kom arbeidslyst og treng deg på

 

God morgen! Det er lørdag og arbeidsdag her hjemme. Mye å ordne med ute og inne. Men får jobbe ute i dag! Henger litt etter skjema egentlig! Hus og hage krever sitt og hele mai regnet og blåste bort! Så så ta noen økter utover nå! Været er fint, blåser en del her hos meg. Men det blåser alltid her! På toppen av denne øya…kan ikke huske sist jeg så en mygg! 

 

 

Så får bare håpe arbeidslysten kommer etterhvert…Ikke alltid den er der hos meg heller! Vil jo heller pakke sekk og dra på tur! Får gjøre det i morgen! Er man på tur hver dag så er det hyggelig, men lite blir gjort…Sånn er det bare.

 

 

Det ringte på døra nå kl. 0800. Fikk en sånn ekkel følelse. Ringe på dører på dette tidspunktet 0800 på lørdag. er ikke greit mener jeg. Jeg åpnet ikke, tittet ut av et vindu, en helt ukjent person stor utenfor. Jeg tittet i et annet vindu og så bilen. En firmabil….Rart! Jeg har ikke bestilt noen elektriske tjenester her i heimen i dag eller andre dager. Før jeg fikk kledd på meg og var på vei for å spørre hva det var..Så var både mannen og bilen borte! Dette likte jeg dårlig… Skal folk kjøre rundt og markedsføre en bedrift eller noe, så får de legge lapper i postkassa eller komme på et normalt tidspunkt! 

 

Her skal du motstand finne!

24 kommentarer
      1. Merkelig var det! Jeg var jo ikke kledd til å åpne en dør kl. 0800….
        Jeg liker å surre lenge her inne denne dagen! Mange sover også kl. 0800 på en lørdag! Kjenner mange jeg som sover lenge på lørdager!
        Kos deg på shopping….

    1. Kanskje mannen var kommet til feil adresse, men uansett det var rart besøk så tidlig på morgenen. Du får nok gjort en del i dag. Hos meg er det svinkaldt og jeg får sysle inne. Vaske litt gulv og sånn. Ha en fin lørdag. Klem

      1. Veldig merkelig tidspunkt. Trodde ikke håndverkere jobbet på lørdag og kl 0800 da. Da skal man være ganske stikker at man har kommet til rett hus i hvertfall! Her var det en fin sommerdag i dag. Det var deilig…
        Greit å ordne inne når været er dårlig..Kos deg med kvelden…klem…

    2. ja ja du får vel ikke vite hvem den personen var,men mulig han bare ville spørre om vei til en adresse :=) noen ganger må en arbeide hjemme ja sånn er det bare ,kos deg i hagen ,vi skal vist passe et barnebarn ,ta henne med på grillfest hos datter i dag :=)

      1. Var merkelig tidspunkt. Bare ringe på sånn kl 0800 en lørdag. Begriper det ikke.
        Ja, litt å ordne med hjemme også – kan ikke bare fly ut den døra..
        Får ta litt om gangen nå som det er fint å være ute.

    3. Tipper den hadde kjørt feil. Ta deg en tur i nabolaget så ser du kanskje hvor bilen står parkert. Så finner du sikkert en logisk forklaring.
      Fin dag til å jobbe ute i i dag. Det skal jeg prøve på og.

    4. Å arbeide ute har jeg nesten aldri problemer med. Men å ikke ha arbeidslyst når det gjelder arbeide på kontoret har jeg ofte.

      1. Tusen takk, nok å gjøre overalt egentlig…
        Får ta litt hver dag nå som det er fint vær! Ikke kost å jobbe med hus og hage
        denne våren. vært kaldt! Fin kveld videre…

    5. Ikke noe jobbing på meg i dag..lage litt mat til kvelden får bli dagens jobbeøkt 🙂 Med hage må en jo stelle den om man skal kunne kose seg der.. Skjønner godt du ikke likte at det ringte på..Kanskje noen som tilbyr tjenester med hus osv..med sånt skal en jo være skeptisk til… God helg videre i finværet <3

      1. Middag til kvelden er jo en fn økt det! Puslet rundt i hele dag jeg. Men rakk en
        sykkeltur. Likte det ikke at det ringte på så tidlig. Satt en rar følelse i meg lenge!
        Ikke greit! Kos deg med kvelden…

    6. Jeg vil absolutt anbefale IKKE å åpne døren for fremmede menn som ikke er ventet! Å ‘fake’ håndverker e.l er flere ganger blitt brukt som en ‘inngangsport’ for ranere, voldtektsmenn, osv. Ikke så ofte i Norge, vel og merke, men det er langt i fra synonymt med at det ikke er noen fare..

      1. Nei, ikke greit å lukke opp for ukjente håndverkere. Stått mye om det i avisen.
        Rar tid å ringe på hos folk 0800 på en lørdag!

    7. Etter alt det dårlige været som har vært i mai, er det bare å nyte slike dager. Men det ble varmt, og vi har feiret 75 års dag.
      Men en fin dag har vi hatt med hele familien samlet. Lenge siden sist.
      Nydelig Bergenia du viser bilde av. Er det fra din hage?
      Jeg har også hatt de, men plutselig ble de borte.

      1. I dag var endelig sommeren her det var deilig. Så koselig å feire med mange da. Det var lenge siden man kunne. Så hyggelig. Dessverre var det ikke min hage. Disse er flotte synes jeg. Liker de så godt!
        Jeg var på sykkeltur etterhvert – og bad ble det!
        Ønsker deg en fin kveld..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg