Popcorngress til salgs đŸŒœ

 

Til salgs: I en av byens blomsterbutikker! Den var ny, hĂ„per det er sĂ„nne riktige frĂž da! Som er godkjent av Mattilsynet! Stod ikke noe om det, jeg spurte ikke
Vi fĂ„r tro det! Den planten jeg har her hjemme er sĂ„nn illegal type..Men jeg sĂ„dde tidlig i vĂ„res, fĂžr Mattilsynet kom med pekefingeren! 

 

Den fĂ„r bare stĂ„ der pĂ„ verandaen og nĂ„r hĂžsten kommer lemper jeg alt i en sekk og leverer det til forbrenning i anlegget her! Ikke i noe kompost eller sĂ„nn! Vil jo ikke spre virus
Men ingen sjans for at jeg tramper pĂ„ denne planten og sĂ„ trĂ„kker i en maisĂ„ker! đŸŒœ Ikke sett noen maisĂ„ker her i Ă„r heller


 

Blir i hvertfall en diger plante! SkjÞnner jo at folk ville sÄ dette hjemme, for man fikk store grÞnne planter for en liten neve med popcorn! For planter er sykt dyrt! En bitteliten staude koster 199.- f. eks..

 

Hvor mye jeg har brukt til hage gjennom et liv her jeg bor aner jeg ikke
Men sikkert flere 100.000 kroner
til sammen! Dere vet 5.000.- pr. sesong og ganger opp litt – man blir mþrkeredd! 

 

 

 

 

17 kommentarer
    1. Nyt popcorn-graset ditt med god samvittighet.
      Men er ikke litt av greia med det graset og dyrke det frem selv? Ikke Ă„ kjĂžpe det ferdig?
      Har vel og svidd av en god del kronasjer pÄ hage opp gjennom Ära.

      1. Takk, ble jo sÄdd fÞr all denne propagandaen
Gresset vokser det og jeg vanner og gir det gjÞdning. Moro..
        Stussa pÄ det jeg ogsÄ, poenget er jo Ä prÞve pÄ dette hjemme og ikke kjÞpe ferdige planter..
        Mye rart! Busker og trÊr og blomster har jeg kjÞpt mye av altsÄ..Men er jo moro!

    2. Ja, nyt det med god samvittighet du! 👍 De anbefaler jo at man kjĂžper sertifiserte poteter Ă„ sette ogsĂ„, men folk har jo i alle Ă„r brukt egne fra Ă„ret fĂžr. Flott plante du har, og gĂžy Ă„ sĂ„ slikt. Jeg pleier Ă„ sĂ„ endel sommerblomster, men kjĂžper stauder iblant, sĂ„ har nok gĂ„tt ut noen kroner her ogsĂ„. 😊

      1. Ikke sant, har tenkt pÄ det med poteter jeg ogsÄ. Ikke sÄ voldsomt mas med disse potene..
        Her var det mye propaganda og negativ..SĂ„ fĂžlte meg som en kjeltring..
        Men gresset vokser det, litt gÞy Ä hvor se stort det blir! Jeg har brukt mye penger pÄ busker og trÊr og blomster.
        I Är har jeg sÄdd mye frÞ, det var billig!

    3. Jaja jeg har i allefall TRE krukker med popcorn-gress 😀 Det fĂ„r stĂ„ ut sesongen, som du sier, ogsĂ„ fĂ„r man lempe det der det er fornuftig Ă„ lempe det….
      Det blomstrer fint nĂ„ 🙂

      1. Var jo gþy da og se dette vokse
Fþr maset begynte..
        Men det vokser og gror og vil ha masse vann..
        Til hĂžsten fĂ„r vi kaste det pĂ„ riktig plass..Slik at plantene ikke lager noe problem tenker jeg..đŸŒœ

    4. Jeg har jo aldri fĂ„tt sĂ„dd popcorn-gress dessverre…. glemmer det jo hele tida….! Men – det gĂ„r endel penger til hage og planter, ja! Og du har jo en super hage i tillegg! klem <3

      1. Jeg sÄdde tidlig, da alle balet med det
Var jo gÞy da og se om det spiret eller om fuglene spiste det opp!
        Hagen er raus den..Takk
GĂ„tt mye penger til busker og trĂŠr og blomster – rundt hele huset her..Men er jo gĂžy,
        God klem…

      1. Moro og plantene vokser fort. Planter du dem inne kan du bruke vanlige upoppede korn..
        Men ute mÄ det vÊre godkjent til bruk! I fÞlge Mattilsynet. Slike som bÞndene bruker.

    5. Nei, en sÄnn plante har vi ikke. Vi sÄdde masse blomsterfrÞ og nÄ er det mye blomster ute. Det gÄr en del til kjÞp av frÞ.KjÞpte noen for Ä sette pÄ to graver. I drivhuset er det tomatplanter, agurk og salat. I jorda er det poteter. Klart det gÄr mye penger nÄr man skal ha en fin hage og du er dyktig med planter og stelle i hagen, og inne. Er jo sÄ fint Ä se bildene. Klemsiklem.

      1. Tusen takk, jeg liker Ă„ stelle i hagen..Det gir meg masse energi..
        Moro Ä plante, sÄ og stelle
Jeg har jo kjÞpt masse planter, busker og trÊr i aller disse Ärene..
        SÄ det har gÄtt med mye penger. Men er moro Ä ha det grÞnt rundt seg! En del av det man har plantet kom aldri opp etter vinteren. Det er jo vÊrhardt og lite jord egentlig her pÄ toppen av KrÄkerÞy! Men flere busker stortrives..
        Kos deg med dagen – klemmer herfra <3

    6. Jeg syns i grunn det er litt stas Ă„ ha ei sĂ„nn der “smĂ„kriminell” plante pĂ„ terrassen. Eller tre, rettere sagt. GrĂžnt og frodig og fint! Og lover Ă„ ikke vasse rundt oppi bĂžtta det stĂ„r i og sĂ„ ile rett til en maisĂ„ker og valse rundt der 😉 Men jeg kommer IKKE til Ă„ kjĂžpe det ferdig spirt. Da er poenget borte for meg!

      1. Illegale planter pÄ veranda er det mange som har i sommer..Men vi rydder opp etter oss.
        De er grĂžnne og frodige og fyller opp uterommet. Planter er dyrt!
        KjĂžpe ferdig er ikke poeng for meg, det er det Ă„ se de spirer som er gĂžy og hva som ble igjen etter fuglene har spist seg mette! 🌾

    7. Jeg har sĂ„dd gule erter, de er visst lovlige Ă„ dyrke 😁 La de i vann over natta fĂžrst, og nĂ„ vokser de og trives som bare det 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg