Mandagskaffekoppen ☕️

 

 

God mandag fra kaffekoppen – du kan lese om forrige uke her: Mandagskaffekoppen ☕️ Ny uke og ny kaffekopp! Kjekt å komme utenfor husets fire vegger! 12. i dag så var til og med lønn på kontoen. Jeg måtte handle også og tar jo helst ikke bilen..Så var å dra på seg sekk, brodder og veske! I sekken tok jeg meg paraply, det var ventet snø og sludd…Og, ja det ble det også! Vedlig mye søl og klin…

 

Jeg tittet innom flere steder i Fredrikstad, men mange kaffesteder har jo stengt på mandager…litt kjedelig. For jeg vil jo teste alle steder jeg kommer over her i Fredrikstad..Men får løse det på en annen måte! 

 

Så jeg valgte Kaffebrenneriet, er ikke der så ofte..Men absolutt et fint sted og jeg var ganske tidlige ute så var ikke så mange folk der i det elendige været..De som jobbet på stedet ryddet  og ryddet – ble nesten litt masete..Når en person titter om det trengs å bytte søppelpose og så går det 5 minutter og så kommer neste person og titter på samme pose! Nesten slik at jeg så at det var litt arbeids-frykt – sånt er ikke greit! Man skal vel ikke ha dårlig samvittighet og man står rett opp og ned bak en disk i 5 minutter…Hm…tenkte jeg, det var noe rart..Men det er jo stramme tider, så vet ikke hva som er blitt sagt på allmannamøter der akkurat!

 

Men kaffen fersk og god, traktekaffe på bønner som blir malt på stedet! Det var to kaffetyper å velge mellom da jeg var der..De har to kanner og så velger man hvilken type man ønsker. Sortene står på en plakat. Dette blir sikkert skiftet ut ofte, hver måned eller noe.. Jeg valgte kaffe m/påfyll og et muslirundstykke med brunost! Kjempegodt! Betalte litt over en hundrings..Grei pris 🥰 Og rundstykket mettet bra! 

 

Kaffebrenneriet er et fint sted å drikke kaffe og treffe kjente! Så kan absolutt anbefales..Selv om jeg ikke er der så ofte, så er det jeg som prøver å styre unna kjeder..Så ser nok ikke meg der hver mandag altså! 

 

☕️

 

 

Som dere ser, snart Valentine også! Og flere fine gaver å kjøpe til kjæresten ❤️

 

12 kommentarer
    1. Når jeg var i jobb var jeg innom flere av disse stedene og tok en kaffe. Nå er det en stund siden. Liker helst en Americano jeg 🥰 Sprøtt med disse som går å sjekker en plastpose om og om igjen. Ha en fin kveld, klem 🤗

      1. Så koselig,,,der jeg jobber har vi ikke slike muligheter..
        Det er laaangt ut i industrien og ingen kaffebarer – du var heldig, jobbet sentralt og fint.
        Det virket litt manisk, med sånn rydding hele tida rydde og mase og rydde i servietter, kopper og kar
        og oppe på hyller..virket litt unormalt…men det er mange rare sjefer rundt om kring og mye frykt.
        Klems…

    2. Stakkars ansatte, sier nå jeg….! Mange rare sjefer, vet du…! Deilig med rundstykke og kaffe – du er skikkelig flink til å variere hvor du drar altså! Klem <3

      1. Tusen takk, ja jeg tenkte det det litt frykt og kanskje litt dårlig arbeidsmiljø.
        De holdt på sånn helt manisk hele tida..Jeg satt på et bord og hadde for mye innsikt inn,
        så der orker jeg ikke sitte neste gang..Skal man ha det slik på jobben at man må dokumentere hvert
        minutt…ja da blir arbeidsdagen litt kjip tenker jeg..
        Men kaffen var god maten smakte . så jeg prøvde på å glemme det som skjedde i øyekroken min…hehe..
        Klemmer..

    3. Du er flink til å gå ut og kose deg du.
      Ser fint ut der. Men syns synd på de ansatte hvis de ikke har lov til å stå i ro noen sekunder. Noen sjefer er ikke gode å ha med å gjøre på det området.
      Klem 🫶

      1. Tusen takk, flott sted og kaffe og mat smakte deilig…
        Jeg også synes synd på folk som ikke kan stå i ro og se litt på livet…
        Men må ha bein og fingrer og hender i noe hele tida..Slitsomt.
        Derfor liker jeg best private små steder, det er mye mer sjarm…
        Trist når det er frykt i arbeidslivet..og sjefer som skal bestemme dagen etter hvilket humør dem er i..
        God klem….❤️

    4. Så koselig med mandagskaffen din. Men som du sier litt dumt med stresset betjening, sjøl om det ikke var antall kunder som gjorde det. Måtte vel henge i stroppen da pga en streng sjef. God atmosfære på sånne steder er viktig for at kundene skal komme tilbake, så kanskje en dårlig taktikk?

      1. Veldig stressende å se folk har det slik på jobb.
        Må være noe frykt i kulissene der,,virket ikke normalt.
        Nei, jeg liker best små koselige steder…Dette var rart å se, dårlige sjefer er ikke greit.
        Greit å holde på og strese med mange folk, men det var det ikke her i går.

    5. Det er nok en sjef som har snakket om søppelposer, eller at de fryktet at du kom på kontroll fra mattilsynet. Sjekket du om de hadde smilefjes? Jeg og en kollega var ute og tok en øl en kveld for mange år siden. Vi var mann og kvinne men to forskjellige generasjoner. Vi ble tatt for å være skjenkekontroll. Har aldri fått så bra service….😉

      1. Sjekket ikke smilefjes..det pleier å stå i avisa..Men kanskje de trodde jeg var en inspektør..
        Men mange rare sjefer ja..!

        Det var mye styr og rydding på en mandag..
        Hehe…artig historie..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg