Ny sommergenser – sol kom du også da!

 

God dag! Dagen i går ble brukt til å strikke på denne genseren. Tynt garn så tok sin tid kan du si, og er vel klar til bruk nå. Gidder ikke vaske eller dampe..Så får bare begynne å bruke den! Deilig med ting man lager selv.

 

 

Fornøyd jeg, selv om det kanskje er litt småpirk her og der. Men sånt bryr jeg meg ikke om..Skal se hjemmelaget ut, er mitt motto…hehe..Mykt og godt garn – brukte dette garnet: utgåtte farger er også farger og genseren ble ikke dyr da..Når man roter i billigkurver! Kjøpte designet på nettet – Millas sommertopp – Dama kaller seg Strikkemilla. Lagde den litt kortere enn originalen. For oppskriften var ganske bred og lite innsvinget og da synes jeg det er best litt kort! Sånn er jeg..Skal jeg lage en til vil jeg nok ta noen fellinger før vrangborden for å få litt fasong..Men det er jo det som er kjekt å strikke. Man velger selv garn og endringer underveis. Fargene valgte jeg selv og også hvordan stripene ble til! Strikket ovenfra og ned! #millassommertopp

 

 

Brukte hovedoppskriften her også, men lagde min egen vri med masse fellinger og heklet kant nederst. Her ble det altfor tykt garn så ble et telt…Så sier det igjen…Benytt samme tykkelse garn som oppskriften anbefaler – det er nok det beste og lag deg en prøvelapp! #strikk #hjemmelaget #topp #sommergenser

 

Fikk du lyst på en topp du også!

8 kommentarer
    1. Jepp! Fikk lyst på topp 😊
      Disse her ble kjempefine begge to!!
      Du har laget mange topper i år du.
      Jeg tror jeg bare har fått ferdig en jeg.

      1. Tusen takk, nå er jeg lei topper. Blitt 4 stykker…Nå blir det kluter og sånn igjen…
        Og har jo ikke blitt dyrt..garn jeg hatt liggende og rester på trappa på butikken og sånn..

    2. To lekre sommergensere du har laget der, Solveig 😀 Du er en kløpper til å strikke! Herlige, glade og friske sommerfarger 🙂

      Gode ønsker for tirsdagen 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg