Lørdagsturen gikk til Enhus og sånne gule fjell a gett (bilder og tekst)

 

God kveld der du er! Vi har spist burger og nå fyr i ovnen. Var kald sur vind ute i dag. Men masse SOL og det liker SOLLIV. Jeg tusla hjemmefra her ved 12:00 tiden. Deilig å gå på tur altså! Hadde ikke med niste, men en liten sjokoladebit i lomma for å få litt energi…:-)

 

Jeg tusler bortover stien helt ytterst på Enhus.

 

 

Her kommer du til Beachen <3

 

 

Her snudde jeg, kan følge stien rundt. Det gjør jeg mange ganger. Men i dag ville jeg gå hit og følge stien tilbake! 🙂

 

 

Nydelig Januar-sol <3

 

 

Jeg bare elsker Kråkerøy. Det er så fine steder å gå tur og nyte naturen. Selv om det mange hytter så finner du din egen ro! Og i dag var det ikke akkurat kø på hyttene heller da, hehe…

 

 

 

<3

 

Utsikt innover til Enhuskilen.

 

 

I Enhus var det et rart fenomen. Masse is, men ikke noe vann under. Har sikkert vært vann innover med den sterke vinden. Og så har vannet trukket seg tilbake og så har det fryst. Ikke sett så ofte! 

 

Og her står jeg under et tre og nyter solstrålene varme i ansiktet. Fyfader det var så deilig. Et lunt sted! Mellom Sandbukta og Enhus! Forrige gang jeg gikk her så jeg en Dompap. Har ikke sett på sikkert 20 år minst. Stor og rød. Men fikk ikke tatt bilde før fuglen var fløyet….

 

Takk for følge! Håper du kosa deg litt sammen med meg…For det er vakkert her på øya 🙂

 

16 kommentarer
    1. Ja, her er det finfint både sommer og vinter. Kråkerøy heter jo blomsterøya, og jeg synes det “blomstrer” hele året her. Takk for turen. Klemsiklem og god helg..

    2. for en herlige tur,ja der tenker eg du virkelig koste deg :=)noen av bildene var mer sommerlige enn vinterlige :=) i dag fikk vi snøreine julestemningen,men mannen tok ut juletre og nisser,julestjerna og englene får være litt til :=)
      Så har jeg vært ute,så en spasertur ble det på meg på butikken :=) på krykker ut døra,mannen måtte berge meg for krykkene ville ut i spagat,trebord er glatt når det ligger snø på,men jeg holdt meg på beina og kom meg ned til veien og bilen :=) har blitt sterkere i armane,merker stor forskjell ,ikke noe gangsperre lengre

      1. Tusen takk, var fint vær i dag og solen varmet faktisk. Men vinden var kald. Men utrolig fint lys. Skikkelig glatt på trebord jeg vet. Gikk jo på krykker i 2 måneder jeg. Og jeg fikk også låne krykker med pigger. De var fine til å bruke ute når det var glatt. Så jeg hadde 2 par krykker. Mine egne og de jeg lånte. De med pigg kunne du justere ut eller inn med pigg etter som det passet! Jula forsvinner mer og mer her nå. I dag gikk stjerna og staken i vinduet! Ha en fin kveld….

    3. Så vakkert 😀 Flott tur, det må jeg si 😀 Ser at furua kryper litt sammen , så det kan nok være en smule værhardt der, eller ? Flott tur ialle fall,, kan ikke huske å sett disse stedene fra denne vinkelen ialle fall 🙂

      1. Tusen takk, nydelig der ute. Korrekt…Det kan være skikkelig værhardt der ute ja…Furua kryper bortover. Ikke blogget om denne løypa før. Så stemmer nok at det er andre vinkler fra Enhus dette. Dette er helt ytterst…Og ikke der jeg pleier å bade! 🙂

    4. Alltid deilig med dager når sola skinner..blir så fine bilder også..som disse her hos deg.. Ser ut som et flott sted å være på tur.. Og di pannekakene i forrige innlegg så jo veldig gode ut… nam ! Klem og fin dag videre til deg <3

      1. Tusen takk i går var det en nydelig dag! Og var fint fotolys. Så moro å være på tur altså…Pannekaker er veldig godt! Klem og fin kveld…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg