Når du roper ut i verdensrommet… #frustrasjon på blogg

 

Hei alle sammen,

Håper dagen har vært hyggelig og fin!

Vi på “nye blogg” har en jobb å gjøre sammen. Folk er litt fortvila og føler at dem ikke blir hørt. Får lite kommentarer og blir ikke sett. Hva skal vi gjøre sammen. Jo, vi skal blogge og hjelpe hverandre så godt  vi kan ALLE sammen. Det som jeg føler og tror er riktig. Vi må fortsette og kommentere hos hverandre. Kommenterer du ikke andre så kan du får du lite kommentarer selv. Det er å gi å ta som alt annet her i livet. Du kan kan ikke regne med å få 20 kommentarer hver gang man slenger ut et innlegg. Og du kan heller ikke regne med å få masse kommentarer hvis du aldri kommenterer andre!

Det er større plattform. 

Vanskeligere å holde oversikten. Men vi må lage

oss gode rutiner. Min rutine er som følger: Når jeg får en kommentar så svarer jeg. Og så går jeg rett inn og kommenterer bloggen til personen som la igjen en kommentar hos meg. Jeg synes det funker!

Jeg holder oversikten på blogg.no – ruller og og ned og finner alle der. Men jeg kommenterer ikke så mye på andre plattformer. Der er ikke jeg god. Jeg leser også flere nye blogger. Der er det ikke alltid jeg kommenterer. Men er det et spennende innlegg og jeg har noe å tilføye, så kommenterer jeg.

Så flere av dere roper ut i verdensrommet nå…..Får vi svar..Noen ganger…..

Jeg sammenligner også “nye blogg” med nye kolleger. Litt ukjente, savner de gamle. Men etterhvert går det seg til. Vi mennesker liker ikke alt nytt, men holder oss fast i det gamle.

Bloggklem fra Solveig 🙂

#blogg #rutiner

 

18 kommentarer
    1. Bra innlegg, og veldig lure tips!. Jeg prøver så godt jeg kan å kommentere til dere som har fulgt meg på bloggen min en stund, og som jeg følger. Også hender det jeg kommer over andre spennende og nye boggere. Men enn så lenge konsentrerer jeg meg om “naboene” jeg hadde i dem gamle blokka. 😉

    2. Sant det her, man må bidra litt selv om en ønsker det samme tilbake.. Men jeg må variere litt hvor mye/ofte jeg orker å kommentere..for noen ganger er det i overkant bare det å lage ett innlegg selv..men uten kontakt med bloggvenner hadde det føltes litt “stusselig”.. De som er innom med en kommentar er det lettest å huske på ja.. 🙂 Så tar jeg dager hvor jeg prioriterer di det er lenge siden jeg har kommentert hos.. uansett om di ikke har kommentert hos meg..Jeg har noen dager der jeg er veldig aktiv med tilbakemeldinger..andre dager bar slenger jeg ut et innlegg eller to.. Moro med blogge er det i alle fall :))

      1. Moro med blogg helt klart. Tusen takk. Viktig å være litt aktiv selv ja. Ikke alltid jeg rekker å kommentere så mange andre. Lettest med dem man finner lett hos seg selv. Er litt tuklete. Men er bedre enn det var. Skjønner din situasjon. Gjør det som er rett for deg 💞klem.

    3. Er sant det du skriver. Men for min egen del er jeg ikke så opptatt av kommentarer fra andre. Er heller at jeg nå nesten har gitt meg på blogg. Liker ikke den nye og så er jeg heller på strikkesidene på FB. Der finner jeg uansett personer med samme interesse som meg selv. Har blogget siden 2008 så har blitt noen år. Og så er det mange som har gitt seg så er ikke mange av dem som jeg fulgte med på fra starten av lenger. Trist…Men titter jo innom noen jeg husker nettadressen til fortsatt.

    4. Veldig enig med deg, her er det bare å “henge i sælen” om man skal komme noen vei 😀 Ikke GI SEG! Jeg har noe på gang for å få litt fres i oss alle igjen. Nytter ikke henge med hodet 😀

    5. ja det er som du sier,viktig å legge igjen en visit hos andre om en ønsker litt tilbake,men dette blir aldrig som det en gang var,jeg synes det er lettest å se om jeg har fått med meg alle om jeg i tillegg til blogg.no også følger med på bloglovin :=)

      1. Nei er annerledes. Men vi kjører på. Må jobbe litt alle sammen. Det er jo gøy med kontakt her inne.. Klem og fin kveld.

    6. Du har så veldig rett… jeg fikk så mange gode svar idag… så nå brenner jeg på…. og blir med på Frodiths nye utfordring med det samme… klemmer <3

      1. Ja.. Ikke sant. Tusen takk. Vi får det til. Kommer bedre dager. Men viktig å gjøre litt selv også. Koselig med blogg synes jeg. Mye artig og sosialt. Vi må bare stå på.. 😁

    7. Det tar nok litt tid innen frustrasjonen forsvinner, men jeg kjenner at den har avtatt noe. Du har noen bra tips for oppfølging, som jeg forsøker å følge selv. Dessverre så er det sånn at jeg ender opp med å massekommentere, for jeg er bare innom noen ganger i løpet av dagen. Noen ganger ikke før sent på kvelden, og da rekker jeg ikke å kommentere hos alle. Jeg må nok gå litt i tenkeboksen kjenner jeg, for å finne ut hvordan jeg skal lage en rutine som passer for meg 😊 Ha en fortsatt fin torsdagskveld.

    8. Smiler,, jadda.. masa 😛 Vi får henge i stroppen som du sier … er vel bare alt for utålmodig.. sukk. Det går seg nok til… 😀

    9. Lett er ikke dette, for det er så tungvindt. Det tar så lang tid med alt jeg som vi skal gjøre nå, og så god tid har jeg ikke bestandig. Jeg følger de jeg hadde før og mer rekker jeg ikke. Håper de finner en bedre løsning på dette etter hvert.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg