Roen har senket seg her i heimen

 

God kveld da. Roen har senket seg her i heimen. Ovnen har brent ut. Vinglasset er tomt. Strikketøyet er med. T-We har jeg slått av for kvelden. Nå er det bare noen lys som brenner. Tar det med ro. Det er deilig å vite at man ikke må opp eller ha på alarmen i morgen.

Styre dagen sin litt selv håper jeg. Ingen planer. Liker det. Blir ikke stresset av 0 planer jeg. Noen mennesker må ha boka full hver dag. Husker så godt at jeg var på brygga med ei venninne jeg ikke hadde sett på en stund. Vi pratet og hygget oss. Og avtalte å finne en ny dag for å treffes. Hun måtte slå opp i boka si for å finne en dato hun var ledig! Hjelpes, rett og slett ikke meg altså! At folk er opptatt på dagen med jobb skjønner jeg, men fylle opp alle ledige stunder på kvelden også. Nei, sier det igjen…Livet er her og nå! Og det mener jeg litt, stå opp om morgenen og føle hva man har lyst til. Etter dagsform og været. Været er en god venn! Alltid hyggeligere å finne på noe med fint vær. Fine muligheter! <3 Det er slik jeg prøver å leve mitt liv.

Noen ganger må man selvsagt planlegge noe. Konserter og overnatting og slikt…Men ellers LEV NÅ! Det er rett og slett mitt motto! Og ha litt rutiner innenfor dette! Og en annen ting. Deilig at jula er over. Liker best hverdager jeg! Et helt år til neste gang. Herlig rett og slett. Mye kos med jula. Og viktig å ha jula å se frem i mot. Jeg koser meg i hele desember jeg. Det liker jeg!

Men det vanlige er helt greit. Vanlige brødskiver. Vanlig pålegg. Trenger ikke ha så mye av alt nei. Kan kose meg like mye med et knekkebrød jeg som en marsipankake. Det handler jo om å være tilstede rett og slett! 

 

God natt, da ble det noen skriblerier i kveld også. Er du blogger så er du blogger altså….

10 kommentarer
    1. Bra innlegg😊
      Man skal leve her og nå.
      Og fra i morgen håper jeg formen min også blir stigende😃
      Kommer med nytt innlegg i morgen. Da jeg våkner igjen Etter ei lang natt.

      1. Tusen takk. Her og nå. Ikke planlegge for mye! Være tilstede i sitt eget liv! <3
        Håper du har sovet godt og får en fin dag….:)

    2. Så fine tanker! Ja,det viktigste er å være til stede i eget liv. Da trenger man noen stille stunder også. Deilig med lørdag. Her sov vi til halv ni og spiste sen frokost. Ute regner det, men jeg har da planer om en tur ut etterpå likevel. Godt å få vind i ansiktet, og så er det så godt å komme inn etterpå. Nyt helga! Klemsiklem 🙂

      1. Tusen takk. Viktig å samle seg selv og finne roen etter en slitsom uke. Ute er det vær rett og slett. Men vi går jo hver dag vi….Nyt dagen..klem..<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg