Livet er best på hytta

 

Det er påske og det regner hver dag…

 

Ønsker meg jo hytte, men egentlig deilig å være hjemme med alle rettigheter..Og kort avstand til byen også! På fjellet er det sikkert bra, men sitte ute på en hytte på Hvaler i regnværet..Alene….Sikkert kjedelig…..Kanskje…Spørs hvordan man tar det..

 

Uansett sitter jeg og pusler med mine ting på kveldene…Ser hageprogrammer og har kjøkkentjeneste..Liker det i grunn! I går hadde vi stek med tilbehør – deilig middag..Og horn til frokost i dag! 

 

Jeg pleier alltid pensle med egg, men på grunn av eggmangel så blir det bare med vann i disse tider..Hvem skulle tro det at påska i 2024 var mangel på ferske egg! Rart…Så ingen gul kake blir bakt denne påska! Får ha det til gode….

 

Blader, kryssord, sudoku – nok å gjøre…

 

Så får vi se hvordan det blir med den hytta…..Noen ganger tenker jeg…Hvorfor kan ikke jeg dra inn noen kroner på lottolappen! Hvorfor aldri meg………

 

14 kommentarer
    1. Jeg bruker kjøre moro på bloggen og da vanker det flaxlodd, men du har vært litt fraværende der.. kanskje hytten din ligger i et flaxlodd 🐰 anyways, vi bruker kjøpe egg i innvandrerbutikker 😜 masse egg her 🥰

      1. Du er kreativ og flink til dette, dessverre ikke fått hengt meg med..
        Flott at det er egg i Drammen! Egg hører med til påsken…
        God fin dag videre.. 🙂 God påske! 🐣

    2. Du kan pensle med kaffe/sukkerblanding. Blir blank og fin farge med det. Jo sterkere kaffe jo mørkere resultat.
      Forøvrig pussig hvordan journalister vinkler stoff. Skulle tro det var tomme egghyller over det ganske land, men her er det egg i mengder. 🙂

      1. Tusen takk for flott tips!
        Det skrives masse om egg og folk tenker det er tomt i hele Norge.
        Her har det vært tomt i vanlige butikker. Men folk har hamstret og da blir det ikke
        nok til alle.. Sånt er jo dumt….
        God påske – kos deg! 🌸

    3. Og i dag er det lotto igjen! Kanskje vi er heldige å dra inn noe, du og jeg! KRYSSER ALT JEG HAR FOR AT DU VINNER I KVELD!!!!

      Men tenk på vedlikeholdet som må til på den hytta da… du har det jo ganske så fint der du bor egentlig… uten at jeg har vært inne hos deg – men stedet er jo fint – og DER har jeg vært for 30 år siden ish… hihihi Men det er lov å drømme og ønske. Og hytte på fjellet eller ved sjøen er nok noe mange drømmer om 🙂
      Nyt dagene Solveig 🙂 Og fortsatt god påske! klems

      1. Tusen takk, ja hadde vær gøy å vinne en diger sum….hehe…..Nå har jeg falt for en hytte på Tjøme og
        den er ikke rimelig akkurat…Men drømmen er jo der..Den kan ingen stjele..
        Fint her jeg bor, men jeg har lissom en avtale med meg selv..Den dagen jeg blir pensjonist og slutter å jobbe,
        da skal jeg ha en hytte..Ikke før, det rekker jeg ikke…
        God påske og kose dere masse, påskeklemmen kommer herfra 🐣

    4. Man kan jo leie hytta også når det er påske:)
      Ellers er det bare å gå tur som du gjør og pusle med mye ting inne:).
      Å eie en hytta er sikkert hyggelig det. Men det finnes lykke andre steder også:)

      1. Godt poeng der – ja man trenger ikke hytte…Men jeg sparer videre…
        Så får vi se 🙂 kanskje en gang. Leie er ikke aktuelt for meg. Jeg skal ha hytte for å ha noe å gjøre,
        male og ordne..God påske – kos deg! Klem herfra.

    5. Får håpe at du snart vinner premie hos Norsk tipping slik at den hytta blir en realitet. Om du har hytte på fjellet er det en del måking også. Bedre med en hytte i skjærgården tror jeg. Drømmer koster ikke noe, og man har lov å holde drømmen levende. ❤️

      Skulle til grensen i dag, men vi er langt i fra friske. Tok ikke sjansen på og bli verre. Forkjølelsen sitter ennå i. Ønsker deg en fin dag og håper at sola titter fram på din kant. Varm klem herfra.

      1. Best for meg er ved sjøen, det er jo det jeg liker..Men vi får se.
        Jeg får bare spare på, og håpe på stor pengepremie på lotto. Moro…
        Den forkjølelsen sitter i, 16 dager på meg og jeg hoster og snørrer enda..Kjedelig..
        Får håpe dere får en ny tur, snart..Best å bli frisk.
        Gode klemmer herfra meg…💛 Fortsattt god påske Eva til deg og dine..

    6. Livet er best der man trives, tenker nå jeg! Livet i bobil er bra – men blir litt stusselig i dette været egentlig…! Uansett – jeg prøver å ta meg sammen – hekler, leser, går litt, sykler…..! Joda – det er godt på tur, men hadde sikkert hatt det fint hjemme også! Alt blir hva man gjør det til! Klemmer <3

      1. Ja, er noe med det. Nå i dettte været trives jeg i grunn her hjemme merker jeg.
        Man har det meste her. Men en hytte ved sjøen en sommerdag….det hadde vært noe..
        Men men…Jeg får kjøpe meg ny sykkel i stedet og begynne å bade snart kan jeg jo.
        Få litt saltvann i håret.
        Du får nyte livet på hjul så godt du kan, sola kommer vel når vi er på jobb igjen..
        God klem min venn 💛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg