Husmora så en film også

 

God kvelden denne romjula…I går ble det altså lagd pizza her av meg..Det var stor stas og alt gikk med, noen biter igjen og det ble til kvelds for andre enn meg..🥰

 

 

Skikkelig digg pizza, kjøttdeig, Vikingpølse, paprika, løk, edamerost, krydder..og en boks med tomater som jeg kokte ca. 1,5 time..Viktig å koke ut syre!  Hvis ikke blir det bittert synes jeg..Bak der, ny blender jeg fikk til jul..Ikke rukket å teste enda…så mye annet å spise/drikke denne jula..Og det må handles inn litt ingredienser også! Det kommer det kommer..

 

 

Oppskrift på deigen her, bare bland alt sammen i en eltemaskin..Trenger ikke varme væske eller noe..Alt oppi og elt i ca. 15 minutter. Jeg brukte fersk gjær..for det hadde jeg liggende…bare smuldret og rett oppi maskinen..trenger ikke løse den opp eller noe..

 

 

Min pappa Toni Erdmann. Fantastisk herlig film…Noe av det beste jeg har sett på lenge lenge..Les selv også! Du finner den i NRK-arkivet..I en kort periode..

 

 

 

GOD ROMJUL

18 kommentarer
      1. Tusen takk, ja denne smakte bra..Lagd mye jobb med denne..
        Vi kosa oss.
        ..
        Filmen var helt super…skal se den en gang til hvis jeg rekker..
        Klem..

    1. Nå fikk jeg skikkelig lyst på pizza altså.🤗🤩
      Den ser skikkelig god ut.🤩
      Det har vi ikke spist denne jula enda.
      Vanligvis begynner vi å bli lei julematen og da er det gjerne pizza vi finner på å lage.😅
      Det ser ut til å være en interessant film.🤔

      1. God kvelden…
        Filmen var virkelig verdt å bruke noen timer på en kveld altså..Man lærte litt!
        Den satt seg fast og man fikk tanker…Det er bra..Da er filmen god.
        Pizza smaker og her var det mye snadder og den fikk hevet seg tykk og fin..
        Og sausen/fyllet fikk kokt seg god… 🌺

    2. Den pizzaen så veldig god ut! Så nettopp at Pensjonistgunna anbefalte bloggen din i dag – Gratulerer 🙂 Jeg er helt enig, bloggen din er veldig koselig og du har masse flotte bilder til beskrivelsene dine. Og ha en fin romjul videre du også 🙂

      1. Tusen takk så hyggelig kommentar..blir så glad av dette jeg. Det varmer skal du vite.
        Pizza er god når man jobber litt med den ja, litt omtanke..
        God kveld og God romjul… 🥰

    3. Altfor lenge siden jeg har spist pizza kjente jeg plutselig! Kanskje jeg kan ta med noen biter på neste skautur – har noen liggende i frysa, nemlig….! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg