hva gjør en blogg kjedelig å lese?

 

God ettermiddag…snøen kom og gikk. Bra det da…Men ganske så kjølig vind i dag! Alle ønsker vel å ha en blogg som andre mennesker synes er fine, gøyale, interessante, nyttige å lese. Men det er det da! Hvordan skal man komme dit! Ikke lett. Hadde det vært lett så hadde alle vært topp-bloggere. Og Det vet både du og jeg er veeeldig vanskelig! 

 

En kjedelig blogg for meg er: Veldig mange bilder i et innlegg. Skriver for langt. For mange vanskelige setninger om ingenting, bare bla bla …Veldige upersonlige blogg. Kjedelige bilder. Skriver alt for mye om seg og sitt slik at det blir kjedelig å lese. Skriver om det samme dag etter dag etter dag. Aldri variasjon. Hermer etter andre gode bloggere. Det er dårlig det. Hvis man etterligne noen så må man være veldig god altså!

Vel jeg scorer sikker på mange punkter her…..Men det er jo min mening om hva som er kjedelig å lese! 

Hva gjør deg til en ganske god blogger? Er du fornøyd med bloggen din? Skriv i vei og kom gjerne med kommentarer 🙂 ER DU EN KJEDELIG BLOGGER? Jeg tenker at også tid spiller en rolle inn her. Har man full jobb! Så blir jo bloggen venstrehånds arbeid! Men alt i alt så synes jeg folk er helt suverene og kreative og hver blogg er ganske så unik. Så mange personligheter så mange mennesker. Så mange ord. Så mange bilder. Dag etter dag etter dag…..<3 Beundringsverdig…Tusen takk alle bloggere…<3 

 

Et esel kledd I smoking er stadig vekk et esel

14 kommentarer
    1. Jeg leser ikke blogger for å se om de er kjedelige eller ikke, jeg leser blogger fordi jeg er interessert i mennesker, temaer og ikke minst bilder. Jeg følger mange blogger fordi de mestrer foto meget godt. Jeg kan da kutte ut å lese, men jeg koser meg med bildene
      Faglige blogger bør ikke være personlige, men alle andre synes jeg skal ha et snev av de som skriver de. Om personlige erfaringer, personlighet etc ikke er med på en personlig blogg så opplever jeg bloggen som skrevet av ingen 😀

    2. Som deg liker jeg varierte blogger uten alt for mye tekst og for mange bilder i et innlegg 😊 Men liker også at folk blogger på «sin måte»ikke følger «regler»for hva som er bra..da blir det et eget særpreg som jeg liker.. Er stort sett fornøyd med bloggen min..den gjenspeiler nok mye av min personlighet uten at den utleverer for mye .. Syns du har har en en effektiv og god måte å skrive om hverdagen og ulike temaer på.. Gøy med disse setningene på slutten av innlegga også… Klem 💗

      1. Din blogg er flott og kreativ. Du byr på deg selv og er personlig, men ikke for privat. Det er en flott egenskap. Bildene er kreative og morsomme. Og igjen! Du kunne klatret oppover, hvis du har ork og lyst. bloggen din bør du virkelig være fornøyd med. Du har en fin rød tråd!
        Jeg prøver å skrive kort. Det er et valg jeg har tatt, for jeg jeg orker ikke selv å lese for mye tekst. Sitatene er litt artige synes jeg også. Har flere bøker med mange flotte sitater. Fin kveld og klem til deg.

    3. Jeg liker varierte blogger når det kommer til tekst og bilder. Liker at en blogger blogger om alle mulige temaer. Variasjon er kjempefint 🙂

      Synes du er en kjempeflink blogger, for du varierer med tekst og bilder 🙂

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk for fin kommentar. Bør være litt variasjon synes jeg også.
        Og du tar opp mange flotte temaer og du legger mye jobb i et blogginnlegg. Du er dyktig.
        Ha en fin kveld videre….Vi blogges.
        Klem fra meg! <3

    4. Tror det er plass til oss alle. Din blogg er variert og artig. Min blogg er vel litt så som så. Jeg blogger etter innfallsmetoden. Litt tekst, litt bilder, litt mat og kaker, litt kreativitet og litt annet blir det vel. Jeg liker ikke for mange like bilder i en blogg, da blir jeg fort lei og når det skrives om det samme og om igjen. Jeg har funnet meg en del fine bloggvenner og de følger jeg. Så får andre gjøre som de vil! Toppblogger har jeg vært for mange år siden, men det blir jeg nok aldri igjen.Klemsiklem

      1. Plass til alle er det helt klart. Noe for alle. Jeg følger de jeg liker bloggen til og menneskene bak. Leser noen nye her og der..Du har en fin blogg. Med helt unike bilder og flotte historier. Vær stolt av dette. Så får vi kose oss videre med våre faste <3 klem til deg.

    5. veldig greit med variasjon så er det noe for alle :=) jeg liker bilder,kan godt være masse bilder men jeg kan fort dette litt av om det blir lange avhandlinger og lite pause mellom tekstene ,nå følger jeg helst mine faste som jeg liker veldig godt da :=)

      1. Det er viktig med variasjon. Det synes jeg også. Synes du er flink. Natur og mat og strikk og famile. Liker både deg og bloggen din veldig godt! Jeg også har mine som jeg leser <3

    6. Jeg liker veldig godt å lese tekster om temaet interesserer meg. Men da er det best at teksten ikke er lang og sammenhengende, men at det er avsnitt, sånn at det ikke blir så tungt å lese. Og bilder liker jeg også veldig godt. Men noen ganger legger bloggeren kanskje ut litt for mange nesten like bilder i et innlegg, og det blir litt smør på flesk. Variert er bra…elsker hverdagsbloggerne ♥
      Din blogg leser jeg fast, selv om jeg ikke for tiden kommenterer så mye.
      Klem

      1. Tusen takk, enig med deg. For mange like bilder. Blir litt mye av alt.
        Jeg er som deg elsker hverdagsbloggere….LIker din blogg om livet ditt og elsker å se strikkeprosjektene dine også. Og Tankene dine.
        Tusen takk igjen for hyggelig kommentar…Klemmer…

    7. Hmmm… kan hende har jeg en kjedelig blogg for andre…. hvem bryr seg om busker og trær og blomster og tur og himmel og og og….. joda, det er noen av oss! Men – jeg er fornøyd med bloggen min – og prøver å variere så godt det lar seg gjøre utifriluft…. klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg