hva skal man finne på

 

Nå begynner ferien min 🍎

Helt uten avtaler. Jeg tar ferien som den kommer i år. Orker ikke planlegge så mye. Blir dagsturer hit og dit. Tror det kan bli fint jeg. Bare rett og slett innfallsmetoden. Det er slik jeg er. Avtaler og meg er ingen kjemi.

I går hadde jeg avtale kl. 1800 – følte at jeg ventet på denne avtalen hele dagen. For ting tar tar tid og jeg skulle gå hjemmefra. Ganske langt, tur /retur. Så da orket jeg ikke gå ut og bade på dagen. Ikke kunne jeg kjøre noen steder. For bil i disse dager…..Da byen svømmer over av turister, turte jeg ikke ta sjanse på! Sitte i varm bil over bruer. Det var jo sol, kunne badet. Men jeg ventet jo på den andre avtalen. Beregne tid. Spare krefter, bruke krefter.

Så da ble det rengjøring og bittelitt hage. Men der stoppet det! 🙂 🍒

Dagen gikk og kvelden ble hyggelig. Men jeg følte jeg kastet bort litt av den fine dagen. Med å vente til den avtalen jeg hadde senere på kvelden. Nei, sånt orker jeg ikke. Nå er det slutt. Jeg skal bare være meg selv. Gjøre det jeg vil når jeg vil….Sånn er det med den saken.

Jeg lever her og nå. Ikke etter klokkeslett og avtaler 🙂 det er dagsform og lommebok som styrer livet mitt nå noen uker!

Og i dag ingen sol, der var i går jeg skulle badet – kjedelig å tenke på ☂️

 

La humla suse Solliv dager…..:-)

12 kommentarer
    1. Jeg kjenner igjen følelsen om at man kanskje venter på en avtale sent på dag og ikke får utnyttet dagen. Ogsp å spare og bruke kreftene på avtalen. Så ofte best med avtaler etter frokost sånn sett:-) Håper det kommer mer sol og at du får badet:-)

      1. Ikke sant, det ble plutselig en lang ventedag. Ble ikke helt greit. Hadde man gått og badet. Måtte man stelle seg på nytt igjen…Før man skulle på den avtalen på kvelden. Og kanskje brukt opp mesteparten av kreftene. Og kommet utladet på kvelden….Nei, ikke noe for meg.

    2. En annen ting som anbefales HVIS du skal ha avtaler: Ha dem så tidlig som mulig på dagen. Og i hverdagen må jeg ta ting RETT etter jobb. Alltd. I ferien nå, greit med tidlige avtaler, liker å ha ettermiddagene hjemme eller mer etter innfallmetoden. Men denne ferien er jeg så mye på farta at det blir ikke noe innfall å snakke om 😀 Skal hjem en tur nå da. Venter på toget fra Bergen 🙂

      1. Lurt sånn tidlig på dagen avtaler. Det er ikke greit å dra avgårde igjen. Når man har vært på jobb og spist middag og så ut igjen. Det er slitsomt. Bedre som du sier, ta den avtalen mens man er i farta. Kvelder hjemme er gull verdt.

    3. Innfallsmetoden er bra. Den går vi for i år også. Hater avtaler, så det er absolutt best å ta ting når det føles riktig for kropp og sjel.
      Håper du får en flott ferie i ditt eget tempo 😚

    4. Dager uten avtaler er best..hender jo det er noe man “må”..men som deg syns jeg det henger over meg på en måte.. 🙂 Fint å ta dagene som di kommer og finne på litt “småtteri” sånn på sparket..og håpe på fine dager med sol.. Kos deg uansett fine du <3

      1. Ikke sant, Finne på noe ut fra hvordan man er den dagen. Etter været. Jeg er skikkelig dårlig på avtaler. Når noen sier til meg at vi kan ta en middag om 14 dager. Det er rett og slett ikke greit for meg. Jeg vet jo ikke hvor jeg er om 14 dager eller hvordan formen er. Jeg kan ta en middag om 5 minutter, men ikke om 14 dager. Satt litt på sparket, men tror vi skjønner hverandre….

    5. Så rett du gjør 🙂 Kos deg masse med ferie og hvilke sprell du finner på 🙂 Her blir det mest fokus på familie.. både de som bor her og ikke minst våre nærmeste som kommer fra tirsdag. Men jeg prøver etter beste evne å henge med på lesinga og litt kommenteringa 😀

      1. Tusen takk, ja slik blir det i år. Mye som skjer i Fredrikstad. Ville ikke reise bort så mye. Og trenger ferie her hjemme merker jeg. Men dagsturer går fint. Pakke koffert og sånn orker jeg ikke tanken på. Kos deg med familie 🙂

    6. Riktig god ferie til deg! Og høres deilig ut med innfallsmetoden også. Det synes jeg er deilig også. Har det sånn denne sommeren. For eksempel den endagsferieturen min i går som jeg skrev om.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg