lørdagens holmetur med besøk av den lille havfruen

 

God morgen…I går var været slik vi ønsker denne sommeren. Sommervær! Jeg puslet litt før jeg dro. For jeg vet at etter en slik tur så har lufta gått ut av meg. Vanlig runde med støvsuger og vaskebøtta…Så holder jeg på med å male karnapp-vinduer utvendig. Ja, jeg bor i et gammelt hus med karnapp. Ikke moderne lenger, men er nesten sånn utestue. Masse lys og deilig å sitte ved dette vinduet å lese og slappe av. Jeg klæska på litt maling på de 4 vinduene. Skal pusse over og ta 2 nye strøk. Dette blir fint. Male vinduer er jo bare morsomt..finnes jo ikke kjedelig! Pakket så sekken og syklet utover. Se litt av løypa her: Badeplass/visitoslofjorden 

 

Sykla noen kilometer. Parkerte sykkelen og da var det å traske å gå utover noen kilometer! 

 

Nesten ikke folk og de folka som er der – kommer som regel med båt! Folk som er på badetur vil jo ikke gå langt. Jeg elsker å være på tur så helt greit for meg det altså..

 

 

Naturen er vakker når man kommer seg ut. Over en bru og så over et jorde med masse kuer..Stien går over fjell og litt småskog med furu. På stien møtte jeg en hoggorm..Litt ekkelt, men er man på tur – så må man se ned altså..For ikke greit å tråkke på der de ligger i sola! Lyngen er snart i full blomst – høsten banker på..

 

 

Diamanter så langt øyet kan se og langt der ute er det et skip! På vei til en koronafri sone forhåpentligvis! 

 

 

Greit å være sammen med skyggen sin God selskap blir aldri feil. Jeg hadde med rundstykker og knekkebrød og banan og drikke. Så kunne være borte noen timer. For her ute i havgapet finnes ikke noen kiosk eller teltplass. Bare en utedo underveis og grillplasser. Vil man enda lenger er det bare å traske til neste holme over en ny bru. Masse muligheter for  de som elsker naturen og lite folk, men vær obs..Det er kuer altså. De går overalt…Helt fri.Er nok ikke melkekuer, men kviger..Tror jeg det heter. Ungkyr altså..De har det fint altså…

 

 

Lille havfruen dukket opp! I badetøy…men her kan man bade naken om man vil…Ingen som ser deg….Det er deilig å gjøre som man vil og ingen blikk..Ble bare en selfie..Sette fra seg mobilen og ta bilde – har jeg da enda ikke lært meg.. 💚 Men jeg trives ved sjø og hav og vann. Der finner jeg roen – samle litt vitaminer og gode minner å leve på en vinterdag eller to.. Etter mange timer og ettermiddagen nærmet seg slutt pakket jeg sammen og i vei på samme rute hjem og fant sykkelen min og vel hjemme! Da var lufta gått ut av meg! En liten tur på butikken før stengetid og litt mat her i heimen..Og så var det å sitte og se på bilder og surre litt på nettet før bingen ventet…Slike dager går altfor fort så det er sagt!

 

Takk for turen <3 

 

 

20 kommentarer
    1. Herlig og sommerlig innlegg ☀️
      Håper jeg kommer meg en tur ut til disse vakre holmene og svabergene en gang, hadde vært herlig! 😎
      Kanskje hadde jeg møtt på den vakre havfruen også 😍, flott bilde av deg 👍
      Ha en fin dag..klem 😀

      1. Havfruen er ute vet du…Ja, her hadde du likt deg Terje. Du er jo tur-menneske – masse flott natur og sjø..Masse muligheter for foto..
        Tusen takk for hyggelig kommentar og fin ny dag til deg, klem fra Kråkerøy.

    2. wow for en flott plass. Jeg og liker meg best der det ikke er full kø av folk uansett hva man skal foreta seg. Det er så trivelig å følge med på småturene dine rundt om i sommer.

      1. Tusen takk for koselig kommentar. Deilig med slike plasser…Overfylte badeplasser går en time eller to, men så vil jeg bare hjem..

    3. Vakkert og fritt og nesten bare ditt 😀 Masse flotte bilder , og til og med havfrue. Her var det mye fint 😀 Ha en vakker søndag. Kos deg i karnapp og andre flotte omgivelser 🙂

      1. Tusen takk, helt i min ånd….nydelig plass og utrolig store flotte friluftsområder…Elsker disse holmene utenfor Kråkerøy.. Karnapp er kjekt det, mykje lys og varme…

    4. I disse tider er det aller mest fornuftig å finne sånne fine steder som du viser frem her. For ellers er det jo tykt med folk når været er bra.
      Det eneste som holder meg fra sånn tur, er kuene. Jeg er mer redd for dem enn for hoggormen. Så kunne veldig godt tenkt meg en sånn tur, men er det kuer, så kan jeg ikke gå alene. Det er steder her hjemme jeg elsker å gå. Men siden det er kuer der, går jeg aldri der uten å være i følge med noen. Så der har du meg 😀
      Fin havfrue i alle fall. Og fin badedrakt ♥

      1. Tusen takk snille deg. Kuer er store dyr og er man redd så er man redd. De stod akkurat der jeg skulle gå over på noen planker over et jorde…Da ventet jeg litt. Bør jo ikke helt innpå kanskje..Flott sted og masse å se på og noen ganger er også kuene nede ved sjøen – det er litt artig. God klem..

    5. Så bra du fikk gjort litt prakisk før du koste deg i finværet 🙂 Vakre omgivelser og bilder…<3 Vi har nesten alltid med litt mat og drikke når vi er på badetur..blir ekstra kos da 🙂 Nydelig havfrue med fint smil og blikk i kamera.. Klem og fin kveld til deg <3

      1. Tusen takk så hyggelig sagt! Deilig å ha med noe på en tur ja…Gjør turen ekstra hyggelig og man får litt energi underveis. Klemmer…
        Kjekt å jobbe først og fri etterpå – ikke omvendt!

    6. Du er jammen flink. Du fikk gjøre mye på en dag.
      Ellers har jeg også vasket hus i dag. Nettopp kommet hjem fra Dombås.
      Vakre bilder. Slik sted kunne jeg tenke meg å dra på tur:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg