Kråkerøy i mitt ❤️

Foto: Solliv

 

God mandag….Med bilder fra fredagen…Ikke alltid jeg rekker å blogge om bilder som ble tatt, så da blir det etterslep! 

 

Godt det er mandag, på søndager mister jeg strømforsyningen til kropp og sjel! Hvis du skjønner…synes den dagen er stusslig, og i regn og blåst så blir det ikke noe bedre akkurat! For en vind vi har hatt..blomster ligger strødd – blåst over ende! Håper de kommer seg igjen..Kan ikke huske det har vært slik vind på denne årstiden før! 

 

Men altså fredag var det fint vær med sol – norsk sommer! Og slike gule åkere er bare så fantastisk! Raps…

 

Rapsolje bruker jeg til å steke maten i, på slutten kan jeg ta opp i litt smør for å få bedre smak! F.eks hvis man steker kjøtt/kylling…

 

Og i år som i fjor har jeg fått bladlus på epletreet! Jeg blander 1 del grønnsåpe, 1 del rapsolje og 8 deler vann! Blander dette i en bolle! Tar en kost og smører på bladene der bladlusa herjer…Gjentar et par ganger etter noen dager og borte blir dem! Bladlusa!

 

Rapsåker er som gullet – så utrolig skinnende og så vakkert! Og da banker mitt hjerte for Kråkerøy enda mer! Det lyser opp og man blir glad langt inne i hjerterota! For dette er et magisk syn altså! 

 

Kos deg masse med dagen da – mandag! Det er juli! Det er sommer!🌼

 

Foto: Solliv

 

Foto: Solliv

14 kommentarer
    1. Rapsåker er bra. Tok en kjapp tur til Oslo i dag og sitter på en kafe på Karl Johan. Forandring fryder. Ser oå folk som går forbi mens andre sitter i flokk og nyter mat. Er sommer og tar en skogstur etterpå med hengekøye. Kråkerøy er bra mulig jeg har vært der som liten. Ha en fin dag.

      1. God formiddag.. Så kjekt å være på tur.. Koselig å titte rundt og forandring er bra.. Går togene som normalt eller er det buss for tog?
        Uansett nyt dagen og skog etterhvert…
        Ha en fin dag i Oslo.

    2. Flott med slike gule åkre, – lyser opp! 🥰 Det kom ei lita regnskur istad, men nå skinner sola. ☀️ Søndager er kjedelige, og spesielt når det regner! Ha en fin mandag! 🤗🌸🦋

      1. Nydelig med slike åkere…Det er virkelig et lyspunkt på en tur!
        Man blir glad..Søndag er søndag….for kjedelig for meg! Alt er lukket og stengt på en måte.
        Til og med nettbanken! Hehe…
        Takk og en riktig god kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg