Hvor ble det av kålsalaten? Norge, dere har en jobb å gjøre!!!

 

Kålsalat smaker deilig. Det er en av de tingene jeg har savnet med korona. Blitt mindre av denne salaten. Svensketurene har jo bare vært en drøm lenge. Det er snart 2 år siden jeg var i Sverige sist tror jeg. Er man i Sverige og spiser pizza eller en porsjon med middag så venter alltid kålen på deg. Det synes jeg er så kjekt. Litt salat mens man venter på maten. Jeg er den som forsyner meg et par ganger. Først når jeg venter og når selve maten kommer! Synes det er så godt! 

 

Hvorfor man ikke har det på restaurant eller pizzasjappe i Norge skjønner jeg ikke. Det burde være en selvfølge tenker jeg! Spiser man det sammen med pizza så blir det faktisk mer middag for meg! De har en type salat på Egon, men det er mer kinakål og det er ikke det samme! Det står litt fremme når man kjøper pizzabuffet. Du finner en oppskrift her: kålsalat 

 

Hvilken oppskrift kokken her brukte vet jeg ikke, men det er i grunn enkel mat å lage! 

 

 

Mye mat – en diger langpanne med pizza! 🙂 

 

 

Middagen i boks! Pizza og kålsalat og vet du – det smakte nydelig. Ingen sak å komme hjem fra jobben da når jeg fikk følelse av en liten svensketur her hjemme! Takk til kokken! 🙂

 

God kveld!

18 kommentarer

Siste innlegg