lei lei drittlei lei lei

 

God dag!

 

Håper du har det greit i disse tider. Jeg begynner å bli lei, rett og slett….Jeg trenger å se folk, være på tur på småreiser…og andre reiser. Jeg må ut av denne bobla før den sprekker totalt! Jeg sliter med kommunikasjon, med møter. Telefonsamtaler kan jeg bare glemme…Det blir altfor slitsomt. Jeg er avhengig å kjøre dit jeg skal og snakke med mennesker direkte. Skal jeg ordne noe hos fastlegen f.eks. Så kjører jeg til fastlegen og får en time via kontordama/helsesekretæren. Og så får jeg time og kommer tilbake. Andre mennesker ringer bort og får en time!

 

Det funker ikke for meg. Kan sikkert laste ned en app da! Skal jeg ordne med bilen så kjører jeg til verkstedet og snakker face til face….Det er sånn jeg holder på…Ringer bare hvis det ikke er andre muligheter. En halvtime, for å sette det på spissen, i en telfonsamtale da er jeg sengeliggende dagen etter….Ikke greit! Gruer meg til å gå til frisøren igjen. Med alt det utstyret frisørdama må ha på seg nå så blir kommuniasjonen lik 0 for meg. Det er har som regel vært en høydare i livet mitt. Sitte å bli fin på håret og skravle og skravle ……borte blir den kosen. Er jeg lei! Ja……drittlei av Korona…..Livene våre blir jo helt rasert!!! Vet snart ikke hvordan jeg skal finne motivasjon utover. Eldste sønn min har jeg ikke sett på det jeg kan huske. Han bor i Oslo, og dit kan jeg jo ikke reise. Det er fremdeles ikke lovlig med unødvendige reiser. Reise kollektiv er fy fy…..Hvordan skal jeg møte han lissom. Tråkig tid altså!

 

Lyspunkt lyspunkt kom til meg og du skal IKKE motstand finne….jeg står her med åpne armer og musikk-korps og tar imot DEG! <3 (P.S. jeg lagde dette innlegget ferdig kvelden før…)

 

#korona #corona #covid-19

 

 

JEG ER LEI!!!

20 kommentarer
    1. Vel..fastlegen kan jeg bestille time hos via nettsiden til legesenteret.
      Håret? Jeg ser ut som et helv… på hodet, men pytt.
      Så leste jeg et innlegg fra en vegetarianer om at det er vi som spiser kjøtt innimellom som har skylden for at hun og andre kan bli syke av coronaen og andre greier også. Kjøss katta!

    2. Jeg forstår deg veldig og tipper andelen som sliter er enorm. Spesielt opplever jeg en kognitiv dissonans mellom data/tall/empiri – argumenter – tiltak. Å være isolert uten at man er i en risikogruppe og uten å vite varigheten kan ta knekke på motivasjonen hos alle. Jeg mistenker en del fasade på sosiale medier de 2-3 første ukene, men nå er det langt mer stille. Derfor er det veldig bra det du skriver, selv om det ikke hjelper mye å høre det. Face to face trumfer all teknologi i verden.

      1. Tusen takk, har snart ikke noe mer å gå på jeg nå…
        Fasader er det mindre av nå tenker jeg….folk sliter der ute….
        Ikke tvil om det! Orker rett og slett ikke mer!
        Mennesker må sees der og da…

    3. Uff.. Ja.. du sliter jo ekstra du, når det ikke er mulig å skravle i telefonen☹
      Vi har hatt noe besøk innimellom vi da. Men skulle gjerne hatt besøk av min mor snart . Hun har ikke turdt å komme hit. Hun vil vente til det har vært besøksfritt her ei ukes tid. Det nærmer seg det nå.
      Du kan jo så noe. Så har du litt å følge med på. Ikke at det blir det samme som menneskelig kontakt. Men det er jo liv i hverfall.
      Stor klem til gode deg♥️

      1. Rett og slett tråkig å ha dårlig hørsel i disse dager. Da alle skal ringe med hverandre…Det gjør jo ikke jeg. Kontakt på et spiserom/kafferom går jo heller ikke – da det er 2 meter. Hører ikke noe på 2 meter jeg…Og folk med munnbind greier jeg ikke kommunisere med….Mora di må nok bare vente…For å være sikker. Dere har jo hatt folk i huset…<3 klem…

    4. Du er ikke alene om det. Jeg vil ha igjen det vanlige livet mitt. Men jeg tviler på at noe blir normalt på lenge enda. Savner mine veldig og ukene går. Glad jeg har bloggen. Det er dagens høydepunkt og det er DU også. Husk det, at du gleder maaaaange med bloggen din. Klem fra meg.

      1. Tusen takk for hyggelig kommentar. Blogg er hyggelig. Men det er tungt å slite med hørselen i disse dager. Møtte bror min plutselig her på Kråkerøy her om dagen. Men måtte bare vinke til ham da jeg gikk forbi. Hadde ikke hatt sjans til en normal samtale med ham ….trist! klemmer…

    5. Ja det er slett ikke vanskelig å forstå. Nå kom det noen “hurra” rop på koret sine sider i går, om at veileder for musikklivet var godkjent. Men jeg ble veldig skeptisk. Jeg tror risikoen er alt for stor…. Fikk beskjed på videomøte madammen hadde med Nordlandssykehuset i går… overlegen var klinkende klar på at vi to måtte bare holde oss for oss selv. Men vi er tross alt to….. Gode tanker 🙂 Klem

      1. Tråkige tider….Ikke lett for dere <3 må for all del ikke menge dere med noen…Ja, lettere å være to. Være enslig nå er overhodet ikke noe greit ….livet blir bare å rydde og vaske og gå på jobben. Går turer da, men kan ikke gjøre det 24 timer i døgnet. Skulle virkelig ønske jeg hadde normal hørsel i disse tider. 2 meter er ikke hørbart…Klemmer…

    6. Jeg skjønner deg så godt – og du har det verre enn meg! Dette er helt håpløst…. jeg er en gråtekone, så det faller endel tårer om dagen! Hva er nødvendige reiser, og hva er ikke? Nå er det snart tvingende nødvendig å finne på et eller annet for min del! Her kommer mange gode trøsteklemmer fra meg!

      1. Tusen takk for varme tanker og kommentarer og klemmer.
        Det er ikke greit å høre dårlig i disse tider…Blir veldig asosial rett og slett!
        Jeg bryter snart loven jeg og gir faen!

    7. Jeg var lei for mange år siden. En laaaang periode. Det eneste som er endret med koronaen for min del, er at det blir færre klemmer, og ingen shopping. Utover det er jo ungene mer hjemme også. Den leie perioden hadde jeg når jeg var blitt syk og ikke lenger kunne gjøre som alle andre. Så sånn sett er dette normalt for meg. Men jeg savner å kunne klemme venner og sånt. Å snakke i telefonen er slitsomt for meg også. Så jeg er vant til sporadisk kontakt med venner og kjente. Jeg har tilpasset meg karantenesituasjonen for mange år siden. Jeg var nok litt forut for min tid, hihi 😁
      Men jeg skjønner at folk er leie, for jeg har vært der selv, og ble veldig deprimert.
      God klem til deg ❤🌷

      1. Takk for fin kommentar. Ja, livet mitt har også blitt endret en del de siste åra på grunn av utmattelsen med det å høre dårlig. Jeg skjønte jo aldri hvorfor jeg var så så sliten og utmattet. Men det kom av nedsatt hørsel og det tar på å konsentrere seg med å høre hele dagen! Etter at jeg fikk sykemelding og uføretrygd så har dette blitt bedre for jeg tar hensyn til meg selv på jobb og hjemme. Sier rett og slett nei til ting som jeg vet jeg har blitt dårlig av før. Men jeg liker jo å reise, ta småturer, gå ut og spise, konserter, kino…..alt dette har blitt tatt fra meg og da er det ikke mye igjen…Klem <3

    8. Du kjører ikke bil? Jeg tenker at du burde kunne treffe eldste sønnen din i alle fall. Møtes ute hvis annet føles feil. Men sitte så du hører han. Men ikke lett dette 😮

      1. Ja, virkelig tråkig altså…jeg er avhengig av tett på for å høre folk…..sitte på en krakk på hver side funker rett og slett ikke..Men jeg blåser snart i regelverket og tar toget inn! 🙂
        Jeg kjører bil, men kjøre i Oslo gjør ikke jeg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg