Ny dag roper! 🌾

 

God sĂžndag!

 

Det blir sikkert gÄing, det blir det hver dag! GÄ er sundt og man gÄr av seg litt melankolske tanker! Det er sÞndag og er ikke min dag
.Liker pulserende liv 
At ting er Äpent! Men godt Ä hvile ogsÄ! Og Gamlebyen har ogsÄ Äpent pÄ sÞndager, hvis man har lyst pÄ en butikkrunde


 

En nabo flyttet for et par dager siden. Synes det var trist. Vi har vÊrt naboer i 34 Är! Men de mÄtte ta et grep, og finne noe mer lettstelt..Han har fÄtt en alvorlig sykdom! SÄ ser den, at det er bedre med et enklere liv og et hus krever mye vedlikehold og omsorg!

 

Det er vel alltid slikt pĂ„ et felt at man tilhĂžrer A og B lag..Jeg er ikke pĂ„ A-laget..A-laget er en gjeng som drar pĂ„ ferie sammen, ut pĂ„ byen sammen, feirer nyttĂ„r sammen og shopper sammen og henger sammen pĂ„ freddan og helg! Jeg er ikke der
Har aldri blitt spurt Ă„ vĂŠre med i det laget
! Noen ganger har jeg tenkt, det er litt trist
.Men sĂ„nn er livet! NĂ„ er jeg for gammel –  og orker ikke det jaget etter ny bil, ny sofa, dyre ferier
For jeg ser jo at det smitter
.Kommer den ene naboen med ny bil, sĂ„ gĂ„r det ikke langt tid fĂžr den neste i gjengen MÅ bytte bil! Nei, jeg har verken penger eller ork til sĂ„nt liv jeg
 đŸ„°

 

SĂ„ derfor henger jeg mer med B-laget her pĂ„ feltet
De litt kjedelige, de trauste
De som gĂ„r tur pĂ„ lĂžrdagskvelden, nĂ„r “alle andre” sitter i festlige lag og kretser rundt hos hverandre.. Noen tenker det er rart
men jeg bryr meg ikke! Men jeg tenker litt over nĂ„r jeg ser det! Alle er ikke like her i verden
.SĂ„ derfor blir det kanskje bĂ„de A-lag og B-lag og C-lag! BĂ„de pĂ„ et felt, i arbeidslivet og livet generelt! ❀

 

Nyt dagen pÄ din mÄte! Du er unik

.

17 kommentarer
    1. Mhmmm jeg er pĂ„ der B-laget selv, tenker jeg. Henger ikke med andre og finner pĂ„ ting i fellesskap sĂ„nn. Men jeg liker det rolige jeg. og jeg har jo C ❀ og vi er like der.
      Blir spennende Ä fÄ nye naboer da?
      Nyt dagen, Solveig đŸ€©đŸ˜ƒ klems

      1. Bra dere har hverandre…
        Nei, kom aldri med i den gjengen her og de er jo par ogsÄ.
        Da, hadde man bare fĂžlt seg utenfor tenker jeg. Femte hjulet pĂ„ vogna er aldri gĂžy! Klems…Tusen takk..

    2. Tror du kan vĂŠre glad som er pĂ„ B-laget. Det maset, strevet og jaget etter Ă„ overgĂ„ naboen er heller slitsomt. Ikke sikkert at de har det sĂ„ bra som det kan se og hĂžres ut. Her jeg bor nĂ„ pĂ„ fjerde Ă„ret, fĂžler jeg ikke denne inndelinga i A- og B-lag. Vi gjĂžr jo mye morsomt sammen vi naboer, som kan betraktes som Ă„ vĂŠre et A-lag, men det er ingen strebing etter Ă„ vĂŠre best, eller skryting. Og alle naboene kan lett «henge sammen». Tror jeg
..Men sĂ„ er jeg i et borettslag med 50 pluss-folk. Har kanskje litt Ă„ si. Muligens mer A-lag i det «fine» nabolaget ellers her pĂ„ EkebergđŸ€— Kanskje vi i borettslaget rett og slett er et B-lag? Men vi fĂžler oss som A-lag😅Bra nok for oss

for viktig Ă„ FØLE at man har det bra.

      1. Takk takk, ja sĂ„nn er det…A-lag slitsomt!
        Liker best rolige stunder jeg..Prate og gĂ„ en tur sammen…Jage etter nye biler og dyre bĂ„ter er ikke meg.
        Deres har det fint hos dere. og slik jeg leser sÄ hadde jeg ogsÄ trives med det..
        Fordel Ä vÊre 50 + vil jeg tro..Er nok A-lag pÄ Ekeberg helt sikkert..Men du koser deg med dine naboer og dere har det supert..
        B-gjengen kanskje 🙂

    3. Jeg har aldri vĂŠrt del av noen gjeng sĂ„nn sett, og trives kjempegodt med det! Hverken samboeren eller jeg er sĂ„ veldig sosiale av oss, og blir bare slitne av for mye folk. 😅 Alltid fĂžlt meg selvstendig og ikke hatt noe behov i den retning.😀

      1. Herlig, var akkurat som Ă„ lese om meg selv…
        Det er det gode liv for meg! ❀ Nei, omgangsvenner og fly bort til hverandre arr ikke meg. Det er helt sikkert.
        Ha en flott kveld!

      2. En gang regnet jeg deg som en del av gjengen “min”.
        SĂ„ du har vĂŠrt med i en gjeng selv om du ikke har vĂŠrt klar over det….(Kommentaren var ment til Hanne beste)

      1. B-laget er fint det..Trenger ikke fly bort til andre hver helg jeg…Liker meg hjemme..
        Og kjĂžpe kjĂžpe er heller ikke meg. Ja, blir jo rart. Det ble sikkert utlyst snart vil jeg tro. Spennende.
        Artig Ä se hva huset gÄr for ogsÄ. Som sagt vi har bodd her like lenge..Flyttet vil en mÄned inn fÞr oss.
        Men er bedt pÄ besÞk til dem, sÄ stikker nok innom en dag nÄr de har bodd seg til.

    4. Hmmm…. jeg er nok pĂ„ C-laget, jeg…..! Kun meg med der…. ! Med mine vaner – turer tidlig og seint, trĂžtt om kvelden osv…! Men – jeg har et godt forhold til naboene – bĂ„de de pĂ„ A-laget og de pĂ„ B-laget….! 🙂 blir fort litt gjenger i boligfelt, de som skal stresse med Ă„ ha noe nyere og finere enn de andre fĂ„r bare holde pĂ„….. god klem <3

      1. Herlig, jeg er vel kanskje litt pĂ„ C-laget jeg ogsĂ„…Koser meg med mine ting…
        Men liker Ä gÄ noen smÄturer og sÄnn med naboer som er pÄ B-laget og prate med dem rundt pÄ feltet..Men A-laget er i en klasse for seg selv her.
        De reiser og turer rundt…Jeg tenker det mĂ„ vĂŠre kjedelig..Er ikke det litt av greia Ă„ vĂŠre pĂ„ tur da, Ă„ se andre mennesker..–?
        Nei, ikke alt jeg skjĂžnner…Og kjĂžpe og kjĂžpe – DER er ikke jeg..Skrotnisse som jeg er…
        God klem…

    5. Folk er sĂ„ forskjellige, og liker forskjellige ting. I byen er det bare en og en. Eller en og en familie. I alle fall i bygĂ„rdene i sentrum. Jeg treffer de jeg liker av mine venner pĂ„ kafe, og er ellers mye meg og Hr Frodith i hverdagen 🙂Som jeg vil 🙂 Lite lag her altsĂ„.

      1. Her er det blitt et lag pÄ 10 -12 voksne personer som gjÞr utrolig mye sammen.
        Koselig for dem det..Men det blir jo veldig stor klikk pÄ et felt.
        Jeg prater med folk pÄ B-laget og gÄr turer med dem..Det er helt ok for meg.
        Jeg er tidlig til sengs og ikke lett Ä vÊre sÄ sosial pÄ kveldstid da..Og jeg har
        ikke Þkonomi til Ä dra pÄ reiser og kjÞpe nye mÞbler, bare for at andre gjÞr det..
        Bra dere koser dere i lag..Nyt mandagen.

    6. SÞstrene mine bodde lenge begge i barndomsbygda. Der er det en gjeng som alltid er sammen. Feirer nyttÄr og andre store fester sammen.
      I en del Ă„r dro de og pĂ„ campingferie sammen. Den skjĂžnte jeg aldri. Ta med hele nabolaget nĂ„r man drar pĂ„ ferie… Jeg drar pĂ„ ferie for Ă„ oppleve noe nytt, komme meg litt bort. Da ville jeg aldri ta med hele nabolaget samme hvor hyggelige og greie de er.

      1. Jeg fatter ikke slikt..Hadde jeg vÊrt pÄ ferie og fÞrste du mÞter til frokost er de du ser hver helg og hver dag..
        Nei, ikke noe for meg. Men folk er vel pÄ tur for Ä drikke sammen ogsÄ sikkert..Og titte rundt seg ikke alltid
        sĂ„ viktig. Jeg vet ikke, men tror det fort kan bli en del alkohol…

    7. Jeg er nok pĂ„ c-laget jeg da 🙂 Jeg har noen naboer som jeg prater med nĂ„r vi er ute for Ă„ lufte vĂ„re 4-beinte. Koselige damer, men har ikke sĂ„ mye med de Ă„ gjĂžre ellers. Jeg trives alene i mitt eget selskap. Jeg er sĂ„pass sosial pĂ„ jobb, sĂ„ nĂ„r jeg kommer hjem, liker jeg Ă„ kunne fĂ„ vĂŠre i fred.

      1. Enig med deg…Deilig Ă„ slappe av i eget selskap de fĂ„ timene etter jobben. Og helga liker jeg Ă„ gjĂžre andre ting.
        Er ikke sĂ„ glad i Ă„ sitte borte slik og “slĂžse” vekk tid – jeg vil heller gĂ„ turer og ordne hjemme.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg