hurra for våren 🌺

 

God tirsdag til den flotte gjengen der ute.. 🥰 Flagg og greier..Dere er gjengen! Akkurat du som leser 💚

 

Jeg har alltid hatt et flagg på kontoret mitt de siste 8 – 10 årene selv om jeg har byttet kontor noen ganger så har denne planta og flagget fulgt med meg rundt! 

 

Jeg er ikke så flink til å ordne med plantene mine på kontoret – får litt vann i ny og ne..Men ellers der stopper det der! Men nå så jeg nye skudd, så tenker jeg at må vanne med litt gjødselvann denne uka. Det fortjener den absolutt. For fikk litt dårlig samvittighet..Glemt litt bort på en måte, selv om den ikke er liten..Så har jo ikke noe med det at jeg ikke sett. Bare litt sløv…….hm..Ikke bra! Men i morgen en ny dag! 🥰

 

 

 

Så fine lysegrønne skudd ..

 

 

Dette er fra skogen i ettermiddag/kveld like før det ble mørkt. Grønt og fint og snøen er sendt til Nordpolen! Det lille vi hadde har nesten forsvunnet i løpet av dagen..Veldig bra – nå håper jeg våren er innviet her på Kråkerøy med flagg og grønne skudd og Sisselrot 💚  Hvordan er det med deg, leter du etter våren og heiarop…Jeg heier i hvert fall på alle mine lesere! 

 

Ha en strålende aften…Tirsdag og greier!

 

 

22 kommentarer
    1. Gresset ligger gjemt under 60-70 cm med snø, men vi har faktisk sådd litt paprika inne. Den bruker lang tid på å spire, så greit å komme igang. I mars sår jeg tomater og etterhvert også sommerblomster. Problemet er mangelen på lys på denne tiden.

      1. God kvelden 🥰 Ja, lys er ikke enkelt..Da må man ha så mye system i vinduskarmen.
        Men koselig å så da, prøve det etterhvert jeg også..Venter litt til jeg..
        Men jeg kan jo begynne md å titte på frøposer og sånn, glede det også..
        Kos deg videre 🙂

    2. Artig når plantene spirer og gror.
      Jeg glemmer å vanne jeg også, for jeg har ikke vært vant til å ha ekte planter her i Huset 😁 Heldigvis klarer grønne planter seg lenge 😄
      Fint bilde i skogen, og jeg fikk skikkelig vårfølelse ute i dag jeg også 😀 Ha en fin kveld. Klem ❤️

      1. God kveld, ja flott i skogen nå og flotte grønnfarger. Så kjekt.
        Har planter her hjemme, de får ok stell..Men denne grønne planta på kontoret har jeg nesten trodd
        hadde gitt opp, men det hadde den ikke 🥰 moro…
        God kveld og klem i retur..

      1. Ja, føler meg skikkelig heldig..Så fint å gå. Var ute og gikk nå i kveld, bart og fint..
        Ble så overrasket at det kom nye skudd nede i stammen der 💚 klem..

    3. Lengter etter vår og lysere og lengre dager – Her i Bergen er også snøen smeltet bort nå. Ikke meg imot! Lag deg en fin kveld 🙂 Flagg er fint å ha lett tilgjengelig, alltid noe som kan feires 🙂

      1. Tusen takk, jeg kan like snø. Hvis det er ordentlig vinter..
        Men sånn holke og is og snø, greier meg fint uten. Det har vært glatt her siden fredag.
        Slitsomt å gå på veiene..Men nå er det flott igjen. Bra..
        Ja, gikk en tur nå også og nå blir det litt blogg og data..Flagg er kjekt! 🇳🇴 kos deg med kvelden..

      1. Ja, må finne skjønnhet i alle årstider. Viktig det.
        Og du var jo lenge vekk i vinter også. Vinteren begynte tidlig her på Kråkerøy, allerede i november.
        Nå vil jeg ha andre tider 💚 klem..

    4. Ååååå nye skudd = nytt håp! <3 hihihi klart planten må få litt vann i ny og nè 😀
      Hurra!!

      Lag deg en fin onsdag gode du 🙂 klems

      1. Tusen takk, ikke sant??? Ja, litt vann, litt gjødning og litt ny jord burde man gjort..
        Men i dag ble det gjødning 🙂
        Fin fin kveld til deg 💜

    5. Planten må du gi vann i ny og ne. Mine dør ned. Har ikke grønne fingre. Tidlig vår hos deg ser jeg. Her er det snø, men det har omtrent tint masse. Nå regner det igjen. Ser fram til våren kommer sigende på min kant av landet. Klem

      1. God kvelden, for å trives så må man må få litt stell ja..
        Vann og gjødning og kanskje litt ny jord…Hiver over en liten kaffeskvett innimellom jeg…
        Kanskje det er økologisk kaffe siden den spirer og gror…haha…
        Våren er her enda og det er deilig…meldt litt sol i morgen…
        Begynner å glede meg til den første utepilsen føler jeg.. God kveld og klem fra meg 🧡

    6. Jeg var lykkelig over å se et lite Glimt av veigrus innimellom all isen på veien i dag.🤩🥰
      Det er kan hende kortvarig lykke, men grus er grus!😂👌🏻

      1. Har du sett grusen? Så er det et godt tegn, bare til å nyte videre det…🌺
        Her er det fremdeles mildt, meldt sol..Så fortsatt vår i min ånd.
        Rett og slett litt vår her og der, bare man leter litt med lupe! Godt er det!
        God kveld 🥰

    7. Herlig med vårfornemmelse i januar. I dag er det jo strålende. Sisselrot ja, det er det lange siden jeg har lett etter. Vi spiste det som godteri da jeg var barn, det smaker lakris! Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg