Jeg gadd ikke sitte hjemme og koke suppe på den tynneste spikeren i pakka

 

Hadde flere valg jeg! 

 

En annen blogger ville ha oss med på tur i dag HVERDAGMAGI Jeg kunne alltids bli med…Går jo 20 – 30. turer i uka jeg…Så ble med jeg! 

 

Det ble en lang tur i våt snø og sørpe…Først innom sykehjemmet til mamma med vaska…joda jeg bar alt i 4 kilometer og to poser…Tøy, gardiner (var så lei de røde gardinene hennes) + 1 duk + bananer + Wienerbrød..Så da jeg kom frem ble det bøy og tøy og oppheng av gardiner..Etterhvert gikk jeg ned til byen, så innom Egon og spiste lunsj…Og så hjemover via øya Isegran. Det er en øy som hører til Kråkerøy, for å komme dit går det en liten bru fra Kråkerøy..Går ikke ferje dit 😁

 

 

Håpets katedral med is i elva – det er vinter her i Fredrikstad! Mer her også Håpets katedral – havet og håpet tilhører oss alle! 

 

 

Fanget litt bilder rundt om kring på øya..Isegran.

 

 

 

 

Urda – Stakkars ser litt sliten ut…Men er et mål å få ho opp å gå igjen…Men koster masse penger! 

 

 

Dette er fra Fredrikstad, bak der (altså på Kråkerøy-siden)  bygges det kjøpesenter og leiligheter..Ferdig 2024 tror jeg..Passer meg bra 🥰 Dette gleder jeg meg til, jeg er for vekst her i byen og dette lover godt! 

 

 

En annen blogger fristet med lunsj på Egon og da er jeg ikke vond å be.. ZHU0 finner du på den blå linken, flott blogger masse fine bilder fra Kristiansand og området rundt der! Egentlig er det lurest i disse krisetider og koke suppe på den aller tynneste spikeren du har i pakka, men er sååååå kjedelig vet dere…🥰 Så jeg dura inn på Egon og kjøpte meg kaffe og BLT lunsj.. + et glass vann…

 

 

Ferja går og går og den er fortsatt gratis…

 

16.632 skritt i dag, så langt… 🤎

26 kommentarer
    1. Bra jobba med gåing og antall skritt👍 Og fin tur du hadde i dag, da. Mye pent å sjå langs veien. Jeg er jo også ute hver dag, på tur med Barney, men svarte på utfordringen til Hverdagsmagi jeg også🙋🏼‍♀️

      1. Takk takk, ja blir noen turer på meg. Kunne tru jeg hadde hund som deg.
        Men liker å være ute 🥰 Blir alltid bilder fra en tur, hvis ikke det er altfor kaldt da.
        Mye å se på, moro…

    2. Du er superflink til å gå altså! 👏 Flotte bilder blir det også, – ser mye mer på den måten! Gratis ferje er det vel når det er under et visst ant. passasjerer i året, – håper det fortsetter.👍 Man skal unne seg å spise ute iblant 🥰

      1. Tusen takk, deilig å være ute og masse motiver langs elva. Det er gøy.
        Ferje er gratis på en måte, dyrere parkering som finansierer ferja..
        Før så kosta det kr. 10.- for en tur.
        Må unne seg litt og det koster å lage mat hjemme også..Dyre råvarer. Så blir ikke så galt.
        Men en hel familie blir jo annerledes. Ha en fin kveld da 🥰

    3. Du verden for et mangfold i denne dagen. 🤗 Det er ikke måte på hva du rekker over. 🤗 Sender gode tanker nedover, og håper alt er bra ellers. 🤗

      1. Tusen takk, ja ut på tur er deilig..og deilig å bruke hele dagen egentlig. Slik som i går.
        Her er alt bra, gode tanker i retur nordover – klem 🥰

    4. Ja, i går var det “kome deg utt”-dagen 😀
      Vi kommer jo oss ut hver dag uansett – men koselig med dra-hjelp til tider 😀

      God ny uke til deg 🙂

      1. Takk takk, vet ikke om det skjedde noe ekstra her, det glemte jeg å oppdatere meg på.
        Jeg går og går og det gjør du også..Det hører med til dagen ❤️
        God fin dag, klem..

    5. Komme seg ut dagen i går frista meg ikke. Bare grisevær. I dag regner det og mye vind. Nyter heller din flotte tur og fantastiske bilder. ❤️Ha en fin uke.

      1. Hei på deg, så hyggelig…Jeg tar jo alltid mange bilder. Men plukker jo bare ut noen som kan være fine..
        Ikke så lett, men vil ikke ha 20 bilder i et innlegg. Da kan det bli kjedelig..
        Kos deg inne du, klinete her nå også, men håper snøen forsvinner med tåka som er ute nå..
        Klem til deg..🥰

    6. Alltid hyggelig å stikke innom deg når du har vært på tur, for da krydrer du innlegget med fine bilder fra nærområdet ditt 🥰 Jeg tok ikke oppfordringen i går, men det kommer flere dager når det ikke er så kaldt og glatt ute. Noen ganger må man unne seg litt ekstra, og på Egon har de mye godt. Ha en fortsatt fin mandag, klems 🤗

      1. Tusen stakk for hyggelig kommentar. Moro å være på tur.
        Blir nok bedre for deg etterhvert også, vet du sliter med sykdommer og det der.
        Så du får ta det når det våres….
        Egon er alltid bra altså…Og denne retten var nydelig…
        God kveld og klem.. 🧡

    7. Oioi….ingen dårlig tur på deg nei. Og i tillegt bar du tungt 😀
      Du er skikkelig flink med gåturer, og fine bilder ble det også ☺️ God mandag! Klem ❤️

      1. Tusen takk, ble een fin tur det. Men glatt så man går litt stivt og blir støl..
        Fra meg til byen er det 4 kilometer, så går tur/retur byen som regel hvis seg må til byen..Synes ikke det er noe vits å bruke bilen da.
        Tur skal man jo ha i løpet av dagen også..Bilder er gøy og elva er fint motiv. Klem 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg