lørdags handlekurv og mye skrævling

 

God søndag i storm og vind. Jeg rydder. Plastikk, papir og skrot. Ut i forskjellige dunker. Mandag er søppelhenting her på feltet og da prøver jeg å få unna litt og fylle opp dunken. Ukas blader/aviser går i papirdunken! Glass og metall som det har vært mat i, går i dunken for metall og glass. Plastikk går i egen sekk! Og det som ikke lar seg sortere går i restavfallet! 🙂 Mye å styre med. Batterier tar jeg med på jobben. Der har vi egen beholder for batterier…

 

Men ukas lørdagskurv da: Der ser vel det meste. En pakke med sopp også bak der. Bananer må jeg ha i huset. Kjøper ikke masse frukt. Vi har frukt på jobben.

 

     Så blir befrukta der altså! 🙂 Brie og Norvegia går det masse av her. Kjøpte litt boksemat. Tomater, kikerter, chilibønner, kidneybønner. Godteri kjøpte jeg ikke.

 

Kjøper ikke godteposer til meg selv! Middagsmat og grønnsaker har jeg frossent. Tror min fryser aldri går tom! Skummet melk og yoghurt naturell går det litt av. Lager meg alltid en skål med yoghurt, skivet banan og hakkede mandler til kvelden eller som et lite mellommåltid på helga! Veldig søt yoghurt kjøper jeg sjelden. I dag tror jeg at jeg skal lage med en gryte med litt jeg har i kjøleskap og fryser. Bare grønnsaker, dropper kjøttet i dag. Har kjøttdeig i fryseren, men det kan jeg bruke senere 🙂

 

I går på butikken så var det sikkert 25 mennesker jeg kjente innimellom reolene. Alle ville skravle. Og noen leste bloggen min og måtte jo kommentere den. Nesten kjendis her på øya, plutselig..Pluss noen naboer som var skravlesjuke….jaja….Det ble en handle- og skravledag 🙂 Men min høreapparater lå hjemme. Så ble litt sånn:  ja og ha….hehe…! Får gå meg en tur snart også, været er ikke ok..Men luft og tur må jeg ha.

 

Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?

4 kommentarer
    1. Hihi, ja det blei vel litt av en handletur! Været har jo ikke vært det beste, men etter 17000 skritt fordelt på to turer, har jeg nå landa heeeelt stille i godstolen! klem <3

      1. Hehe, det var litt av en tur….Til slutt prøvde jeg å handle litt 🙂 Så mange kjente på en gang…Du får slappe av skikkelig nå da! Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg