Lars Mytting – Hekneveven – for en flott roman!

 

Da er jeg i mål med bok nr. 2 i en serie av 3..Hekneveven leste jeg ut i dag, og tidligere har jeg lest Søsterklokkene. Første bok i historien om Heknefolket.

 

 Så nå gjenstår bok nr. 3 om denne familien i Butangen! Den heter Skråpånatta! 

 

Allederes praktfull historie, det er skildringer og detaljer som bare står i kø på disse sidene. Denne boka var på ca. 470 sider. Her kan man ikke bla noen sider fremover hvis nysgjerrigheten er for stor! Her må man virkelig være en god leser og oppdage hva forfatteren prøver å fortelle oss!

 

Jeg har aldri lest slike bøker som dette før! Veldig veldig stor fortellerkunst. Jeg ser i forsiden på Søsterklokkene og det er allerede 17. opplag – så sier seg selv at disse bøkene liker folk å lese!

 

Lars Mytting – Hekneveven.  Gyldendal skriver litt her også – HER KAN DU LESE For en roman! Og dettte er bøker alle kan ha nytte av å lese tenker jeg! Selv om historien er oppdiktet så er det mye å lære om Norge fra denne tiden! 

 

  • Søsterklokkene (1) HER
  • Hekneveven (2) HER
  • Skråpånatta (3) HER

10 kommentarer
      1. Flotte bøker, jeg er glad jeg har begynt på denne historien og skal kjøpe meg bok nr. 3.
        Disse to her fikk jeg til jul av gutta <3

      1. Nei, du er er så dyktig på å strikke, og skal man lese så må man nesten legge bort
        alt annet..Nytter ikke med alt..på en gang. Man må ha tråd i det man leser og konsentrasjon.
        Disse bøkene er fryktelig mange detaljer, så her kan man ikke hoppe over en side altså.
        Men være på. En vakker roman og Norge på 1800 -1900 tallet.

      1. Disse elsker du også altså, masse masse historie om stavkirker også..
        Det liker du jo. Denne historien biter seg fast under huden på meg..
        Jeg blir liggende å tenke..Det er en roman, oppdiktet. Men så flott fortelling da.
        Jeg fikk de to her til jul av gutta. Den tredje var ikke i pocket, kom ut rett før jul.
        Så den skal jeg kjøpe meg selv, men venter nok ikke på pocketutgaven..For jeg vil lese mer…
        Klemmer..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg