Jeg stjal ikke – jeg adopterte

 

💙God lørdag folkens!💙

 

Jeg har vært oppe en stund..surrer på min måte med kaffe og aviser og frokost og nettbanken! 

 

Disse vottene har jeg fulgt med på en stund..Tidlig i desember så lå disse vottene på bakken ved postkassestativet. Vi har et stativ med 8 – 10 postkasser samlet, altså samlestativ. Jeg har hengt de opp..Dagen etter lå de i grøfta. Sånn har det gått i snart 5 uker. Det har vært masse salting på veien. Det har vært snø og is og regn og snø…Det har vært hunder som har gjort fra seg.

 

Jeg har ikke gitt opp for å finne eieren. Men det er jo ikke bare vi som bor her, mange folk som går tur og legger turen innom feltet og trener og jogger osv….Så masse ukjente mennesker forbi her hver eneste dag! Så vottene har jeg fortsatt hengt opp dag etter dag etter dag..Ingen av de andre naboene har brydd seg…

 

Jeg synes det er trist at hjemmestrikkede votter, strikket med tynne pinner og nydelig ullgarn skal bli ødelagt av hunder og salt og snø og is..Forråtnelse..

 

I går orket jeg ikke mer, jeg adopterte dem. Rett i maskinen på ullprogram og nå er de mine tenker jeg! Nydelig farge, nydelig kvalitet, nydelig strikk 💙 Håndarbeid på sitt beste..

 

Jeg mener jeg tok det rette valget! 

 

 

30 kommentarer
    1. Ja helt klart at du gjorde det rette valget i mine øyne også, synd å la så fine votter ligge slengt og bli ødelagt bruk dem med god samvittighet bedre det enn å la dem ligge å bli ødelagt.

      Klem fra meg til deg jeg hadde gjort det samme.

      1. Tusen takk, så bra og ja jeg har prøvd og prøvd…men folk så ikke at dette var ekte håndarbeid <3
        Men det gjorde jeg..
        Klem fra meg.

    2. Gratulerer med ny-gamle votter🙋🏼‍♀️Veldig fine. Jeg synes at du har fortjent å adoptere dem nå, etter så lang tid. Du har tross alt gjort alt du kan for å finne eieren, og hadde de blitt værende der du fant dem, hadde de blitt ødelagt🤗 God , varm helg🙋🏼‍♀️

      1. Tusen takk, ja nå er de mine. Nydelig ull eller alpakka og håndstrikket..
        Jeg prøvde, ingen gadd å bry seg..
        God kveld videre 🙂

    3. Du gjorde det eneste rette! Når ingen tok dem da adopterer man helt klart! Flotte er de også! ❤️Klemsiklem

      1. Tusen takk, de var meget vakre og kunne ikke bare ligge i søla og slenge tenkte jeg..
        Ingen gadd å bry seg. God klem..Fin kveld videre..

    4. Helt klart at det var en riktig ting å gjøre. Etter så lang tid, burde noen ha funnet dem når du har hengt dem opp gang på gang. Det er et hanskepar som henger langs veien her hos oss også. Den ene har jeg hengt opp, den andre har noen andre funnet og hengt opp litt lenger oppe i veien. Det kan være noen hyttenaboer sine, så vi får la dem henge en stund. 🙂 God lørdag! Klem <3

      1. Sånn er det i disse tider da folk går tur og det regner og snør og ting blir borte..
        Så kommer man hjem og aner ikke hvor ting har blitt av.
        Disse hadde bare blitt ødelagt og så hadde det blitt søppel og gått i skroten..
        Men håndstrikket plagg må man ta vare på, det er så unikt. God kveld videre <3 klem.

    5. Du gjorde absolutt det rette 😊 Nå har vottene igjen fått kjærlighet, og for en nydelig farge på dem.

      Fikk litt assosiasjoner til eventyret om “Den grønne votten” av Alf Prøysen 😊

      Ønsker deg en kjempefin lørdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Herlig, ja ikke sant…Det eventyret ja…💚
        Nydelig håndstrikket og de var flotte og mye jobb. Kan tenke meg de var strikket på pinne 2,5..
        God kveld i heimen, klem..

    6. Ja, nå bør vottene være dine! 🥰 Du kunne sikkert ha annonsert de på fb, på en lokal side eller noe, men er ikke sikkert du hadde funnet den rette da heller. Du har jo hengt de opp så de syntes for naboer og turgåere som kunne ha mistet de. 👍 Flott at du reddet de og nyt bruken! 👌

      1. Takk, jeg prøvde alt og prøvde å ta vare på dem og da jeg var i postkassa så lå de og slang i søle..
        Sånn gikk det hele tiden..De ble tråkket på og saltet på og regnet på..Under snøen i søla..
        So sagt, så orket jeg ikke se disse vakre vottene ble behandlet sånn. De fikk vask og stell her hos
        meg. Og de blir brukt masse utover.
        God kveld videre til deg 🙂

    7. Så rett du gjorde!🤗👌🏻
      Når ingen har savnet dem i løpet av denne tiden, er det på tide at de ble adoptert bort.🤩
      Veldig flotte votter, som ikke skal ligge i grøfta.🧶🌟

      1. Det var slik jeg tenkte også. Så mye jobb med disse vottene. Folk som ikke driver med håndarbeid,
        tenker det er bare en vott…Det kan kjøpes! Men så tynt garn og dette tar tid og man jobber ikke til grøfta nei..:-)

    8. Helt rett å adoptere dem! Jeg gjorde det samme for noen år siden med EN barnevott i vakkert mønster. Så vakker og så skal den liksom bare gå til grunne. Da er det best å adoptere! Den jeg har, ligger og venter på at jeg skal bruke mønsteret til å strikke et par helt nye. Det er vott uten tommel og en liten dukke har den som sovepose når småbarna kommer innom! Klemsiklem 🙂

      1. Tenkte det var en god ide, de lå bare der og slang og ingen fattet interesse…
        Så kos sovepose til dukken da, gøy å leke med for de små…
        Moro å følge mønsteret på nytt ja, så gøy! 🙂 klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg