Jeg har hatt en blogg med for mye kos – endring kommer!

Hei dere!

Jeg må endre meg litt. Ha en rød tråd i bloggen min. Hadde det før! Det begynte med en hørselblogg. Det var den røde tråden. Jeg vil tilbake til start igjen. Bloggen har rett og slett blitt bildeblogg og koseblogg uten mål og mening. Litt strikk her og litt mat der. Bilder fra turene mine. Slik kan jeg ikke fortsette. Bloggen blir dårligere og dårligere. Ingen gidder å gå inn på bilder fra holmene her på Kråkerøy. Ingen er vel å ta i…Men det blir for mye hygge. Pennen min må bli meget mer skarpere. For det å være snill, kommer man ikke langt med. Heller ikke på en jobb. På en jobb i dag, må man ha spisse albuer. Jeg har aldri hatt det, og da kommer man seg ikke frem heller. Ved å smile å være hyggelig. …Det funker ikke. Ikke i den bransjen jeg jobber. Det kan jeg si 100 %. Her på blogg er det samme opplegg. Jeg har kosa meg nede i bunnen og vært glad! Jeg fortjener mye mer. Jeg er god på å skrive, jeg har mye å dele. Jeg tar bra bilder. Hvorfor ligger jeg i bunnen? Fikk svar i dag. Takk Vibbedille – hun ga meg gode råd! Og jeg sier tusen takk! 

 

Jeg kommer til å endre bloggen min. Skarpere penn. En rød tråd! Jeg har funnet den – knekte koden i dag i Gamlebyen. På strikkefestivalen. Nei, bloggen min blir ingen strikkeblogg.

 

 

 

 

Følg med utover! Det blir heller ingen ren hørselblogg. For det gidder ikke folk å lese om. Det blir for sært. For jeg er på hugget nå. Det irriterer meg dette med lister og plassering. Det føles ikke riktig at den gjengen jeg har blitt godt kjent med her inne på blogg – sliter med å komme blant de 100 beste. Det er noe feil i systemet. Så får kutte noen svinger vi andre også! Vi har blogget i årevis! Skal jeg si dere noe – livet er mer enn lebestifter og fondation og klær! 

 

Følg meg videre! – jeg er klar! Roser bruker tornene sine for å beskytte seg! Der er jeg nå! 🙂

 

 

Alle bildene er fra strikkefestivalen i Gamlebyen!

Foto: Solliv

Tekst: Solliv

 

 

22 kommentarer
    1. å der skulle jeg vært,på strikkefestivalen,så masse lekkert,men dyrt garn ,over 500 kr hjelp :=) uansett hva du skriver så titter iallefall jeg innom bloggen din ,desuten liker jeg bildene dine :=)

      1. Tusen takk, bilder og sånn blir det vettu. Men må bare sy sammen bloggen litt. Litt etter litt…
        Det er dyrt med skikkelig garn, 500 er i dyreste laget for meg. Men moro å titte innom strikkefestivalen.

    2. Ja, det blir spennende å se. Jeg tenker at det viktigste er at man blogger om ting man VIL blogge om, og er seg SELV. Så får det med lesere komme om det skal være sånn 🙂 Jeg er her, uansett og leser 🙂

    3. Strikkefestival ♥♥♥♥
      Så gøy, der ville jeg ha vært. Og fine bilder også. Spesielt av de rødrutete bordene 🙂
      Ja, jeg følger med jeg….spent på den røde tråden, men jeg er nok mer der hvor Frodith uttaler seg om å blogge om det man vil selv, og å være seg selv. Men om du har en rød tråd i tillegg, så er nok det en fin bonus 🙂
      Gleder meg 🙂
      Klem ♥

    4. Tusen takk, jeg blogger som før, men vil ha en rød tråd gjennom innleggene mine. Noen ganger mer og noen ganger mer dempet..Men tråden henger med! Det er noe jeg brenner for. Bilder blir som før. Jeg går jo mine turer…Klem og God Natt!

    5. Blir spennende å følge deg fremover 😀 Gleder meg masse 😀 Nå har jeg fått et problem med å laste bilder fra mobil til pc.. så da går det fullstendig i stå her…. så vet da farsken hva jeg skal gjøre,.,,,,,

      1. Tusen takk, blir litt annen vridning kanskje utover…Mange måter å gjøre det på – send meg en melding på face! Bilder må man ha…

    6. Nå er jeg spent!……. Jeg strever også med å finne målgruppen min. Det er nemlig det som er viktig. De som er på topplista har fortjent det, for de har funnet sin målgruppe. Grunnen til at de har høye lesertall er nok at mange nok er interessert i å lese det de skriver om…..selv om ikke akkurat du og jeg er interessert alltid 😉 De bruker andre kanaler også, vettu, for å få lesere. Instagram, Facebook, Youtube…..Så vi må bare jobbe på 😉 Men å lure folk til å klikke skal vi ikke…..Lykke til, sier nå jeg, både til deg og meg og alle andre 🙂 Det viktigste er nok at vi skriver om noe som fenger oss sjøl. Ellers blir det gæli 😉

      1. Tusen takk, min blogg har blitt litt sammensurr i det siste. Blitt dårligere. Sliter med å finne min målgruppe! Aldri feil å tenke litt annerledes. Kanskje noen nye lesere, og ikke bare de her inne på blogg. Men andre kanaler som du sier..

    7. Du er tøff. Som du sier tror jeg det er viktig å fornye seg litt – ikke bare kjøre i samme spor.Om vi ikke kommer videre opp på listene, nytter det lite bare å klage og å rette blikket utover. Vi må se på vårt eget konsept – utforske og utvikle oss videre. ( I alle fall dersom målet er å få flere lesere.) Lykke til! 😊

      1. Tusen takk, ja – det har gått en vei med min blogg og det er nedover. Så det å fornye seg litt er nok ikke dumt. Kommer litt sånn litt etter litt da. Grunnmuren er mitt liv og bildene mine. Men bygge det opp litt det “huset”.
        Målet er å ha en oppegående blogg som blir lest…hvis ikke er det ikke noe vits å bruke masse tid på dette.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg