mer enn jeg eller mer enn meg

 

Noen ganger begynner man å tenke litt utenfor selve blogginnlegget man leser  – og det er da aldri dumt. 

 

I dag lurte jeg veldig på om det er riktig å skrive meg eller jeg! Jeg “gikk” en tur inn på språkrådet og leste meg litt opp. Legger ved linken her hvis du også lurer litt: SPRÅKRÅDET 

 

Blogginnlegget jeg sikter til er her: INNE Det norske språk er og blir vanskelig, men akkurat her er det valgfritt.  Det begynner å bli en del år siden jeg hadde norsk på skolen, men jeg prøver å lese bøker og aviser og blogger da for å lese og skrive ganske ok. Og hvis du lurer på hvorfor jeg legger ved et bilde av speiling, så tror jeg du skjønner det når du er inne på bloggen til vedkommende! 

 

Slike regler man lærte var nyttig. Det sitter som regel. Slik som da 

og når og aldri og alltid! 

 

Synes du norsk er vanskelig?

 

8 kommentarer
    1. Hihi, jeg (eller meg) tenkte ikke over akkurat den der! Jeg tror det ser bra ut med JEG! Er egentlig ganske nøye med å skrive riktig – det ligger inni meg lissom! Morsomt at du sjekka! Og den speilinga på bildet ditt er helmax! Klem <3

      1. Hehe.. Sjekka egentlig for meg selv. For jeg var i tvil. Var usikker på dette jeg. Så ble det et blogginnlegg og link. Kan jo ikke bli feil det… ❤️❤️❤️Klem.

    2. Ja jeg syntes norsk er vanskelig, og årsaken er at jeg er dyslektiker. Når jeg skriver ser jeg ikke på skjermen, for da blir det bare feil hele tiden. Når jeg leser så staver jeg meg ikke fram til ordene, men jeg lært meg å kjenne de igjen som et bilde om du vil. Av den grunn er nok ikke mine innlegg korrekt skrevet i henhold til ordbøker og den slags.

      1. Norsk er vanskelig og du sliter nok ekstra. Men synes du er meget flink. Jeg et ikke perfekt jeg. Men her måtte jeg lese meg opp litt. For å utforske meg selv litt. Ikke for å finne feil hos andre. Bare sette i gang de små grå ❤️Her hos meg
        Og så ble det en link til frøkna. Litt mer klikk kanskje 😀 sikkert ikke lei seg for det..

      1. Det gjør vi og språket vårt er ikke lett, men morsomt å lese seg opp litt innimellom synes jeg.
        Alltid noe å forske på eller lære. Synes det er gøy jeg! 🙂

    3. Ja, jeg klarer meg vel ok, men jammen må jeg bla opp og kontrollere titt og ofte. Mye av det man lærte som barn sitter godt, men språket, det har utviklet seg det. Men vi forstår hverandre godt, og det er jo det viktige, med feil eller ikke. Klemsiklem 🙂

      1. Det som er gøy er å teste seg selv, det var det jeg gjorde her. Lære litt, bli litt klokere.
        Sette i gang tanker.
        Vi skjønner hverandre vi – klem til deg.
        Men norsk er vanskelig, de som flytter hit og skal lære dette språket. Tenker jeg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg