kantarell eller ikke kantarell – eller falsk kantarell

 

Her om dagen før jeg ble gåen i ryggen fant jeg sopp! Dette er nok ekte kantarell. Den falske kantarellen har en løs hatt på en måte og fargen er mer gul! Her henger stilken og hatten sammen som en trekant! Og de vokste under et løvtre! Så er nok kantarell jeg fant! Ikke er den spist og ikke plukket. Jeg lot de stå jeg…..For det er ikke sopp her i år! 2 sopp gidder jeg ikke sette i gang en hel prosess med! Men artig at jeg til slutt fant sopp her på Kråkerøy i år! Ikke noen store skoger her nei..Men det er helt ok! 

 

Du får ha en fantastisk fin kveld…

10 kommentarer
      1. Ja, var nok kantarell dette. Luktet ikke på den. Men er jo lett å kjenne igjen..Den fikk stå….Kanskje noen andre gadd å lage suppe på disse…hehe…

      1. Morsomt…Gull i skogen og jeg ble glad! Men gadd ikke styre med å plukke. Men hadde vært deilig med kantarell med masse fløte og salt og pepper…:)

    1. Måtte smile. Noen ganger går jeg i skogen og ser EN kantarell og tenker som deg, så går jeg videre og der er det en, plutselig er det enda en og en til!!!! Hadde jeg plukket alle jeg så, hadde det blitt ei panne!!!! Men jeg synes de siste soppene om høsten kan få stå, de er likesom så bløte. Ha en fin dag i høsten! 🙂 Klemsiklem:)

      1. Hehe, det var da man finner flere at man tenker skulle jo tatt de første med! Men her dukket det ikke opp flere og de var bløte som du sier..! Men en panne med nystekt sopp er så himla deilig….Klemz…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg