noen skriver langt og noen skriver kort

 

God formiddag, en liten matpause.. Dette var middagen her om dagen. Fiskeburger og stekt egg. Basilikum og gressløk fra hagen. Det er digg altså! Både smaker bedre og bedre å se på! Litt dæsj… Det gjør at maten ser bedre ut! Men var god altså! Salat fra en pose i disken til Kiwi 40 %. Litt revet ost hadde jeg her hjemme…Så da ble det et godt måltid denne dagen i heimen også! Jeg kunne sikkert ha skrevet masse om egg, hvor jeg kjøpte dem og hvordan jeg stekte dem for å få et lenge innlegg…hehe…Der er ikke jeg! 

 

Jeg leser jo noen blogg-innlegg hver dag. Ikke så mange, men noen utvalgte! Noen skriver veeeeldig langt og noen skriver kort! Jeg skriver kort. Det er helt bevist. Men kan slå til med noen lengre innlegg vedr. hørsel en gang i blant. Men det daglige prøver jeg å skrive rett fra levra og ikke så mye bla bla rundt. For jeg lager heller 2-3 innlegg hver dag! Men vi er forskjellig her på blogg. Men litt for mange bilder og litt for lang tekst detter jeg ut.. Men skal man være korrekt, og google skal finne dine innlegg så bør de være på 400 ord + Så fanger du opp noen lesere der også! Dette innlegget liker ikke google – det er bare på 227 ord.

 

 

JA, JA KORT OG GREIT – HA EN SUVEREN DAG! 

16 kommentarer
    1. Det å ikke skrive for lange innlegg, er noe jeg jobber med hver gang jeg skal lage et. Har nok en tendens til å beskrive ting med litt for mange ord. Burde jo skjerpe meg, for jeg er ikke så glad i å lese lange innlegg selv 🤔 Nydelig mat forresten.

      1. Tusen takk, nei – lange innlegg orker jeg ikke så ofte…Det må være en blogg jeg følger eller et tema…Bare sånn pjatt pjatt…Det er ikke min greie. Da får dem et klikk og ut går jeg. Veldig godt – smakte altså…

      1. Tusen takk, maten smakte altså..Enkelt og deilig. Pannekaker er godt. Huske mamma lagde fleskepannekaker. Det var stas. Hadde pannekaker vi i dag å…med blåbærsyltetøy.

    2. Deilig mat ! Jeg skriver stort sett kort..og kommer raskt til poenget.. 🙂 Greit at folk blogger på “sin måte”, jeg leser di jeg følger fast uansett…men veldig mye enklere å legge igjen en kommentar om innholdet ikke er for langt eller inneholder for mange temaer… syns du er god på passelige innlegg… Klem <3

      1. Tusen takk, hyggelig. Jeg prøver å gjøre det lettlest, men tema da er det noe annet. Da bør man jo skrive litt i dybden.
        Liker dine innlegg at du deler opp til 2-3 innlegg fra en tur. Da blir det mer oversiktlig! Klem til deg.

    3. Nam, nam :p Maten så kjempegod ut 🙂

      Selv skriver jeg langt, men prøver å begrense meg. Synes bilder bør være med når man skriver en tekst. Bilder liver opp.

      Synes du er kjempeflink, og du skriver godt. Ikke minst har du kjempefine bilder som du tar 🙂

      Ønsker deg en kjempefin torsdag <3 🙂

      Purr, purr og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk, maten smakte. Stekt egg er deilig og med litt gressløk så blir det enda bedre. Du skriver lange innlegg, men du har et tema å da bør man skrive en del for at folk skal kunne gå i dybden.
        Klem til deg.

    4. Seir du det om google:) Jeg visste ikke at man bør helst skrive 400 ord.
      Men av og til gjør jeg det, av og til bare få ord. Spørst hva jeg har på hjerte.
      Men du skriver passelig og underholdende og mye gode tips til middag:)

      1. Tusen takk så snilt. Ja, jeg har lest meg opp litt og det er lettere for google å finne blogger på 400 ord og flere. Så litt lurt hvis man skal ha mer trafikk.
        Og også tenke smarte overskifter for google.

    5. Det kommer litt an på hvordan man skriver også, om jeg synes ting blir for langt. Noen kan skrive langt og jeg er engasjert hele veien. Men noen skriver for mye, fordi det er dårlig flyt eller ting ikke henger sammen. Da faller jeg ut. Liker nok best litt kortere blant de jevne bloggerne, for det er ikke MANGE som behersker den lange måten 🙂

      1. Ikke sant, skriver du langt må du fange interessen til leseren hele veien…Hvis ikke blir det bare kjedelig…OG alt for mange bilder på rekke og rad er også lite inspirersrende synes jeg. God morgen….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg