økonomi – endelig er gjeldsregisteret her

 

Bilde jeg tok i Kristiansand nede ved sjøen. Jeg har jo så himla mange bilder derfra – så må bare bruke dem. Du kan jo tolke det dit at du skuer utover økonomien din 🙂

 

Som overskriften viser så er endelig gjeldsregisteret her. Det gjelder dine forbrukslån. Hva du har av usikret gjeld. Jeg hadde faktisk 30 000 som usikret gjeld her. Et kort jeg har klippet i stykker og ikke fått slettet. Jeg har jo ikke brukt dette kortet da, men likevel usikret gjeld på    30. 000 – det må jeg ta tak i. Må sende brev og slette med det samme.

 

Jeg gikk inn på gjeldsregisteret.com og leste meg nedover på siden og fant hvor jeg skulle logge meg inn for å se. Jeg brukte den vanlige bankbrikken. Den man bruker for å gå inn på nettbanken, Altinn eller KLP. Den med tall 🙂

 

Det er faktisk ikke greit å ha usikret gjeld. Det kan gjøre at du sliter med å få lån. Så sjekk hva du har også!

 

Jeg er som dere vet meget interessert i økonomi og penger og sparing. Tenker på det fra jeg våkner til jeg legger meg. Det er en livsstil. Jeg kan bruke penger jeg også, men tenker nøye hva jeg bruker penger på. Drar heller ikke alt mulig rask hjem i huset. Med rask mener jeg ting jeg ikke trenger. Haug med billige klær f.eks. Det er rask for meg som har skapet fullt. Forbruksvarer er greit. Lys til innekos f.eks. Det finner jeg nyttig. Men dette er også gjennomtenkt. Drar ikke med meg en lass fra Nille fordi det er salg…

 

Kos deg med kvelden og sjekk registeret!

8 kommentarer
    1. De er farlige de kortene der, ass! De gir en dette inntrykket av at det er så himla lite hvis betaling først igangsettes om så himla lenge, og brått så har folk tatt seg vann over hodet..

      1. Rene pesten dette kortet. Jeg fikk dette tilsendt uten å be om om det. Klippet det i stykker. Men jeg må sende et brev også. For sånn kan jeg ikke ha det. Himla dyre greier.

      1. Ja, men her holdt det ikke med saksa. For det står i registeret at jeg har credit på 30 000. Har brukt 0 jeg. Så ikke noe problem. Men vil jo ikke ha det kortet, men fikk det tilsendt i posten og klippet over. Men skjønner at jeg må skrive brev også.

      1. Tusen takk, greit å ha et til å betale når man er i utlandet og litt på nettet. Men holder med et. Men det som er problemet er at folk har lommeboka full og blir det stort tall i registeret. Klem klem.

      1. Ja, greit det. Jeg reiser jo litt så har et mastercard som jeg bruker der. Tilhører vanlige banken. Det her har jeg jo aldri søkt om.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg