Påskepynten ville frem i år også 💛

 

God ettermiddag, påsken nærmer seg med stormskritt. Vi får håpe på masse sol og fine turer rundt her på Kråkerøy. Pakke sekk, med kaffe og niste! Beste som er. Jeg har dratt frem en pose med påskepynt, har sikkert 2 poser til i skapet. Alt kommer ikke frem tror jeg, blir veldig mye ting utover i tillegg til alt det andre man har..Etter at jeg tok disse bildene har jeg funnet frem mange påskeduker også! Så får ta noen nye bilder etterhvert…Artig med påskepynt, man blir glad av å se disse figurene..

 

Det meste jeg har er sikkert 30 – 35 år gammelt. Bare noen nye påskeegg, det blir jo alltid noe nye hvert år! Og jeg har flere gamle (påske)lys, som jeg aldri vil tenne på. Jeg vil gjerne beholde pynten og ikke fyre den opp! 🧡

 

Ellers så har jeg hatt den berømte ånden på besøk..Har snart kommet meg gjennom hele huset. Med sånn rundvask..Oppe på skap, bak senger, bak sofaer, bokhyller, rengjøring av kjøkkenvifta, tørking av støv på hele flater, dørkarmer og dører og vasking! Pussing av vinduer etc. etc.. Støvsuget absolutt alt i hver krik og krok i hele huset!

 

Jeg brukte hele fredagen + hele helgen! Dagen i dag og mandagskveld og tirsdagskveld. Kjøpt nye puter og dyner til gjestesengene her i huset, ble gjort i dag! Det trengtes etter en laaaang vinter – med godlukt i hele huset. Mye jobb, jeg har holdt på som sagt ca. 7-8 timer hver dag! 🧡💛 Men nå er det ganske ok...Der man ikke vasker hver fredag for å si det sånn! 

 

Så til fredagen blir det vanlig rengjøring her i huset, så da sier jeg meg fornøyd! 😜 Har man ånden så har man ånden – da er det bare å holde i den så lenge man kan…..

 

Og på et av bildene under her så ser du gule nelliker, de har stått nå i 4 eller 5 uker! Helt utrolig holdbarhet! eneste jeg har gjort er å bytte vann og klippe stilkene. 

 

14 kommentarer
    1. duu er dyktig ,den ånden har ikke jeg ,og siden solen ikke skinner inn på sttua så ser jeg heller ikke støv i alle kriker og kroker hi hi ,bare snøen forsvinner fra verandaen skal jeg lufte tepper om ikke annet :=))
      Mye koselig påskepynt hos deg ,har pynta jeg også ,har ikke mye ,men litt gullt er akkurat passe :=)

      1. Takk takk, her var det bra å ta et tak..For blir mye støv og skitt etter en vinter her.
        Selv om jeg tar et tak hver fredag. Men nå jobbet jeg meg frem overalt! Helt nydelig og det ble
        mer og mer gøy! 🙂
        Påskepynt er koselig, tror det holder her hos meg nå 🧡💛

      1. Veldig bra med vårrengjøring og ånden kan jeg takke deg for…Du anbefalte serien Drømmeslottet for litt siden.
        Og jeg ble helt hekta. Nå er jeg på sesong 5.
        Men jeg tenkte, kan de pusse opp et slitt gammelt slott, så må jo jeg greie å ta vårvasken i mitt hus..
        Så satte jeg i gang, og det ble jo mer og mer moro etterhvert som jeg gravde meg frem i skurebøtta.

    2. Har bare vasket badet. Ånden har ikke jeg med en frossen skulder. Det skal bakes og vaskes litt. I morgen får jeg ta lettvint middag og sette en deig på langtidsheving over natten. Må til tannpleier, avlevere en gubbe på sykehuset og ta det med ro på hjemveien. Ventet masse snø. Huff, kan ikke si at jeg gleder meg. Det får gå i sneglefart. Litt påskepynt har man, og litt godis havner nok i hus.Klem

      1. Synes du får gjort mye jeg, med en skulder som ikke er god.
        Mye godsaker på vent hos deg. Deilig.
        Du får ta ting i ditt eget tempo. Påske er jo bare kos og ikke noe stress.
        God kvelden – kos deg 🙂 klem herfra meg.

    3. Så masse koselig påskepynt <3 jeg skal ta fram min i morra! Liker å pynte til påske, og jeg har også mye gammel pynt – noe helt fra jeg var barn..! Så innmari flink du har vært altså! Kan du please sende den ånden over fjorden når du er ferdig, hihi…. så kan jeg jo prøve å invitere ham inn her…. 🙂 god klem

      1. Ja, masse fint og enda mye mer fint i de andre posene. Men det var dette jeg rakk i dag.
        Så får se, hvor ivrig jeg blir. Alltid likt å dra frem masse til påske. Synes det er
        fint med disse figurene og all fargene. Nå har jeg lagt på påskeduker, blitt fint.
        Når vil du ha ånden på besøk da, etter påske en gang? Ikke ofte han kommer hit lenger, men når han kommer så jubler jeg 🙂
        God klem…

    4. Ordentlig vårrengjøring hos deg! 😀 Jeg hengte opp noen andre gardiner, så da ble det litt vindusvask + at jeg vasket utenpå kjøkkenskapene. Jeg lurer litt på å sy meg gule gardiner til kjøkkenet, sånn cafè-type, – får se hva jeg rekker. Det er like koselig å ta fram påskepynten som julepynten, og har så smått begynt. Jeg har ikke så veldig mye, men må ta fram alt, inkl. påskedukene som moren min broderte. Litt nytt blir det hvert år, og nå er det jo tilbud nesten overalt også. God kveld til deg! 😀

      1. Høres ut som du har mange planer og masse koselig pynt. Så fint.
        Broderte duker er så flott, mamma har vel noen vil jeg tro..Men husker ikke helt, tror ikke
        hun broderte så mye til påske.
        Deilig med duft av grønnsåpe og rene rom. Blir mye skitt etter vinteren, særlig i den delen av huset som jeg ikke
        bruker så mye. Nå er det gjort! 🙂 Fornøyd jeg. Ønsker deg en koselig kveld 💛🧡

    5. Påskeklart hos deg.🐥🐣
      Skikkelig vårrengjøring har du også fått unna.👌🏻
      Så deilig å være klar til påska starter.
      Her henger vi absolutt på etterskudd.😅
      Men det blir nok påske likevel.😅
      Jeg har heller ikke råd til å fyre på de fineste påskelysene. De er en del av pynten synes jeg.🐣🐥

      1. Tusen takk, ja blir bra nå. Fornøyd med oppløpet jeg.
        Godt å få tatt en rundvask her, det trengtes absolutt.
        Påsken kommer og det skal ikke være stress. Og det ble ikke hos meg, bare ble ivrig etter hvert som jeg vaska
        meg rundt og da ble det bare gøy 💛 God natt og fin morgendag til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg