Jeg får lettere reisevei til jobben på nyåret

 

God lørdag og lille julaften! 

 

På øverste bildet og nede til høyre på bildet så ligger den elektriske ferjen HYKE. Den er til prøvekjøring her på Kråkerøy og vi starte opp i januar 2024. Hyke er designet av Bård Eker. Ferja vil gå fra Bekkhus og over til Vaterland Vaterland – Gamlebyen Fredrikstad Skal jeg gå hjemmefra meg så tar det bare 30 minutter å gå. Så kort vei over elva og så er jeg langt forbi Gamlebyen og mot Industrien..Tenker jeg plutselig får 50 minutter reisevei med gåing i stedet for 90 minutter! Gleder meg veldig altså, den flotte ferja og den skal være uten fører også! Blir spennende, og ferjetiden er ikke lagt opp enda, det kommer når de ser behovet. Der nede i industrien jeg jobber, så jobber det veldig mange mennesker. Men de fleste kjører bil dessverre..Juhu…det grønne skiftet! Det jubles… Her kan du lese deg opp: HYKE.NO

 

Da bli min reisevei til og fra jobben utenfor Gamlebyen. Men da blir det å gå gjennom ved Vaterland i stedet.  Masse fint å se der også. Og ønsker jeg en tur til Gamlebyen på ettermiddag så kan jeg jo også bruke denne splitter nye ferja..HYKE! Jeg slipper altså et langt kjedelig parti langs Kråkerøyveien. Den ferja jeg tar nå går fra sentrum nede på Kråkerøy!

 

Fineste julepresangen det! ❤️

 

 

P.S. Alle bildene er fra i dag, så utrolig flott vær!

 

 

 

16 kommentarer
      1. Deilig, er langt å gå. Og veldig tidlig oppe..Så håper det blir supre tider på denne ferja..
        Førerløs..Men det skal værre en person med i overfarten for å kontrollere..
        Men han skal ikke kjøre denne ferja…Skal styre seg selv den..
        God juleklem… <3

    1. Hilde: Jeg går faktisk til og fra jobb..Bruker 3 timer hver dag på dettte. Nå får jeg det enklere.
      Så pass deg for slik sur kommentar…Du er latterlig du!

      1. Tusen takk, ja gleder me masse til denne nye ferja. En ny og hypermoderne ferje..Som skal prøves ut her på
        Kråkerøy og senere vil vi se disse ferjene i Europa.
        Veien bli mye kortere. God Jul!

    2. Fine bilder. En slik ferje skal man få her i Drammen en gang i fremtiden sies det. Det var noe på trykk om en slik båt her i byen i dag. Men det tar nok lang tid for først må den nye bybrua bli ferdig, så det nye sykehuset og jernbanen bli selg selv igjen. Så det er nok og ta tak i for de som styrer byen. Julaften er her om 2 minutter så det er kanskje på tide og besøke drømmeland. Var på en gratis julekonsert i kveld i min lokale kirke. Sjelden jeg er der men skulle ha vært der tidligere i høst. Da var det en konsert med Ole Paus men som kjent blir det aldri noe flere konserter med han dessverre. Ha en fin natt.

      1. God morgen Helge! Disse ferjene skal plasseres ut over hele Europa etter hvert. Det blir først testing her på
        Kråkerøy. Spennende. Så vil nok bli å se i Drammen også. Fine ferjer.
        Skal ta bilder etterhvert.
        Koselig med konserter da, trist med Ole Paus..Men vi får høre på musikken hans..
        God Jul og kos deg masse!

    3. Virkelig flott at du får kortere vei, og tidens julegave. Blir nok spennende med førerløs ferge. Noen går og noen kjører, men din metode er langt sunnere. Gleder meg å se alle de fine bildene du tar på din vei. Skal snart på kirkegården og sette lys på grava til mine foreldre. Ordne litt til gjestene kommer. God jul, klemmer herfra.

      1. Tusen takk, ja blir deilig…Det er langt å gå og litt kortere vei blir bare så deilig..
        Bilder får jeg mekke sammen vet du…Nyt kvelden!
        God Jul Eva, juleklememer herfra…🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg