hvor gikk turen din denne søndagen

 

Henger litt etter med blogginga i dag. Men det er jo søndag og turdag. Ikke noe plan for blogginga jeg altså. Bare at det helst skal være 1 eller 2 innlegg hver dag, hvis jeg føler for det! Det får jeg til for jeg har såpass mye å fordrive tida med og mye å formidle til mine lesere. I dag var det tur i Fredrikstad-marka.

 

 

Borredalsvannet. Drikkevann, så her er det forbudt å campe og bade og alt det der. Men fin løype rundt vannet på 5,6 kilometer. Jeg gikk ikke rundt hele vannet i dag, men gikk opp til Skihytta i Fredrikstad. Denne er åpen også for vanlige folk som går på tur. Åpen på søndager fra oktober til påske sånn cirka. Drives på dugnad av Fredrikstad Skiklubb.

 

 

Ganske fint oppe på toppen der og et hav av løyper som fører dit! Jeg gikk mye i marka tidligere, men etter at jeg flyttet til Kråkerøy så har det blitt mest her på øya. Liker jo sjøen og løypene her. Men høst og vinter er det fint å variere litt med marka i Fredrikstad. 

 

 

Kart må til – har kart jeg, men det lå her hjemme! Men gikk fint!

 

 

Trøkk her på søndager når vaffelpressa er i gang og kaffe og toddy og sånn! Men i dag helt stille…

 

 

Bare å velge! Ser kort ut, men det er store områder og mange sløyer å gå og mange store vann! Og fort gjort å gå seg litt vill. Er man ikke kjent bør man følge stiene og gå når det er ganske lyst. Det er stort sett lysløyper hele veien. Men bør være litt kjent tenker jeg og/eller ha med kart!

 

 

Speiling

 

 

Skyene kom og det begynte å regne litt etterhvert! 

 

 

Koselig med ender og de er ganske tamme – er vant til folk! Så kunne ta på dem hvis jeg ville!

 

 

Fin utsikt og her er oppmøte – hvis du skal være med på Borredalen rundt. Mener å huske at det er et løp som går hver tirsdag. Bare å møte opp, så skrive deg inn og så tar noen tida på deg rundt vannet. Var sånn før, men om det er noe forandring på det vet jeg ikke! Husker at tidene stod i avisa også! Bodde ikke så langt unna tidligere. Før vi flyttet til Kråkerøy og da var det stas å være der i marka på tirsdager! Det ble en koselig tur i marka for meg! Skihytta var ikke åpen for sesongen, åpner om en måneds tid! Men jeg hadde med både mat, kaffe og vann! Nå regner det litt og blir å hygge meg inne resten av kvelden…

 

Ha en fin kveld – kos deg!

 

 

10 kommentarer
    1. Å for et flott område – der ville jeg likt å være på tur i iallfall……. takk for titten! – og jeg er enig i at det er best å ha kart……. pleier ofte å ta bilde av kartet med mobilen når jeg er på nye steder…. klem <3

      1. Veldig fint område, jeg skal begynne å gå mer der i høst! 🙂 Bli litt mer kjent og på nytt! Lurt å ta bilde med mobilen for det er litt ekkel følelse når man ikke vet om man skal gå til venstre eller høyre og da surrer man seg litt bort! Kommer jo alltid ned et sted, men er ikke sikkert bilen er der…lol…Klem.

    2. Herligheta for noen flotte områder 😀 Og for noen bilder.. tusen takk for den turen 😀 Tenker mye på dere i Fredrikstad området, i denne korona tiden. Hoff,, ta godt vare på deg selv. 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg