Mandagskaffekoppen ☕️

Foto: Solliv

 

God mandag dere, forrige innlegg her: Mandagskaffekoppen ☕️ Ny mandag og nye muligheter for en kaffekopp, et eller annet sted! 

 

I dag ble det Kafe Øks her i Fredrikstad….Et sted med sjel! Kjempehyggelig! Det pleier å være stengt på mandag, men har åpent mandager nå fordi det er sommer! Restauranten var stengt da, men det var kaffe jeg var på jakt etter! Og noe til kaffen, det var kaker og is og med alt av drikkevarer tilgjengelig..Det ble softis med krokan på meg! Nydelig..🍦

 

Stedet bærer preg av kunst og sjel..Og Kafe Øks (Østfold Kunstsenter) er nok en grei forkortelse! Det lange navnet er for tungvint for et navn på en Kafe.

 

De som driver stedet får full pott av meg! Kaffen var med påfyll og kom ut og spurte om det smakte bra! Sjeldent å høre når man kjøper kaffe! For en service! Jeg kunne gjerne dratt tilbake allerede i morgen føler jeg! ☕️ Hadde jeg bodd oppe i gatene der, så ville jeg jeg nok ruslet en tur ned der både titt og ofte vil jeg tro! 

 

Litt om stedet her: https://kafe-oks.no 

 

Foto: Solliv

 

 

 

Alle foto: Solliv

Foto: Solliv

 

Foto: Solliv

 

Fin park utenfor med utsikt til elva! Ikke så godt synlig her da…Men gjennom trærne! Kafeen ligger ikke ved elva! Men to steinkast fra jernbanen! 

 

Dere ser det er et sjarmerende sted…

 

 

20 kommentarer

    1. Ja, der så det fint ut 🙂 Jeg elsker gode kafeer 🙂 Steder hvor det er stille og rolig liker jeg best. Ikke så mange av dem lenger 🙂 Skal ta ny runde med boka med kafeer i 🙂

    2. Nydelig sted og kort vei om man kommer med toget! 👍 God service er viktig og supert med påfyll! Sikkert mye fin kunst inni bygget også.😊

      1. Dette stedet hadde gode folk som driver det og masse sjarm..Kunst er det masse av. Stengt mandag og tirsdag!
        Kort vei fra jernbanen er jo så fint. Likte meg godt her.

      1. Ikke sant, hadde sans for stedet jeg. Og kunne sitte ute. Inne er jeg ikke glad i å være..
        Men ute – da er det topp altså!
        Skal teste maten så fort jeg har anledning! Klem..

    3. Du er skikkelig flink til å ta deg ut til nye og spennende steder. Der er jeg fryktelig treg. Går lite på kaféer. Har kanskje noe med at jeg går de obligatoriske turene med Barney i skogen tre ganger om dagen😊Så kaffekoppen blir inntatt på terrassen eller i sofakroken😅

      1. Takk takk, moro å titte rundt og finnes forskjellige steder og noen steder ønsker man å komme tilbake til.
        Liker sånt byliv – koser meg!
        Blir litt annerledes når man har hund, de er ikke så glad i asfalt..Best å gå i marka!

    4. Tok en kaffe i Oslo i går på kaffebrenneriet. På en fin plass ved et vindu som var åpent. Ha en fin dag.

    5. Kunne tenkt meg en tur din vei, en gang. Lenge siden jeg var ved Fredriksten festning og ruslet rundt i sentrum 🙂 Og enda lengre siden jeg var på Kråkerøy på sommerferie! Det var sommeren 1992 vi leide sommerhus der 🙂

      1. Fredrikstad en en fin by på sommeren! Mye som skjer og mange festivaler og et hav av spisesteder og så vakre Gamlebyen da…Festningen i Halden har mye historie og man blir aldri lei av å titte rundt der.
        Kråkerøy er en bydel til Fredrikstad. Koselig her og fint å gå turer ved sjøen…

    6. Har faktisk ikke besøkt en eneste Ikea siden jeg var liten. Men det er mye folk der og masse lekkert av møbler. Ha e4n fin dag.

      1. Den midt i Oslo har billige baguetter og billig is og billige knekkebrød.. Små ting man trenger.. Ikke store møbler og sånt der..Annerledes enn de andre.

      1. Veldig flott sted….Kosa meg…Ja, beste som er å ta seg en kaffe ute slik! Går mest i vanlig svart kaffe her hos meg!
        Ha en fin dag! 🌸

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg