Nye ferja er tilbake etter havari

 

God fredag….

 

Endelig er den nye ferja tilbake igjen..Havari Det gikk jo bare en uke så forsvant dette tilbudet, men vi fikk en gammel ferje på samme strekningen…Men nå er ferja klar igjen…gleder meg til mange flotte turer…For det er en drøm å kjøre en slik elektrisk ferje…Man føler at man er et annet sted enn Fredrikstad! 

 

Og bor du på Kråkerøy eller Østsiden så er jo dette et flott tilbud for å komme kjapt på jobb hvis man jobber på andre siden av elva! Tenk å slippe å kjøre over to bruer og stå i evighet i kø i sentrum! 

 

Jeg har jo lånt meg sykkel og det er helt topp! Aldri hatt en enklere reisevei på jobb i hele mitt liv! 💚 Nye ferja – den førerløse elfergen Hyke Shuttle 0001 

 

Dette tilbudet er det beste byen har levert på lenge – skulle bare ønske det hadde kommet for mange år siden! Men sånn er det…tilbudet er der NÅ og jeg elsker det! Og tilbudet med sykler er fullt mulig fortsatt! 

 

Jeg er utrolig glad for min lånte gule sykkel! 

 

 

 

14 kommentarer
      1. Ble super lykkelig når jeg så den var på plass igjen! Det er en helt ny verden altså..
        Jeg har jo hatt reisevei på 1,5 time x 2 hver dag og det er mye..3 timer i tillegg til 8 timer på jobb.
        Har ikke mye fritid da. Og bilbruken er et høl i Fredrikstad. Kø og kø og kø…Så det vil jeg helst unngå!
        Nå er det hokus pokus og rett over elva.

    1. Herlig!
      Lekker ferje og lekker gul sykkel 🙂 Nå har du fin reisevei – det er helt sikkert. Lag deg en fin fin fredag 🙂 klems

      1. God formiddag…Jeg har jo hatt 3 timer reisevei når man går rundt hele – altså 1,5 time x 2 på en dag.
        Og ved bil så står man og stamper i kø! Fredrikstad er et høl når det gjelder trafikken.

        Dette er jo helt magisk. Nyt dagen, klems 💛

    2. Så flott at ferja nå er tilbake! Letta mye for deg dette. Jeg har kost meg i finværet, men før jeg går ut med bok og kaffe skal jeg i gang med å lage ostekake til i morgen. God helg, og klem til deg.

      1. God formiddag….Denne ferja betyr mye for meg og andre…Med den bilbruken her i Fredrikstad..Så er det kø og kø..
        Har brukt enkelte ganger en time ved sitte i kø når man kjører bil.
        Men heldigvis har jeg gått mye og syklet mye tidigere også. Men denne er veldig kjekk altså..
        Det er nesten ikke til å tro…Man vil jo ha fritid og ikke plusse på 3 timer reisevei frem og tilbake.
        Det har jeg jo hatt når jeg har gått rundt hele. Kos deg med sommer og sol og kakebakst. Klem fra meg 🩷

    3. Så flott at den er i orden igjen! 👌 Behagelig å sitte på i ei el-ferje og moro å sykle på en så kul sykkel! 💛

      1. Utrolig bra denne ferja er tilbake. Det var jo den som var trekkplasteret og folk vil prøve å ta en tur over
        elva med Hyke. Fin opplevelse det. Håper tilbudet blir varig! 💛

    4. Bra at ferja er tilbake for alle som bor der. Blir fort et sav når den er borte. Det er fredag og jeg må ut snart. Tidlig ferdig, 14 juni er det fest på jobben men jeg veit ikke om jeg skal mede meg på Det er på en fredag om kvelden så da ble man fort trøtt. Må tenke litt på det. Må handle litt mat i dag. Men først litt egenpleie. Ha en fin kveld.

      1. Veldig greit at Hyke er tilbake, dett er jo den som skal testes ut og godkjennes for
        bruk. Dette er jo et prøveprosjekt og plutselig dukker den kanskje opp i andre byer.
        Synes det er så flott, turen over elva glider av gårde. Så gøy..
        Fredag orker jeg lite sosialt med folk da er jeg sliten. Du får ta en runde med deg selv.
        Og tenke om dette gir deg noe. Eller om du får mer energi i skogen. Jeg er tidlig trøtt og liker ikke
        ting som skjer sent på kvelden. Da svir det i øynene..Ha en fin kveld med alle dine gjøremål.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg