Hørselbloggen – livet er ikke bare solskinnsdager

 

God ettermiddag. Da er jeg hjemme 🙂 Turen er gått og snart middag i heimen. Blir rester i dag også. Kjekt å bare varme opp mat som jeg laget på søndag.

 

Nå er det tåke og regn på dag 30 snart! Det sliter på apparater. Høreapparater. De er som folk flest – liker solskinnsdager. De (apparatene) er ikke glad i fuktighet. Jeg tørker og tørker. Men å bruke de utendørs nå kan jeg bare glemme. Bruker de på jobben, og rett hjem for å tørke apparater. Lyden blir litt sånn “daff” – høy luftfuktighet. Så apparater må holdes rene og tørre.

Skal kjøpe meg et sånt tørkekammer – slik at man kan legge apparater der om natta. I mellomtiden tørkes de i nærheten av av litt varme. Setter de rett og slett ved siden av panelovn jeg. Med etui åpent 🙂 FOR de vil ha tørr luft og sol..Og jeg kan ikke trylle! Men skal kjøpe meg dette kammeret en av dagene. Får det i et syns-senter her i byen! Var ikke så dyrt, tror det kosta ca. 400. Så det er ikke pengene det står på. Men etter tåke og regn i så lang periode så har jeg ikke noe valg. Har lest at noen legger apparater i ris-korn. Det har jeg ikke testet og tenker at det gjør jeg ikke heller <3 

 

I mellomtiden sitter jeg og hekler litt hjerter. Kan dele oppskriften i et annet innlegg. For dette innlegget ble en hørsel-blogg <3 

 

Klem Solliv

8 kommentarer
    1. ja så lærte jeg noe nytt ,ikke ante jeg att høreapparata blir svekket av rå og fuktig luft,ja da trenger du et lite tørkeskap :=) trasigt med så mye regn da,håper det snart blir bedre vær for dere også

    2. S vakre hjerter du hekler! Men at du må tørke høreapparatene ante jeg ikke. Med dette våte været er det jo håpløst for deg. Batterier liker seg jo ikke i fuktighet. Nå håper jeg det snart blir en soldag igjen. Klem til deg 🙂

      1. Tusen takk, mye som skal klaffe for å mestre min hverdag. Og været er ikke godt om dagen….Det drypper av alt for tiden..:) klem til deg…Høreapparat er små høyttalere vettu. Prøv å sette en vanlig høyttaler ut i regnet. Så går det nok ikke altfor lang tid før den er defekt..:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg