Litt om Solliv

 

 

God kvelden kjære lesere…Det er sommer og sol 👙👗🩴

 

Jeg kommer med to alternativer og bare et svar – sånn litt om alt!

 

Hvilken favoritthobby har du Solliv? Håndarbeid eller hage?

Da må jeg si hage, synes det er trivelig å jobbe i hagen og tusle rundt og klippe busker og gress og vanne og ordne. Da er jeg i bevegelse og det liker jeg godt. Solliv er ikke glad i å sitte rolig og det gjør man som oftest når man strikker/hekler/syr etc..

 

Hva liker du best Solliv? Fiskesuppe eller Pizza?

Jeg elsker fiskesuppe, det er det aller beste jeg vet. Men jeg tåler ikke selleri, så da er det litt vanskelig noen ganger. Så må høre med kokken hver gang jeg har lyst til å spise det på et utested, hva det er oppe i suppa!

 

Badetur eller bytur?

Jeg elsker å bade og prøver å passe inn det overalt jeg er. Er aldri på tur uten å ha med badetøy i sekken. Oslo er supert, da blir det som regel alltid et bad når sesongen er der.

 

Alene eller med folk på tur?

Jeg liker meg best alene, tar veldig sjelden kontakt med andre når jeg skal ut på tur! Jeg hører jo dårlig og da er det slitsomt å være på høygir for å høre hva andre folk sier. Får ikke slappet av, full konsentrasjon hele dagen og dønn sliten når kvelden kommer. Blir jo som en som er blind, han flyr sikkert ikke ned biblioteket heller vi jeg tro..Men jeg elsker å møte folk underveis og prate, men ikke hele tida. Skjønner dere?

 

Sykle eller gå når det gjelder trim?

Jeg liker best å gå nå for tiden. Før var jeg den som syklet året rundt! Men så ble jeg skadet i en ulykke og ambulanse og sykehus og etter det så blir det mest å sykle til badeturer. Det var vel ingen som trodde jeg kom til å bli frisk igjen, men etter noen år med masse smerter…Men har alltid vært en gåer! Liker å gå veldig mye, langt og lenge!

 

Kjole eller bukse?

Jeg er ingen kjoledame egentlig, selv om jeg  har sikkert 50 kjoler i skapet. Men bruker de mest her hjemme i hagen. Når jeg skal av sted, så skifter jeg til bukser. Burde jo vært omvendt! Men har blitt bedre..Kjøpte meg forresten ny kjole i går! Mitt varemerke er vel, bukse, t-shirt, og bluse utenpå..

 

Fremkomstmiddel? Bil eller tog?

Jeg elsker å reise med tog, det er så utrolig behagelig. Man kommer fort frem og god plass på toget. Fint å lese, eller sitte å taste med mobilen..Liker ikke å sitte på med andre eller kjøre selv, når det gjelder bil.

 

Døgnrytme? Morgen/kveld?

Jeg er til de grader morgenfugl…Tidlig som mulig alle dager, hele året..Jeg liker den roen og stillheten man finner når dagen gryr?

 

Hva med skjerm? TV eller blogg/data?

Da må jeg si data og blogg og nyheter og aviser og alt man googler og jakter på der. TV, ser jeg lite på. Kanskje en film i året. Men har blitt litt bedre på vinterstid med å hygge meg med en serie. Men ser slik som før, en episode i uka..Aldri mange episoder på en kveld. Nei, da blir jeg sliten, hehe..

 

Tjene penger? Drive for seg selv eller jobbe for andre?

Jeg har en helt vanlig jobb med en arbeidsgiver. Det er det det ble, nå er det for sent å finne på noe for meg selv. Tenker jeg!  Hvis det ikke renner inn penger her på blogg og IG og masse annonser og alt. Da kan man jo vurdere ting……….Haha! 😎

 

 

Blir kanskje en del to her..Det var nok for i dag i sommervarmen vil jeg tro 🥰

 

16 kommentarer
    1. Vi er så like, vennen! Selvom jeg liker best å kjøre (bo)bil på tur…. og er kanskje hakket mer glad i håndarbeid enn hage…..! Klem 😘😘

      1. Herlig, jeg er mest aktiv på håndarbeid-fronten sånn oktober, november og desember egentlig..
        Nå har jeg ikke ro i rompa føler jeg. Ja, du liker å kjøre. Jeg har aldri likt å kjøre bil,
        men må bare ta meg sammen. Sitte på liker jeg, hvis jeg vet sjåføren er dyktig.
        Ellers liker jeg det ikke. Men vi kjørte mange bilturer da ungene var små, det var koselig synes jeg.
        Vi er like i veldig mye, det synes jeg er flott. For mange skjønner jo ikke meg, men du skjønner <3 God klem..

    2. Vi er ganske så like ser jeg, bortsett fra at jeg ikke er fullt så glad i å bade som deg.😊 Liker å kjøre bil, men helst på veier med én fil i hver retning. Liker ikke disse nye veiene hvor man attpåtil må betale bompenger… Veldig behagelig og greit med toget! 👍

      1. Så bra, ja bilkjøring er jo trening også. Jeg liker best på vante veier, ikke motorveier.
        Skal jeg til Oslo, så er det mye mer praktisk med tog. Går kjapt og behagelig.
        Bompenger overalt her, veldig kjedelig. Blir fort store regninger. Hvis man ikke tenker, så blir det opp
        mot 1500 pr. måned. Da er det bedre å finne andre løsninger. Sette fra seg bilen og gå der man kan i området her.
        Pakker badetøy overalt jeg, godt å avkjøle seg på tur 🙂 Ha en flott dag…

      1. Tusen takk, ja var vel ikke akkurat under huden dette..Men det er en begynnelse..Hvis det skal blir bli flere innlegg i den kategorien. Litt morsomt syntes jeg. Klemmer…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg