Onkel skrue vil at du skal spare

Hei igjen..

Dere som følger meg jevnt og trutt vet at jeg elsker sparing. Jeg sparer på høyrentekonto og aksjefond. Fond og aksjer har gått en vei og det er nedover siden desember. Det styrer man ikke. Så derfor viktig å tenke på at dette er langsiktig sparing. Jeg skal ikke ta ut de pengene i morgen. Derfor blir jeg ikke redd. Så hvis du tenker å spare til sommerferien så sett pengene inn på sparekonto i banken din. Jeg sparer til pensjon. Det er viktig å ha bevisthet på dette. For når man slutter å jobbe så blir inntekten dårligere. Men man vil kanskje reise å kose seg mer. Derfor viktig å sette bort penger når man har noe å sette bort.

Så har jeg høyrentekonto. Den har bedre renter enn brukskontoen. Så når du skal spare til noe så sett dem på denne kontoen. Her sparer jeg til hytte. Det er et langsiktig mål jeg har. Håper den dagen jeg går av med pensjon har nådd målet mitt. Blir kanskje før….

Her ble det bonus nå på nyttår. Kr.  3626,- kom inn som renter. Deilig. Men jeg tar dem ikke ut. For da blir det renters renter på dette beløpet…   #økonomi #sparing #aksjefond #høyrentekonto

P.S. Thon og jeg liker luer…

5 kommentarer
    1. Jeg sparer ikke noe særlig, men har en konto som ikke blir mindre heller 🙂 Akkurat nå sparer jeg på litt “sinne”. Nå har jeg flere ganger opplevd at ikke innlegg kommer på forsiden. Jeg prøvde nettopp å poste noe, og det kom ikke ut. Prøvde å kopiere det , og publisere om igjen for å få det ut. Kom ikke da heller.. Hrmf…Har sagt fra på support..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg