min hobby trenger ikke lagringsplass

 

God middag! Da er det mandag igjen. Egentlig den beste dagen i uka. Da, er man i gang igjen! Det er lettere å være i gang enn å komme igang. Sånn er det med den saken. I hvertfall slik for de aller fleste. Har man sunket langt nede i sofaen med yndlqingsserien sin. Diger godteskål foran seg og kanskje noe godt i glasset også, da er det gjort. Da sitter man der pal da…Komme seg ut på tur må være at man har bikkje eller mark i rompa. Jeg har ikke hund, så kan ikke skylde den altså. Det å gå, være ute – gir masse mening og kos og hygge! 

 

 

Min aller største hobby er å gå og gå. Samme hvor jeg går. Bare jeg går. Men så klart jeg går jo litt for sjelen også. Det å se, det å lukte. Det å nyte naturen gir meg så meget så du vil ikke tro det. Og min hobby trenger ikke masse penger til utstyr. Min hobby trenger ikke stor plass til å oppbevare alt dette utstyret. Jeg bruker de klærne jeg har. En boblejakke nå på vinteren. En vanlig bukse, og kanskje en strømbukse under. Eller en stilongs hvis det er litt småkaldt. Du skal ikke fryse da. Så tar jeg på meg litt lag på lag av gensere. En singlet. En vanlig jumper og litt tykk genser hvis det er kaldt. Ikke greit å fryse når man er ute.

 

Det gjør turen litt kjip..Bedre å ta av seg litt underveis i stedet. Bruker alltid lue og noe rundt halsen og et par vanter. Og vanlige joggesko. Det får man kjøpt til en grei pris overalt. Som sagt du trenger ikke fjellstøvler eller fjellsko, hvis du bare går slik som meg. Litt skog, litt vei, litt rundt i bystrøk. Alt dette har du allerede liggende hjemme eller i gangen. Mitt motto er som følger!: Gjør det så enkelt som overhodet mulig. Du trenger ikke masse ræl…bare helt vanlige klær!!! Og alt dette henger jo i gangen min. Så jeg trenger ikke et eget rom til min hobby. Bruk det du har og gjør det enkelt <3

 

 

Det beste utstyret du egentlig tar med deg er en telefon. Den kan du ta noen bilder med og dokumentere turen din. Litt ekstra motivasjon. Men ha telefonen på lydløs. For telefonen skal ikke ha fokus. Det er turen din som skal være fokuset og målet. Kjekt å ta med telefon. Er det noe som oppstår så får du tak i folk også! Du trenger ikke masse dill for denne telefonen. Eget bånd rundt armen eller taske på magen. Putt telefonen enkelt og greit i lomma. Noe mer trenger du ikke gjøre ut av det. De fleste telefoner i dag tåler litt vann eller en regndråpe eller to. Gjør det enkelt. Ta med telefonen og ta noen bilder. Det gjør turen litt mer gøyal! 🙂 

 

 

Er du ute noen timer så blir man jo sulten. Særlig hvis man har er vant med å spise ofte. Jeg tar rett og slett 2 knekkebrød med gulost. Pakker de inn i et papir og legger dette i lomma. En liten flat lommelerke til drikke, Dersom man er avhengig av drikke sammen med mat. Putt i lomma, tar ikke plass. Begynner du å se tjukk med alt det du har i lomma 🙂 ? Det gjør vel ingenting…Hva andre mener og tror er ikke ditt problem!

 

 

Avslutter med det jeg begynte på. Min hobby trenger ikke stor lagringsplass. Den trenger motivasjon. Den finner du utenfor den døra der du bor! Ikke sant 🙂 Så ut på tur og nyt det. Kos deg og husk: Slappe av og hygge deg i stolen rekker du allikevel. Hvis, det er du er redd for at tiden ikke strekker til <3 Men tiden kommer hele tiden. Tid nok. Tid til det du vil og drømmer om. Tid til å gå. Tid til å være ute. Du rekker mer enn du tror. Tror du meg ikke! Bare prøv – bare gjør det <3  (Alle bilder Solliv).

 

 

 

I naturen ruver fjellene – i hjemmene bagatellene.

 

12 kommentarer
    1. Herlig 😀 Her smeller du til i rene mandagspreken 🙂 Men den frelsen du prediker er gull verdt 😀 Vi hadde tenkt oss en tur ut i dag. Men fikk sterke advarsler om at nå er det speilis overalt. Men sikkert enda en unskyldning i nord. Men jeg trasket en god stund på tredemølla i går 😀 Gjelder ikke ???,, farsken….

    2. Kjempefine og nydelige bilder du har tatt 🙂

      Jeg kjenner det kribler i kroppen til å begynne og gå turer ute, og ta med fotoapparatet for å fotografere noen motiver 🙂

      Det er en kjempefin hobby du har 🙂

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    3. Din hobby er min hobby…… tusen takk for flott innlegg! Digger det! Hadde forresten en diskusjon på det med hobbyer på jobben…. og de andre mente at det å gå IKKE er en hobby…. pøh – det er jeg IKKE enig i altså! Klemmer <3

    4. Ja, vi er ganske like der vi to. Men noen ganger tenker jeg at hjelp så vanlig jeg ser ut, der andre kommer i fansy klær og solbriller, sko og vesker. Men de kryper heller ikke i mosen og tar bilder, de spretter ikke over stein og vann for å få det bildet, ikke ligger de i gresset og ser på skyene heller. Så for meg er det enkle best. Det eneste jeg spanderer penger på, er sko. Jeg hater å bli våt på bena, så vanntett må det være for meg. Noen ganger lurer jeg også på hva folk tenker der jeg kommer med lommene fulle og har blitt skitten på bukseknærne. Men jeg trives og får masse ut av en tur i skogen.Jeg gikk sammen med en dame en gang, for hun ville “lære” hvordan jeg så alt jeg tok bilder av. Hun fikk en ahaopplevelse. Aldri hadde hun oppdaget et fuglerede, sett sporene etter ekornet, studert en maurtue eller hørt hakkespetten. Hun hadde bare hatt musikk på ørene og gått rett fram liksom. I dag knipser hun som meg og har stort utbytte av turene sine både for kropp og sjel.
      Du er flink til å motivere folk. Hurra for deg!

      1. Tusen takk for flott kommentar. De som haster avgårde slik går jo glipp av moro. Mange ganger jeg ligger og kaver i grøftekanten for å ta bilde av en blomst eller to…Det er jo det som er opplevelsen. Det beriker turene. Det er virkelig herlig….Sko er nok viktig ja. Bløt på bena er ikke greit. Så kjekt med litt vanntette sko..Støvler orker jeg ikke gå med. Moro med henne dama som du gikk tur med da. Hun fikk nok et nytt liv! <3 Med flere sanser i bruk! Jaja, det regnet i dag også men men ut må man og blir nok en tur til i dag! Klemmer….

    5. Du inspirerer, og tusen takk for det! Du er en av de som har fått meg til å få litt motivasjon til å prøve å komme meg ut på tur alene. Så jeg har vurdert om jeg klarer å være med på gåskolen så smått. Ett sted !å man starte, så blir nok ikke hver dag. Men takker så mye for inspirasjon, og naturen er fantastisk!

      1. Tusen takk for veldig hyggelig kommentar! Viktig å komme seg ut ja og du er flink som trener på det. Ikke alle greier å komme seg ut på tur alene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg