Hvorfor må folk dynke seg i parfyme

 

God ettermiddag! 

 

Jeg takler veldig dårlig sterke dufter altså. Blant annet parfyme, slik parfyme som forpester alle rundt seg! Jeg blir dårlig altså, ikke sengeliggende eller slikt, men uvel og flere ganger banker hodepinen ofte på med det samme. Jeg bruker ingenting selv, bare bodylotion med litt duft. Det går bra – men parfyme er det lenge siden jeg orket å bruke. Og det er fort gjort å gå i “fella” at man selv ikke merker at man stinker. Det er vel helst de manneparfymene jeg ikke takler så bra, noen er fryktelig stramme (tunge) og jeg vet ikke men de litt billige man kjøper på Normal og sånne steder er ikke av klasse. Jeg liker best litt sånn duft an man må gå litt titt innpå hvis du skjønner hva jeg mener ❤️ og de litt eksklusive. 

 

Bortover med ferja fikk greit, mest barn som skal på skolen! 

 

Men hjemover i dag ble jeg helt slått ut, det er noe av det sterkeste jeg har kjent på lenge! Måtte bare rase ut og stå ute på dekket under overfarten! 

 

Kanskje noe å tenke på når man reiser kollektivt med ferje, buss, tog etc…Ta litt hensyn – du er ikke alene her i verden! Mange blir faktisk veldig syke altså, med anfall. Du er sikkert et bra menneske, selv uten, tenker jeg  🙂 

 

T a k k 

6 kommentarer
      1. Det vet jeg folk må gjøre på et kontor her i byen også, er man allergisk og blir dårlig så må dette svineriet bort!
        Så skjønner deg godt. Jeg får skikkelige hodepine og litt sånn snue.

    1. Hihi, jeg er sååå enig! Jeg får helt mark av mye parfyme! Har et par – kvinnelige – klienter som dufter helt i overkant! Må lufte etterpå! Og så har vaskedama noe slags lukt i støvsugeren???? Ikke bra i det hele tatt….. hmmmm! Så du får 110% støtte fra meg altså – klemmer <3

      1. Tusen takk, der er vi enige. Det er noe folk bør tenke på. En ting er hva de bruker hjemme i sitt eget hus, men på ferjer og buss og slikt er det lite luft! Dette i dag var helt ille altså, så flere må ha reagert tenker jeg. Men jeg storma altså ut.
        Klem…

    2. Uff, det der er fryktelig. Jeg lærte det tidlig at parfyme, det er ikke for meg. Hver gang jeg skulle i selskap, tok jeg på parfyme som jeg synes duftet herlig. Hver gang endte det med migreneanfall. Helt til jeg forsto at det var meg selv jeg ikke tålte. Jeg var nitten år den gangen, og egentlig ble det en skikkelig oppvekker. Fryktelig å få besøk i mitt hjem med sånne dufter, for selv om de går igjen, henger det igjen i lufta lenge. Får man en klem av sånne duftende, er det jo utgjort. Det har vært så deilig i disse tider hvor vi skal holde avstand. Klemsiklem til deg, helt uten parfyme!!!!

      1. Herlig, avstand og ingen klemmer er fint, slipper dette problemet.
        Skikkelig migrene har jeg fått mange ganger også og det er så kjedelig. Er som deg, orker ikke ha det på meg selv heller,
        det er helt forferdelig. Lukte på dette hele dagen, man blir syk da!
        Nå som vi er rene og velstelte så trenger vi ikke påføre lukt, det var før det når det var dårlig med dusj og vask.
        Da var det sikkert ok å friske seg litt opp….Hallo nå er vi i 2021! Vi er rene….
        God klem til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg