klokka er stilt for ørtende gang

 

 

God påske!

 

Det klokkegreiene! Trodde vi var i mål for noen år siden…Men sånn ble det ikke! 

 

Så da er det bare til å begynne å grue seg til å stå opp veldig tidlig etter påsken er over og jobben kaller…Jeg liker å stå opp tidlig jeg altså,,,Men dette blir for meget selv for meg! Før man kommer i gjenge……IGJEN.

 

Vi har jo ikke noe valg vi som jobber..Vi har fleksitid, men ligger lissom i korta at vi møtes til et klokkeslett! Gleder meg til å bli pensjonist og ikke være avhengig av tid og det der…Bare la humla suse…Ja, jeg gleder meg til det. Det skal jeg være ærlig på! Nå får ungdommen ta over og pensjonen min kan rulle inn på konto, den 20. hver måned! Uten å gjøre en dritt! JA, JEG GLEDER MEG TIL DET! Dønn ærlig…💛

 

Over 41 år i arbeidslivet – jeg begynner å bli mett – Og man blir jo ikke rik av å ha en vanlig kontorjobb..Man ser veldig forskjell på fattig og rik – særlig i påsken…Da er det hull i lommene bortover – hyttelivet med alt inkludert og pappa sitt Mastercard går varmt! Men føler ikke at det er noe problem…

 

Leste akkurat på nettet at flere og flere familier sliter med å betale regningene sine. Dette var fra Moss..Et varmt måltid om dagen er luksus og noe man ikke har råd til! Vi snakker om vanlige familier med to inntekter!

 

KLOKKA KLANG OG FATTIG OG RIK – DING DANG OG VERDEN ER RAR! Og godene er ikke rettferdig fordelt…Arv har mye å si…Man arver fattigdom!

 

12 kommentarer
    1. Glemte helt den klokkestillinga, ikke før i dag tidlig. Hvor den eneste «manuelle» var stoppa- trodde jeg. Pensjonist tilværelsen er flott, men jeg roter meg jo bort i det ene etter det andre, så tida flyr, både morgen og kveld. Nyt fine fridager. 🤗

      1. Litt styr med klokker, ja du har nok å henge fingrene i, i din pensjonisttilværelse..
        Lett for å bli sånn, tror ikke jeg kjenner noen pensjonister som kjeder seg akkurat..
        Jeg gleder meg til å starte på den epoken i livet! God påske, klem herfra

    2. Kjenner godt på kroppen og hode i dag at det ble en time mindre søvn, men det går seg nok til ut over dagen 😉 Jeg mente at jeg leste at det var siste gangen vi skrudde om klokka høsten 2023, men det stemte tydeligvis ikke. Jeg fikk inn 45,5 år i arbeidslivet innen jeg gikk over i pensjonistenes rekker, og jeg nyter hver dag. Så deilig å slippe å stå opp tidlig for å haste av sted for å rekke jobben. Håper du får en fin søndag, klem 🤗

      1. Den timen er trå…det har den alltid vært..Men går seg vel til.
        Du har jobbet lenge, må legge til litt jeg også. Her var det bare den siste arbeidsplassen og jeg har hatt jobb
        før det + vikarjobber.. + alle sommerjobbene! Mye jobb, jeg vil roe ned nå etter hvert…
        Det er stress og kjør og man vil kose seg i livet <3 klems…

    3. Jeg synes vi godt kunne hatt vanlig tid hele året, men vi venner oss vel tilslutt til den nye tida igjen 🥴 Liker bedre når klokka skal stilles tilbake igjen om høsten….

      1. Veldig enig med deg….Stille tilbake er jo bare deilig..
        Da sover man godt…Men nå blir det litt for tidlig for meg, men må bare henge med og så
        kommer man vel inn i det 🙂

    4. Morsomt det øverste bildet! Og du…det der med fri og pensjonisttilværelse. Jeg gleder meg VEEEELDIG jeg også, og jeg er bare 57. Jeg tror jeg må førtidspensjonere meg, for å KOSE meg litt noen år mens jeg enda orker… Andre kan jobbe, jeg vil kose meg og ikke tenke på stressende saker.. 😀

      1. Det er sånn du beskriver….Leke litt og kose seg, mens man har tid og helse…
        ..
        Gleder meg masse!
        Veldig artig det bilde fra Gamlebyen i går! 🙂

    5. Tror ikke jeg er trøttere enn normalt etter klokkestillinga – og jeg syns det er sååå deilig med lenge lyst om kvelden! Juhuuu…. <3 mange som bruker MYE penger, ja – og mange som dessverre har altfor lite! Det er noe alvorlig galt……… <3 klem

      1. Så bra du er i rute med den klokka! Jeg sliter litt og kommer litt utenfor rutiner..
        Jeg er veldig der..Men må jo bare komme seg opp på morgenen…
        Penger er et problem når det blir slik manko for barnefamilier hvor to jobber og enda ikke strekker til.
        Det synes jeg er trist og lese og pappaguttene kan vi jo ikke styre!
        Goe klemmer…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg