husmor og husfar – poengene triller inn

 

Masse poeng samlet her hos meg i dag…

 

Sånt liker jeg godt! Mens jeg lagde middag og den putret på ovnen så gikk jeg ut og plukket blåbær i hagen. Det har jeg jo fortalt om før ikke sant – at jeg er så heldig med blåbærene i år. Store og fine. Så da tenkte jeg at kunne plukke litt bær og lage syltetøy…Det var nydelig. Så i morgen har vi nok pannekaker til middag med hjemmelaget blåbærsyltetøy vil jeg tro..🫐

 

Og tidligere på dagen i dag vasket jeg bilen..Her hjemme med slange og bøtte og svamp..Så tenker jeg bruker bilen på jobben denne uka.Har kosta på den nesten 20.000 kroner med diverse ting og tang i det siste..Så da må jeg kjøre litt…Hvis ikke er jo poenget med å reparere bilen borte…for at den skal stå i gården og blomstre…Nei, det blir for dumt! Det koster å ha bil, men man trenger jo bil også..Da mamma bodde i huset på landet da måtte jeg ha bil. Nå er jo den tida forbi, nå har hun det bra på sykehjemmet og det er godt å se. For tiden så driver vi å rydder i huset, og så får vi ta det derfra..Mamma komme jo aldri mer hjem til bygda. Hjemmet hennes er der hun er nå ❤️ Hun trives, og har til og med lagt på seg litt og det er godt å se..

 

🦋Nyt kvelden🦋

 

14 kommentarer
      1. Takk takk, ble mange poeng i dag og moro….syltetøyet ble kjempegodt..
        Bil koster skjorta, så det har jo blitt luksus på en måte.
        God klem..<3

    1. Jeg bruker bilen mye, dels for at alt jeg skal være med på er steder det tar alt for lang tid til å ta offentlige transportmidler. Så deilig å ha egne blåbær i hagen. Jeg har kjøpt mine, og tar noen på en tallerken grøt hver morgen. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

      1. Jeg liker jo å buss og tog. Skal jeg busse til jobben blir to busser frem og to tilbake.
        Dt går ikke direkte buss. Men jeg tar buss noen ganger. Men går for det meste. Jeg liker jo å gå.
        Det er en del av meg. Skal jeg på tur er det gøy med tog syne jeg. Eller fly da, skal f.eks til Bergen så
        er det fly for meg. Moro med bær i hagen og det er masse mer. Vi hadde pannekaker med dette syltetøyet i går til
        middag. Smakte godt. Ha en fin dag! Klem 🙂

    2. Så fint å lese om mammaen din som trives på sykehjemmet. Det er viktig å vite det, at en trives 🙂 Det er en prosess det med å rydde hus…
      Blåbær i hagen ja, det er luksus! Herlig luksus 🙂 Bare å kose seg! Lag deg en fin fin onsdag 🙂 klems

      1. Tusen takk, ja det er skikkelig varmt og godt i hjertet når jeg ser hun har det bra <3
        Blåbær er deilig og fra hagen da 🙂 Mange klemmer til deg 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg