Jeg måtte ha olje til maskineriet

 

God lørdag! 

 

I går fredag var det en slik dag! Jeg måtte ha olje til maskineriet mitt! 

 

Slitsom uke og man skal gjøre jobben på enda kortere tid enn man pleier…Sånt tar på – på en gammel skrott! Gleder til å bli pensjonist jeg…Nyte alle dager! Vel, det var det – jeg var sliten! 

 

Så etter å gjort rent kåken her hjemme og ordnet med en bursdagsgave til en venninne! Så fór Solliv på vei…..Til friheten! 🥰

 

 

Jeg badet og slappet av ved sjøen og ble etterhvert sulten! Grand Brygge ble et naturlig valg! 

 

 

Unnet meg en fredagspils! 

 

 

Det var jo ikke innevær og jeg satt ikke inne! Det er jo ikke meg…Bare ble noen bilder til dere følgere! 

 

 

Grand brygge i Åsgårdstrand er verdt et besøk – utrolig fin service..De hadde jo ikke ordnet med så mange plasser ute enda…Det har jo vært kaldt og stedet er ikke åpent på vinteren (tror jeg) Tror det åpnet rundt  ved påsketider! Det er sommersted! Uteserveringen på taket hadde ikke åpnet denne dagen! Etterhvert kom det jo flere og flere folk og de som jobbet der, de fylte på med bord og stoler ute og bar og vasket og ordnet..Folk ville sitte ute i sola! Liker sånn service jeg og kundene er i fokus – det gjør meg glad…Kommer absolutt. tilbake om ikke altfor lenge! 

 

Enkelt å komme til Åsgårdstrand – det går buss 2 ganger i timen fra ferjekaia i Horten og fra Tønsberg! Og bussen koster 38.- / halvparten når man er pensjonist/ufør/trygdet! 

 

Og hvis du lurte, så fant jeg olje til maskineriet mitt denne dagen 🌸

 

 

 

En flott meny å velge i, men jeg valgte pizza og øl denne gangen! 

 

 

GRAND BRYGGE – ET HERLIG STED Å BESØKE!

12 kommentarer
      1. Ja, det husker jeg godt…Varm fin dag dere hadde på taket der. Og blåskjell…
        Denne olja gjorde susen på en pizza, sterk og masse chili..Kjøp den hvis du ser den..
        Det skal jeg gjøre! Fantastisk på smak.

    1. Fin plass det der. Godt med nye impulser noe som er gode vitamin for sjelen. Er ute og skal bli kvitt noen gamle ladere og litt. Sjekker priser på gress til balkong og sykkeldekk. Ute er det fint vær så mange kortbukser og se. Ha en fin dag.

      1. Det var deilig å være på dagstur. Trenger ikke planlegge slikt jeg.
        Jeg bare gjør meg ferdig med det jeg skal og går for for å rekke toget!
        Og da er man i gang..Sekk med lunsj og vann og badetøy hadde jeg med. Så ble pizza til middag.
        Smakte godt.
        Det har vært en slitsom uke tog jobbe, var helt på felgen..
        Kos deg med dagen! Håper du får ordnet alt du skal..!

    2. Der har jeg ikke vært. Ikke vært mye i Åsgårdstrand. Vært der, men ikke BLITT der. Bare dratt gjennom ganske fort etter besøk i Munchs hus… Så koselig ut da 🙂 Ja, litt olje må man ha 😀

      1. Koselig sted, jeg ble kjent med Åsgårdstrand gjennom bloggen til Annebe..
        Så bare vært der de siste 4-5 årene…Alltid koselig, men ikke mye som skjer der.
        Men spisestedet var fint synes jeg.

    3. Velfortjent etter en slitsom dag! 👍 Åsgårdstrand har jeg knapt vært i tror jeg, men vet Edvard Munch bodde der i en periode. Og så vet jeg han bodde på Ramme i Hvitsten. Godt med et bad i nå i varmen og fint sånn ved fjorden. 😀 Ha en fin lørdag! 🤗

      1. Vedlig fint å bade der, lite sted..skjer ikke så mye!
        Men det er noen puber og spisesteder. Fin dagstur for meg å dra dit.
        Kommer flere bilder i neste innlegg. Kos deg i sola…🌸
        ..
        Vi hadde deadline 2. mai på månedsoppgjøret…Det var sykt mye stress.
        Tror jeg fakturerte for mange millioner både tirsdag og torsdag..Mistet jo 1. mai som jobbedag
        og det var hardt å ta igjen. Men men sånn er det å jobbe!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg