Naturen gir oss det vakre

Hallo på DEG..

Koser du deg inne, eller sitter du et sted og leser fra mobilen. Her har jeg kommet hjem fra tur her på Kråkerøy. Et sted som heter Løytnantbukta. Sagnet sier at en Løytnant mista livet her i 1814. Ble  blåst hodet av ved slaget med svenskene som lå utenfor Alshus i en av båtene sine. Og han ble begravd på stranda her. Så en trist story, men vakkert sted synes jeg da.. særlig når man kommer dit litt sent på ettermiddagen og skumringen begynner så smått. Himmelen får et annet skinn. Jeg elsker naturbilder og knipser med mobilen min når jeg er ute. Elsker å dele bilder.

Nydelig natur. Sjø og vann og elv. Får aldri nok av det rett og slett.

Her er sagnet:

Så det er mye å se og finne når man er på sine turer i skog og mark og sjø. Jeg er ute hver dag fordi jeg elsker det ❤️

Hva skulle vi gjort hvis vi ikke hadde havet – skulle vi bært båtene…?

Kos dere videre, her nyter jeg fyr i ovnen og gode tanker.

#blogg #natur #kråkerøy #foto

18 kommentarer
    1. Jeg er hjemme..får prøve å få vært ute å tatt litt bilder i morgen tenker jeg 🙂 Flotte bilder med historie til..ser ut som et fint sted å gå tur :)) Kos deg videre med kvelden <3

      1. Tusen takk. Deilig å gå tur. Helst mot sjøen. Ja nå er det litt nyheter og te i koppen. Kos deg med kvelden.

    2. Nydelige bilder, og trist historie.

      Jeg leser hjemmefra. Har vært i ro hele dagen. Kjedelig, men nødvendig. I morgen blir det tur igjen 🙂

      Kjekt å få se turbildene dine. Ha en kjempefin kveld ♥

      1. Tusen takk… Historien er både trist og fin på engang. Hvis du leser hele plakaten. Ha en fin kveld.. Titter innom hos deg nå.

    3. Går svært sjelden inn på blogg eller facebook via telefonen 😀 Men utrolig vakker ramme rundt en trist historie 😀 Naturen har en egen evne til å være vakker nesten uansett 😀 Tusen takk for mange fine ord i dag 😀 Klem 🙂

      1. Tusen takk. Naturen gir oss mye. Håper dagen din har vært super.. Går ofte inn på blogg på telefon jeg. Mye enklere å kommentere… Fin kveld til deg.

    4. Hva hadde vel livet vært uten mulighet til å knipse bilder i ny og ne. Går aldri en plass uten noe å fotografere med jeg, som regel er et mobilen. Tidligere var kameraet alltid med, men det er litt slitsomt og stort og drasse på. Flotte kveldsbilder fra deg.

      1. Der er vi like. Tusen takk.
        Har kamera jeg.. Men som deg for mye å drasse på. Mobil i lomma. Klar for tur 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg