jeg har levd et luksusliv den siste uka

God kveld

 

Siste uka mi i ferien var jeg så heldig at eldste sønn overførte ett abonnement på Aftenposten hit til meg. Han var ikke så mye hjemme i sin leilighet og det passet jo meg ypperlig. Jeg har litt ukeblader innimellom, men lenge siden jeg har hatt en papiravis her hjemme i postkassa.

 

Titter jo litt over aviser på jobben så har ikke følt å bruke penger på dette her hjemme. Men sitte ute på trappa med kaffen og en fysisk avis er jo ren og skjær lykke. Så etterhvert så blir det nok en avis her i huset også! Liker Aftenposten, ikke alltid på grunn av nyheter, men alt det andre. Hva som skjer i Oslo, forslag til spisesteder og andre gode artikler! Så jeg beholder avisene og leser dem til jeg har fått med meg alt! 🙂 Så blir vel noen uker de blir liggende på bordet her. Fredriksstad Blad (det er to S)  leser jeg på nettet, den avisa har blitt tynnere og tynnere. 

 

 

A-Magasinet var bedre før synes jeg. Nå blir dette mer som et magasin som man blar i. Men leser vinsidene da, det elsker jeg jo 🙂 

 

Vi som ikke tjener noe på bloggen trenger jo ikke stresse med innlegg nå som blogglista ikke har vært oppdatert på en ukes tid. Tar det litt piano jeg da, for samme for meg om jeg har 1 eller 10 innlegg. Det skjer jo ikke noe allikevel.

 

Nok å gjøre ute, nå blir det snart opp på taket og fjerne litt mose og samtidig titte over takrennene. Garasjeporten er jeg heller ikke i mål med, begynte jo på dette rekkverket rundt huset her og det er noen meter altså med to strøk utvendig innvendig…hm…Men i dag makter jeg ikke male, fikk vaksine nr. 2 og hele armen verker som besatt! Den kan ikke løftes noe særlig, håper det går fort over! 

 

God mandag fra luksuslivet som ble hverdagsliv…!

22 kommentarer
    1. Jeg har papiravisen her – lokalavisa Østlandsposten! Liker fysisk avis….. men som du sier – den avisa blir jo bare tynnere og tynnere….! Du har alltid noen jobber… det har jeg også, utejobber, men idag har det regnt for mye! Får håpe armen slutter å verke snart da! Klem <3

      1. Nok jobber før høsten og vinteren kommer. Sånn må det være når man har hus. Når man ikke orker eller gidder lenger så man kjøpe seg fri eller flytte i leilighet. Jeg liker å jobbe, da koser jeg meg veldig. Klemmer…

    2. Så herlig, noe av det jeg savner mest er å krølle meg sammen i sofaen med et magasin eller en god bok, så kjenner meg igjen i den lykkefølelsen du beskriver.

      1. Det skjønner jeg veldig godt. For det er noe med det fysiske å holde fast ved. Det er noe avslappende over det.
        Ønsker deg en fin kveld, klem fra meg <3

    3. Har heller ikke noe papiravis her. Men hender det dumper en i postkassa likevel. Du står på skjønner jeg. Og det var ikke mer luksus enn det måtte være. 🤗

    4. Jeg abonnerer lokalt avisen her…men sjelden jeg leser det. Har mer andre lesestoff. Det er min mann som abonnerer. 🙂
      Lykke til med dine gjøremål:)

    5. greit å ha noe å bla i ,jeg abonerer på lev landlig ,bytter litt på hvilken jeg abonerer på ,men det går i familien,lev landlig eller hjemmet ,lokalavisa holder svigermor så hun kommer inn til oss med avisen :=) greit det :=)jeg skal ta vaksine nr 2 på torsdag håper ikke min arm blir vonde og jeg håper du blir fort bra igjen

      1. God morgen. Koselig med litt å lese på og bla i. Og denne avisa er jeg veldig glad i. Lev Landlig er et blad jeg liker godt. Familien og Hjemmet er jeg litt lei! Jeg fikk feber og er/var sjuk i natt. Håper det går over i løpet av dagen.

    6. Papiravis er fint å ha det. Men jeg har ikke hatt det på mange år. Ĺokalavisene her ble også tynnere og tynnere.
      Nå har jeg postkassa så langt unna huset, så her hadde det ikke blitt til å lese den på morgenen uansett😁
      Ha en fin dag 😙

    7. Abonnerer på Adressavisen som er lokalavisen her i byen, og det er noe å få den på døren om morgenen.

      Nå har avisen forandret seg, og blitt en typsik tabloidavis med klickbait, dessverre. Likevel kjempekoselig å sette seg ned på morgenen å kose seg med en kopp kaffe og avis 😊

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Koselig med avis og kaffe uansett, men trist den har blitt så annerledes. Ikke sikkert det er så lurt, men dem om det! Klemmer….

    8. Jeg har ikke papiraviser. Egentlig aldri hatt, men likte å kjøpe løssalg før. Nå gjør jeg ikke det lenger heller. Blir på nett. Jeg er tilbake på jobb, blir lite blogging. Men hadde tenkt å prøve henger en bedre i år, i uka. Men gidder ikke når topplisten er borte 🙄

      1. Jeg har alltid elsket å lese aviser! Men man rekker ikke over alt. Mange ganger har jeg kjøpt både VG og
        Dagbladet på helga. Men må bruke hele uka til å lese. Jeg blogger ikke jeg heller nå. Ingen vits…
        Klem,…

    9. Jeg har ikke aviser lenger…. ser nyheter på tv og lytter til radio og leser litt på nettet 🙂 Ja nå venter jeg på at de skal komme og legge nytt tak…… og på regninge…. sparer som en vill hest for å klare regningen :-/ Men sånn er det med hus og vedlikehold og reparasjoner. Rekkverk har jeg ikke i hagen, men rundt verandaen…. jeg ser ting og tang jeg skulle gjort men rekker ikke over mer…. huff… jeg har for stor eiendom har jeg kommet til…. Jeg er glad jeg har en som hjelper meg nå, for i og med helsa også ikke er av beste slaget, sliter jeg med å komme i mål….. 🙂 Liker helst å være ute i hagen å styre jeg da. Tar gjerne en sag og sager grener hihihi 🙂
      Lag deg en fin dag 🙂

      1. Tusen takk, jeg har for stort hus, for stor hage 🙂 Så blir stooooor hobby!
        Jeg liker å pusle rundt da. Litt om gangen. I dag har jeg begynt å fjerne mose fra taket.
        Litt ekkelt – men det må jo gjøres og ingen her som bidrar noe særlige nå!
        Bra du har fått hjelp til hus og hage 🙂 det hjelper. Lurt å spare, slik at
        man ikke trenger å låne alt! Hage er gøy – det liker jeg masse også! Klem og fin kveld…

    10. Er best med fysisk avisa i hendene, og en kaffekopp mens man leser. Men jeg sa opp de fysiske avisene da det ble himla dyrt. Nå leser jeg på nett, enkelt og greit men dog ikke det samme.

      1. Ikke sant, de er himla dyre egentlig. Så man tar seg ikke råd til det egentlig, men
        jeg teller på knappene 🙂 Det er jo så kost med avis og kaffe! 🙂 klemmer…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg