opp og ned og ble nesten en stor roman…

 

Vel, det var tider det og de bloggerne tjente gode penger altså! Etterhvert ble det mindre og mindre og hente på blogg og de rømte til andre steder..Og andre typer bloggere kom frem…Og når ungdommen rømte, så rømte leserne også…Og da ble det ikke mange penger for oss som begynte å blogge!

 

Jeg hadde jo en liten drøm, innerst inne at holdt man på lenge nok så ville det genere penger..Nå er prisen pr. klikk/lesere så lite at det rekker til en kaffe latte i måneden…Vet ikke om jeg skal le eller gråte jeg..Ingen ler vel hele veien til banken her inne nå vil jeg tro..Men jeg har tre andre arbeidsgivere enn Egmont så blir vel til at man klorer seg fast her inne…En hobby – med litt mening..

 

Noen sparer på julekuler, noen på frimerker og noen på dukker, og meg selv og andre flyr i skauen 3 til 4 timer hver dag for å få litt nye bilder til bloggen! Men ingen skal si at vi ikke får frisk luft altså! Det luftes hver eneste dag..opptil flere ganger pr. dag også! 🙂 Man får brukt hodet og man får luft..Kan ikke klage på det akkurat!

 

Men dere som sitter på kveldene og skiver skit i kommentarfeltet….slutt med det! Tenk dere om litt da, hva er egentlig intensjonen deres med det. Ser at en av mine medbloggere får masse pepper og må sitte og forklare seg! Må stå til rette for at vedkommende brukte en femtilapp på å støtte en spleis…Synes sånt er trist å lese! Liker man ikke bloggen, så les heller noe annet! Jeg ble helt satt ut da jeg så denne tråden i kommentarfeltet! Synes det var lite hyggelig… Satt igjen med hvorfor skriver man slikt til en person i et kommentarfelt, skjønner ikke sånt jeg. 

 

 

 

22 kommentarer
    1. En kaffe mer enn meg da 😜👍🏾 men altså, nytter ikke å si noe til disse insektene. Jeg begynte nesten bli vant til å daglig få kommentarer fra samme vedkommede, helger, jul og whatever at jeg er patetisk, hatefull og så videre. Gikk jo på helsa løs, og man blir litt sånn amper og frustrert inne på blogg. Nå har heldigvis noen fått til å gjøre vedkommende usynlig i mitt kommentarfelt, men insektet gir seg visst aldri og kommenterer hos dere andre, ting som er myntet på meg. Du undrer hvorfor de gjør sånn, slemme rett og slett.. alle mennesker har godt og ondt i seg, og noen har mye mer av det ene enn det andre.. også har man dette med skamvett, eller mangel på sådan 🐰 kos deg med kaffen Solliv 🐰

      1. God kveld Bunny, vi får ta en kaffe sammen en dag jeg er i Drammen..Blir til våren..da er det fint
        å besøke Drammen.
        Vel tapte vel heller 70.- kroner…Da jeg kjøpte is og kake. Og hadde jeg tatt buss tur/retur byen også så hadde det blitt
        enda større tap! 30 x 2
        ..
        Ikke bra når man føler ubehag og blir lei seg og deprimert., det er trist. Men man må bare blokkere tror jeg. Eneste måten.
        Men ikke lett å blokkere hos andre blogger..Ser den altså.
        ..
        Men du .. Ha en fin kveld Bunny og nyt kvelden..

        1. Takk, vi koser oss. Jan har bursdag. Er ikke særlig på blogg for tiden, bare innom og besøker de som er vettug 😜 kaffe spanderer jeg! Klem 🐰

          1. God morgen…Blir bra med kaffe 🙂
            Bra dere koser dere, du har jo blogget i mange mange år og greit å brukte tiden sin
            på annet også tenker jeg. Gratulerer til Jan.
            Jeg blogger jo lite på vår og sommer, da er jeg mest ute i hagen og ordner huset og slikt og drar på stranda..
            Nå på denne tiden har jeg litt mer tid til blogg. Men har jo mange andre hobby også. Og jeg er på jobb, og går til og fra.
            Så tida forsvinner hit og dit hos meg også..Ha en fin dag, og så gleder jeg meg til kaffen i Drammen.

            1. Der må jeg være helt ærlig å si at jeg er ikke så ofte innom, har ikke noe med vettug å gjøre det da, men heller at det er masse bøker og mat.. har fått med meg at du har fått noe du ikke har bestilt, antar du har mottatt bøker, hehe.. dine sjangre er ikke helt samme som jeg leser, biografier, ideologier og religion, min neste bok blir Britney Spears. Dukker plutselig opp da 😜🐰

          2. Samme med meg ❤️Er ikke ofte innom jeg heller. Vi lever nok ulike liv😀det er helt ok. Det jeg ville returnere, var snøen 😄I og med at jeg leser mye bøker, blir det generelt lest lite blogger 😀

            1. Svar til Mariann:
              Jeg er stadig innom deg nå og sjekker bøker jeg leter opp på Ark og Norli – ser hva du anbefaler.. særlig julebøkene er av stor interesse. Ha en fin aften..

    2. Nei vi blir nok ikke rike, men det er vel ikke derfor vi blogger heller.
      Å få folk til å oppføre seg i kommentarfeltet er nærmest umulig. Det beste er å overse de og ikke gå i debatt.

      1. Nei, men jeg tror det hele ligger til grunn at “noen” tro vi tjener så himla mye penger
        på dette og da må vi også tåle dritt i kommentarfeltet..

    3. om jeg nooen gang har tent på bloggen aner jeg ikke hvet ikke hvor jeg får vite det jeg ,så her er det ingenting hi hi .
      Nei hvorfor skriver noen stygge komentarer ,kan det botne i sjalusi ?
      jeg hvet om ei som ikke var så kjekke på blogg med sine innlegg ,vel hun vant ikke mitt hjerte ,jeg bare sluttet helt å klikke meg inn på innlegga hennes ,sånn er det

      1. Du må sende en mail til support og spørre om de vil ha en samarbeidsavtale med deg.
        Og får du det, så får mail fra Egmont hver måned om hvor mye du har tjent på bloggen.
        Så må du sende en faktura til Egmont når du har tjent 500.- eller mer…
        Man har alltid et valg, liker man ikke bloggen så hopper man jo bare over.
        Er nok både sjalusi og andre ting vil jeg tro…

          1. Ser der, det er ikke så mye å tjene heller. Men du kan sikkert få din datter til å sende mail og faktura.
            Faktura er enkelt, jeg bruker et firma på nettet. Bare skrive noe på en lapp går ikke.
            Du kan også oppdatere deg på firmaregisteret og registrere deg som selvstendig. Det har ikke jeg gjort, jeg
            bruker et firma som hjelper meg med fakturen.
            Ha en fin dag.

    4. Sammenlagt, så tjener jeg faktisk en liten slant på blogg og SoMe, -hvilket i mitt tilfelle vil si Facebook. Altså.. Ikke sånn at det kan forventes noen innraaportering om at jeg har sagt opp jobben i restauranten, for så at dere brått ser meg ‘un-boxing’ en nyervervet Chanel-veske sittende på dekket til en luksusyacht i Dubai anytime soon *hehe*. Men det er faktisk såpass at det er for en del av min månedlige innkomst å regne. Jeg kunne vel ha tjent noe mer, da det faktisk kommer inn ett og annet tilbud om spons. Men i det en går inn i en slik avtale, vil det alltids foreligge en viss risiko om at det dukker opp ett eller annet hvor de (iallefall vil forsøke) å forhindre at jeg tar til orde for ditt eller datt. Og i det jeg i et svakt øyeblikk skulle tenke som så at den her saken har ikke en sånn betydning at det er verdt å bråke for, og derav legger ballen død, vil det være å anse som intet mindre enn enden på min integritet som blogger..
      – Ang. den donasjonen du nevner, så reagerte jeg på samme vis som deg, hvorpå jeg la igjen et par velvalgte ord til vedkommende som tilsvar i kommentarfeltet. Jeg mener.. Skal du på død og liv gå etter noen, så får du da i det minste holde deg for god til å sikte deg inn på de du vet du kan ‘ta’! 😉

      1. God morgen..
        Så bra, moro når det kommer noen kroner inn. Du bruker faktisk tid på dette og har gode fyldige blogginnlegg. Som det tar tid
        å jobbe med. Bra du tok igjen, for dette var tråkig å se synes jeg. Krangle og være ufin for en femtilapp.
        Blogglesere har ingen rett å styre hva vi bruker pengene våre til. Her deler vi ting og tang og personlige saker også.
        Så trenger man ikke som bloggleser å være ufin. Heller være tro mot sine faste blogger de leser og støtte opp. Og stå frem som gode eksempel
        og være en venn og ikke snu kappa etter vinden. Det er det værste jeg vet!

    5. Hadde du nok til både kaffe og kake. Wow😂😂 Mange er sure på oss som omtaler bøker også. De tror vi tjener store penger 🙂

          1. Nei, kommentartfeltet stopper opp opp etter et par runder..
            Titter innom og snoker etter gode bøker vet du…Fint når kjente har lest og anbefaler. ❤️

    6. Inntjeningen på bloggen er mindre enn null, men jeg koser meg, jeg! Som du sier – mange turer ute hver dag – jakt på motiver og masse mosjon og frisk luft! Men det har helt klart “gått nedover” for meg i det siste……….! Litt kjipt med færre treff og færre kommentarer – men dere gode venner er der fortsatt! Heldigvis! Er ikke så mange som kommenterer dritt til meg – ikke mye stygt å si om skyer, mose og bål antagelig………….! Uansett – skal en bare kommentere stygt, så skal en heller holde kjeft! Klemmer <3

      1. Takk vennen…God klem tilbake..
        Ja, blogg er ikke veldig i tiden tenker jeg..Men jeg har tru på at dette kommer mer og mer tilbake..
        Vi holder ut..Så lenge det er gøy..Det er mer gøy på høst og vinter synes jeg. Sommer vil jeg bare være ute..
        jeg blogger jo bare fra maskinen her inne. Jeg leser hos deg mange ganger hver dag..Først på morgen før jobb..Men kommenterer som regel ikke
        før til kvelden..Jeg leser ALT HOS DEG…Jeg bryr meg ikke så mye om antall som kommentarer..Men er fornøyd hvis jeg ligger mellom 18 og 25..
        Merker det kommer mer ufine kommentarer hvis jeg deler i disse blogggruppene..Blogg og sånn + blogg post – del din blogg.
        Tjener jo ikke myte jeg heller..Men det var litt mer for et år siden..Men det er mye mindre utbetalt pr. klikk..Men jeg liker å skrive og
        ta bilder og da er det gøy å dele tenker jeg.. God klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg