Jeg fant jeg fant – rosa hvitveis

 

God søndag! I går på turen min fant jeg rosa hvitveis. Den er veldig vakker med all sin fargeprakt. Det er ikke noen spesiell blomst dette, men noen hvitveis blir rosa på slutten av blomstringen. Så det ikke en ny art! Men utrolig vakker..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Men det som derimot er sjeldent er gulveis – se litt her: Wikipedia hva som skrives. Som sagt gulveis er sjelden. Og det har også hent at gulveis og hvitveis bestøver hverandre og da blir blomstene blekgule. Mye å se der ute i naturen. Men har aldri hørt at noen har funnet gulveis i områdene rundt ved Fredrikstad. Men uansett jeg ble lykkelig over dette funnet!

 

Ønsker deg en rosa dag! Gjør dagen din fin og lykkelig!

20 kommentarer
    1. Da vi var “små” tror jeg vi trodde det var en egen art. Veldig fine er de, og vi ble alltid så glad når v fant sånne 🙂 Ha en strålende fin søndag. Jeg tror jeg MÅ ut på tur i dag 🙂

    2. så vakkert og så rart å sitte her og se mengden med hvitveis hos dere ,her har jeg sett en bitteliten håndfull en plass for det er ennå for kaldt for den til å ville dukke opp ,i går var det hestehoven som blomstret så vakkert.Gulveis har jeg ikke hørt om men googla ,den var fin da

      1. God formiddag. Her er det mengder og svære tepper av hvitveis. De gror overalt! De gule er skjønne og ganske lik hvitveisen bare fin fin gulfarge! Kos deg med dagen! 🙂

    3. God morgen 🙂

      Hvitveis er vakker – og her ute i havgapet er det mye av den. Hvitveis over alt. Gulveis… tror ikke har sett det – og vi har ikke den vakre blåveisen 🙂 Vakre vårblomster.

      Lag deg en fin dag!

    4. God formiddag 🙂 Hva du finner av vårens vakre små eventyr som spretter opp både her og der. Jeg står ennå med nesa ned i halvfrossen jord og ser om det kommer opp noen skudd fra alle de løkene jeg dytta nedi i fjor…. 😀

      1. Tusen takk og god kveld har det blitt nå! Ja, det er litt forskjell hos dere og oss her. Men dere tar oss alltid igjen…
        Klem nordover…

    5. Nydelig Hvitveis, og du fant mengder.
      Her på Nordmøre hvor jeg har vokst opp vokser det mengder med Gulveis. Som barn plukket vi store buketter og ga til mamma. Gode barndoms minner.

      1. Den er flott. Så spennende at det finnes gulveis ved Nordmøre da! Det er nok veldig flott å se kan jeg tenke meg. Det skjønner jeg – godt å ha gode minner.

    6. Kjempefine og nydelige bilder, og hvitveis er kjempefine og nydelige blomster. Da har våren kommet langt i Trondheim. Akkurat her i byen er det ikke hvitveis, men utenfor byen i marka begynner hvitveisen å komme, men det har vært så kaldt at det går sakte.

      Ønsker deg en kjempefin søndag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg