krokus fra i går og du går vel?

 

Det er ganske gøy å gå tur nå. For nå dukker det planter og blomster opp både her og der. Jeg sniker meg inn i hagene til folk. Hvis jeg ser en blomst eller to! Ikke for det. Det er gøy å gå tur hver dag altså. Men det  er morsomt å få øye på noe som spirer og gror. Og har man et fjell i nærheten eller lunt tomt så dukker det opp noe litt tidligere enn andre steder!

 

Så da leker jeg litt spion på turene mine…Titter litt rundt meg og ser om det er noen som ser meg..For det er jo litt flaut da. Gå på tomtene til folk lissom…Og Kråkerøy er ikke så liten øy så alle kjenner alle! Vi er ikke der! Det er min greie med alle turer. Finne noen skatter. Se noe rart. Møte noen folk.

 

Gå et sted som jeg ikke har gått før. Se litt vann. Eller sjø eller elv. Eller en fugl. Et rådyr eller en rev. Harepus ser sjelden her hjemme. Men ser de rundt der jeg jobber. Der er det en del litt store harepuser. Gaupe har jeg aldri sett. Tror ikke den finnes her på øya. Må nok ha litt større skoger og kanskje vanskelig å komme hit. Må over en bro! Ser ikke gauper løpende over der akkurat!

 

Mye å glede seg til og nok å gjøre. Medisin er det også. Man blir frisk av gå. Stress detter av deg og du føler deg litt glad 🙂 Rart det der. Men det er dagens høydepunkt for meg. Hver eneste dag! Året rundt <3 Det å gå <3 <3 <3 

 

Litt færre terningkast og litt flere komplimenter hadde gjort verda snillere,

trur eg.

10 kommentarer
    1. Jeg har ikke fått gått så mye den siste tiden. Diverse helsemessige hindringer. Men jeg forsøker en tur eller to i uka i alle fall. Det ble tur i dag. Veldig kjekt når det spirer og gror nå 🙂
      Gaupe er det ikke her heller. Må nok inn i de dype skoger i midtnorge for å finne den tenker jeg 🙂
      Flink å gå du…og det motiverer ♥ Klem

      1. Stakkars ja, du har litt å slite med.
        Det har jo jeg å, men på en annen måte. Veldig kjekt å se vårtegn. Det gjør noe med kropp og sjel…klemmer…

    2. Det spretter og gror skjønner jeg 🙂 Det skulle bli værforandring her også, men er enda veldig langt unna den tilstanden her 🙂 Men det kommer, det er jeg sikkert på 😀 Her har vi hatt både elg og rein rundt husene de siste ukene. De sliter med å finne mat på fjellet, med all snøen som er der 🙂

      1. Ikke sant…deilig med litt groing…kan ikke bli bedre. Så morsomt å se rein og elg ved husa da…Men trist for dyra dem sliter jo…Stakkars..<3

    3. Kjempeherlig bilde fra gåturen din, og bildet gir optimisme og håp om at våren faktisk er på vei 🙂

      Når man går turer ute slik må man ha øynene åpne for å se etter vårlige tegn man kan fotografere 🙂

      Ønsker deg en kjempefin onsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    4. Ja, det gjør noe både med humøret og kroppen, det å gå tur. Jeg har alltid likt å gå. Morsomt å følge årstidene også. Jeg går mest i kvelden, og det er så deilig nå som det lysner mer og mer. I går hørte jeg sangsvanene i bukta og noen grågås sloss ute på vannet, jeg så hestehov i grøfta og krokus i nabolaget. En herlig tid dette her som gjør at jeg vil gå lange turer. Man rekker ikke alt, men litt går fint! Nyt dagen! Her synger småfuglene i gråværet! Klemsiklem 🙂

      1. Tusen takk, kjempedeilig å bare gå og gå….føle at du eier deg selv. Nyte luft og natur. Blir frisk av det altså. Gått veldig mye på kvelden jeg. Nesten bestandig. Men nå litt tidligere hjemme…Klemmer…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg