Kjøpe stort er ikke alltid så lurt

 

Man får jo alltid høre at det lønner seg å kjøpe stort, f. eks fire kvikklunsj i en pakke…billig! Men akkurat når det gjelder Troika så synes jeg de er kjekke å kjøpe små. Altså kjøpe i løs vekt og i godishylla! Følte at jeg fikk en hel “haug” for samme pris som man betaler for en!  Og så mye mer praktisk, man tar den biten til kaffen tenker jeg…Dere vet at det ikke er så lett dele en troika – selv om jeg prøver ha en troika i to dager! 

 

La de i en skål for å ta bilde, putta de i posen igjen og la dem i skuffen! Det er torsdag og jeg prøver å være flink om dagen..Tenke litt ekstra, har jeg lyst på litt søtt så tar jeg litt yoghurt, druer elle noe…Det er ikke helg hele uka! 😀 viktig å minne seg selv på det innimellom..Hvorfor frister jeg nå….Jo, det er jo fredag i morgen! 💜

 

 

En liten munnfull holder mer enn nok! 

 

 

Helt klart en sjokolade jeg aldri blir lei…alle har sine favoritter og denne er min! 

 

Snart fredag!

35 kommentarer
      1. Ja, de marsipanpølsene er innmari gode…
        Fruktnøtt er godt en gang i blant! Men glemmer å kjøpe det..
        Kina sjokolade har jeg aldri kjøpt, men jeg forstår at du liker det!

        Men jeg ender som regel opp med Troika når jeg tar handlerunden…hehe..

    1. Klarer du virkelig å stoppe etter én bit? Da er du flink. Hvis jeg begynner å spise sjokolade, spiser jeg til det er tomt, om så det er en halv kilo. Pakker inn med begge hendene! 😄

      1. Hehe, nei er ikke slik jeg…holder i grunn med en bit til en kaffekopp en gang i blant!
        Pleier egentlig å dele en vanlig Troika i 3 biter og legge i kjøleskapet.
        Det er helt sant, må ikke ha så mye søtt egentlig…
        Er en vane!

    2. Liker slike små innpakka sjokolader..har man åpna en stor “trøkker”man den ofte i seg..enten man orker eller ikke ! Jeg har ikke sjokkoladedilla, men liker di fleste typer..troika er godt, men kanskje Daim er en favoritt… God natt <3

      1. Ja, delikat disse små med med papir rundt. Trenger ikke så mye om gangen, jeg spiste mer sjokolade før
        som sagt..vendt meg av med det søte, men litt til kaffen en gang i blant kan jo smake!
        Men ikke til alle kaffekoppene…da hadde blitt myyyye søtt! God natt <3 Daim er godt!

    3. Jeg kan ikke ha det i huset. Jeg har rett og slett ikke sjøldisiplin til det. En sjelden gang kjøper jeg sjokolade, men da er det “øyeblikkelig nytelse” som er formålet!☺️ Troika er godt. Er også svak for marsipanbrød og kokossjokolade med mørk glasur.

      1. Vi er forskjellig, har ikke noe problem med slikt jeg..
        Det kan ligge rett foran meg…rører det ikke!
        Men før kunne jeg mumse en fra vei hjem fra butikken…uten at jeg nesten ikke enset det..
        Men er ikke der lenger!

    4. Troika er også en favoritt hos meg.
      Enig at vi ikke kan ha helg hele uka.
      Hvor har du kjøpt disse små fristelsene da??

      1. Deilig med denne sjokoladen i små biter.
        Skal finnes på de fleste steder der man selger smågodt i løs vekt.
        Titt der! Den finnes på Extra i hvertfall! Fin dag videre..

    5. hehehe ja… en munnfull er IKKE nok for meg – så jeg kjøper ikke store kvanta…. 😀 Spiser opp alt på en gang jeg da 🙂

    6. Troika er nok definitivt IKKE min favoritt..har aldri hatt sansen for gele e.l i sjokolade.. men idéen liker jeg. For jeg skal innrømme at jeg er nok også av de som ikke bestandig klarer å beherske meg etter en eller to biter..
      Ellers har jeg egentlig ikke noen favoritt – det veksler fra gang til gang, hehe
      Ha en riktig fin fredag, nå da ❤

      1. Tusen takk, synes dette er praktisk jeg. En liten bit holder i massevis for meg.
        Er ingen stor godterispiser ei heller sjokolade..Men en gang i blant! Kan det være
        kjekt..har ikke noe problem å ha slikt liggende jeg! Ting fra jul ligger fremdeles her i skuffen!
        Kos deg masse blant topp 20 i dag – det er digg!

    7. Yndlingssjokoladen jo. Nyt bitene en gang i blant. Jeg spiser sjelden sjokolade, kanskje litt to ganger i året. God helg.Klem

      1. God helg,,,,ja, synes denne er god!
        Spiser noen biter jeg til kaffen, men trenger ikke store plater! Lite og godt synes jeg er bra!
        Kos deg med dagen! Klem….
        Tusen takk for din hilsen! 🙂

    8. Synes også sånne innpakkede småbiter er smart. Da blir man ikke så fristet til å spise en diger sjokolade. Nyt din Troika i helga! Klemsiklem:)

      1. Tusen takk, ja – dette er sjokolade med stor S altså….favoritt!
        Kos deg masse med kvelden…jeg har vært på sykehjemmet hos mamma nå i kveld <3
        Klem..

    9. Hihi… kjenner meg igjen…. men – det er sjokolade bare fredag og lørdag – og det er kun de bitene som ligger i skåla – ikke flere! Måååå tenke…! 🙂 klemmer

      1. Ikke sant må tenke og kose seg med det som er lagt frem..Jeg også kan legge litt i en skål og
        det er dagens rasjon om det er søtt eller salt. Går helt fint, her tømmer jeg ingen pose på en
        kveld nei.Spise sakte og nyte er det som gjelder… 🙂
        Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg